Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorManav, Özkan
dc.contributor.authorDüzgit, Asya Pia
dc.date.accessioned2023-12-07T08:53:25Z
dc.date.available2023-12-07T08:53:25Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5584
dc.description.abstractÇalışmanın "Giriş" bölümünü izleyen ikinci bölümünde Bahar Ayini'nin oluşum sürecini tetikleyen dinamikler, literatürde bu konuda pek çok kaynak olması ve şeflik teknikleri odağından ayrılmamak adına mümkün olduğunca daraltılmış şekilde ele alınmış, Stravinski'nin Sergei Diagilev ve Rus Bale Topluluğu ile sanatsal iş birliklerine ve Bahar Ayini'nin tüm edisyonlarına yer verilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde, partisyona genel bakış kapsamında eserin çalgılaması ile bölüm ve alt bölümlerine, ayrıca prova numaralarına dair bilgiler aktarılmış, Bahar Ayini'ni yöneten ilk şeflerin karşılaştığı güçlükler ve sorunlara değinilmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde, Türkiye'nin önde gelen orkestra şefleri ile Bahar Ayini üzerine görüşmeler yapılmış, eserde karşılaştıkları güçlükler ve çözüm önerileri, fikirleri ve tavsiyeleri alınmak üzere Antonio Pirolli, Cem Mansur, Rengim Gökmen ve Gürer Aykal ile videolu konferans üzerinden yapılan görüşmeler metin haline getirilerek sunulmuştur. Çalışmanın ana odağını oluşturan beşinci bölümünde ise İgor Stravinski'nin Bahar Ayini eserinin sekiz alt başlık içeren 1. bölümünün orkestra şefliği teknikleri açısından güçlükleri ve çözüm önerileri partisyon örnekleri eşliğinde irdelenmiş ve tartışılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject20. yüzyıl müziğien_US
dc.subjectBahar Ayinien_US
dc.subjectİgor Stravinskien_US
dc.subjectModern müziken_US
dc.subjectMüzikte modernizmen_US
dc.subjectRus Bale Topluluğuen_US
dc.subjectRus bestecilerien_US
dc.subjectSergei Diagileven_US
dc.subjectOrkestra şefliği tekniklerien_US
dc.titleBir orkestra şefinin gözünden: İgor Stravinski'nin Bahar Ayini adlı eserinin I. bölümünün orkestra şefliği teknikleri açısından güçlükleri ve çözüm önerilerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster