Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Bir orkestra şefinin gözünden: İgor Stravinski'nin Bahar Ayini adlı eserinin I. bölümünün orkestra şefliği teknikleri açısından güçlükleri ve çözüm önerileri
dc.contributor.advisor | Manav, Özkan | |
dc.contributor.author | Düzgit, Asya Pia | |
dc.date.accessioned | 2023-12-07T08:53:25Z | |
dc.date.available | 2023-12-07T08:53:25Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/5584 | |
dc.description.abstract | Çalışmanın "Giriş" bölümünü izleyen ikinci bölümünde Bahar Ayini'nin oluşum sürecini tetikleyen dinamikler, literatürde bu konuda pek çok kaynak olması ve şeflik teknikleri odağından ayrılmamak adına mümkün olduğunca daraltılmış şekilde ele alınmış, Stravinski'nin Sergei Diagilev ve Rus Bale Topluluğu ile sanatsal iş birliklerine ve Bahar Ayini'nin tüm edisyonlarına yer verilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde, partisyona genel bakış kapsamında eserin çalgılaması ile bölüm ve alt bölümlerine, ayrıca prova numaralarına dair bilgiler aktarılmış, Bahar Ayini'ni yöneten ilk şeflerin karşılaştığı güçlükler ve sorunlara değinilmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde, Türkiye'nin önde gelen orkestra şefleri ile Bahar Ayini üzerine görüşmeler yapılmış, eserde karşılaştıkları güçlükler ve çözüm önerileri, fikirleri ve tavsiyeleri alınmak üzere Antonio Pirolli, Cem Mansur, Rengim Gökmen ve Gürer Aykal ile videolu konferans üzerinden yapılan görüşmeler metin haline getirilerek sunulmuştur. Çalışmanın ana odağını oluşturan beşinci bölümünde ise İgor Stravinski'nin Bahar Ayini eserinin sekiz alt başlık içeren 1. bölümünün orkestra şefliği teknikleri açısından güçlükleri ve çözüm önerileri partisyon örnekleri eşliğinde irdelenmiş ve tartışılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | 20. yüzyıl müziği | en_US |
dc.subject | Bahar Ayini | en_US |
dc.subject | İgor Stravinski | en_US |
dc.subject | Modern müzik | en_US |
dc.subject | Müzikte modernizm | en_US |
dc.subject | Rus Bale Topluluğu | en_US |
dc.subject | Rus bestecileri | en_US |
dc.subject | Sergei Diagilev | en_US |
dc.subject | Orkestra şefliği teknikleri | en_US |
dc.title | Bir orkestra şefinin gözünden: İgor Stravinski'nin Bahar Ayini adlı eserinin I. bölümünün orkestra şefliği teknikleri açısından güçlükleri ve çözüm önerileri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Güzel Sanatlar Enstitüsü [365]
Institute of Fine Arts