Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTercan, Seçkin
dc.contributor.authorDindar, Bekir
dc.date.accessioned2023-12-14T08:41:37Z
dc.date.available2023-12-14T08:41:37Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5588
dc.description.abstractFotoğrafçılar bir görüntüyü bir yüzeye sabitleme fikri mümkün olduğundan beri yalnızca gün ışığında değil, her türlü aydınlatma koşulunda fotoğraf çekmek istediler. İhtiyaç duyulan bu aydınlatma, ışık kaynaklarının yanı sıra, görüntünün kaydedildiği alan ve merceklerdeki gelişmelerle birlikte iyileştirilmiştir. Bu süreç fotoğraf için, ışığın en temel değerleri olan, yoğunluğunun ve sonrasında da süresinin önemini arttırmıştır. Yapay ışığın ilk kullanımlarında gaz lambaları, ark ışıkları ve magnezyum metalin farklı kimyasal bileşimlerle karışımının yakılması sonucu görüntünün oluşması için ışık elde edilmeye çalışılmıştı. Meteorolojik bir olay olan şimşeğin özelliklerini taşıyan flaş ışığı hareketi durdurabilmesiyle bilimsel gözlemler için de değerli bir araç olmuştur. Fotoğrafların bilimsel nesnel kanıtlar sunduğu düşüncesiyle, sınırların ötesinde bir dizi insanın deneysel çalışmaları sonucunda flaş ışığını elde etmek için çeşitli araçlar geliştirilmiştir. Tezin ilk bölümünde görüntüyü oluşturmak için gereken ışığın sağlanmasına yönelik geliştirilen ilk yapay aydınlatma tekniklerine, ilerleyen süreçte aydınlatmanın iyileştirilmesi için geliştirilen yöntemlere ve bunların sonuçlarında ortaya çıkan fotoğraf çalışmalarına değinilmiştir. Tezin ikinci bölümünde ise flaş ışığının pragmatik kullanımının yanı sıra, bu ışığı bazı meteorolojik olaylarla benzeştiren ve flaş ışığını yoğun şekilde kullanan fotoğrafçıların çalışmaları üzerinden saptamalarda bulunulmuştur. Ele alınan belgesel fotoğraf çalışmalarında kullanılan flaş ışığı, sosyolojik bir bakışla değerlendirilmeye çalışılmış ve ışığın hız ile ilişkisi bazı sanatçıların çalışmaları üzerinden değerlendirilmiştir. Tezin üçüncü ve son bölümünde, yapay aydınlatmanın kullanıldığı çalışmalar üzerinde bıraktığı sonuçların ayırt edici niteliklerinin farkında olup, bunları bilinçli olarak kullanmayı seçen fotoğrafçıların işleri yer almaktadır. Bu çalışmalar üzerinden kullanılan flaş ışığının özelliklerine dikkat çekilmiş ve fotoğrafta oluşturduğu özgün anlatım değerlendirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFotoğrafta ışıken_US
dc.subjectBelgesel fotoğrafen_US
dc.subjectFotoğrafçılıken_US
dc.subjectYapay aydınlatmaen_US
dc.subjectFlaş ışığıen_US
dc.subjectFlaşlı fotoğrafen_US
dc.titleFotoğraf sanatında anlam belirleme aracı olarak flaş ışığının kullanılmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Fotoğraf Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster