Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2023-12-18T12:39:29Z
dc.date.available2023-12-18T12:39:29Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn1302 2636 / 2757-668X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5593
dc.description.abstractEDİTÖRDEN Değerli okuyucularımız, MSGSU Mimarlık Fakültesi dergisi tasarım+kuram’ın 140. Yıl özel sayısını sizlerle paylaşmanın heyecanını yaşıyoruz. Bu sayımızda, MSGSU Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümünün Üniversitemizin 140. Yıl etkinlikleri kapsamında 5-8 Aralık 2022 tarihinde düzenlenen“140 Yılın Mimarlığına Tanıklık 1882-2022” başlıklı sempozyumda sunulmuş olan bildirilerden seçilen dokuz makaleyi sizlere sunmaktayız.Özel sayımızda yer alan makaleler arasında; “Sanayi-i Nefise Mektebi Fenn-i Mimari Şubesi Kuruluş Dönemi ve Mezunları” başlıklı ilk makale; Osman Hamdi Bey’in çabaları ile kurulan Sanayi-i Nefise Mektebinin açılışı ve devamında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi olması süreçleri aktarmaktadır. Dergideki ikinci makale; “Sanat Felsefesi Açısından Doğan Kuban: Mimarlık Tarihinden Türk Sanatının İlkelerine” dir. Bu makalede Doğan Kuban’ın çalışmaları, sanat felsefesi, mimarlık felsefesi ve Türk sanatının felsefesi etrafında sistematize edilerek yorumlanmaktadır. Dergimizdeki bir sonraki makale; “İç Göç, Kent ve Karşıtlıklar: Bir Sinemasal Anlatının Mekânsal Parçaları” başlıklı makale olup, bu makalede; 20. yüzyılın ikinci yarısında göç sebebiyle yoğun nüfus artışı yaşamış olan İstanbul’un değişen sosyal, kültürel ve mimari yapısının kent kimliğine etkisi Türk sineması aracılığıyla ele alınmıştır. “Çok Katmanlı Kültür Mirasının Tanımı ve Korunmasında Bellek-Değer-Mekân İlişkisi: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fındıklı Yerleşkesi Örneği” başlıklı makalede ise; Kullanıcılar tarafından mekâna atfedilen anlamsal değerlerin çok katmanlı kültür mirasının tanımlanması ve korunmasında önemli bir potansiyel taşıdıkları hipotezinden yola çıkarak, kültür mirasının korunması alanında tanımlanmış olan koruma değerlerinin bireysel ve kolektif bellekteki karşılıklarını MSGSÜ Fındıklı Yerleşkesi örneği üzerinden yer bağlamında araştırmaktadır. Dergimizdeki bir sonraki makale; “Öncü Bir Modern Figür: Leyla Turgut’un Mimarlık Üretimi” başlığı ile ülkemizin ilk kadın mimarlarından olan ve geçtiğimiz yüzyılın mimarlığına önemli katkılar sağlayan Leyla Turgut’un mimarlık alanın yapmış olduğu çalışmaları aktarılmıştır. “Mühendis-Mimar Sanatçı-Mimar’a karşı: İTÜ ve GSA’nin Birleştirilmesi Girişimlerinin Işığında Mimarlık Eğitiminde Kimliklerin Tahkimi (1930’lardan 1950’lere)” başlıklı makalede ise Türkiye’deki mimarlık eğitiminin kurumlaşmasında iki önemli okul olan İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi ve Güzel Sanatlar Akademisi Mimarlık Bölümü mimarlık eğitimi tarihi değerlendirilmiştir. Dergideki bir sonraki makalede ise; “Türkiye Modern Mimarlığının Unutulmuş bir İsmi: Hasan Halit Femir (1910-1954)”başlığı ile; Türkiye’nin modern mimarlık tarihinin unutulan sayısız aktöründen biri olan Halit Femir’in eğitimci kimliği ve zengin mimari üretimleri sunulmuştur. “Mimarlık İçin Nörobilim: Nörobilim ve Mimarlık -Tarihi- Arasındaki İlişki Üzerine Genel Bir Değerlendirme” başlıklı makalede; nörobilimin mimarlık üzerindeki etkisini, yönelimlerini, ihtiyaçlarını, zorluklarını ve gelecekteki olası potansiyellerini anlamanın bir aracı olarak yapılmış çalışmalar üzerinden genel bir değerlendirme ortaya konmuştur. Özel sayımızdaki son makale ise “Mimari Proje Hocasının Eğitimde Rolü: Prof. Ataman Demir’in Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi” başlıklı makaledir. Bu makalede; Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarî Proje Atölyesi’nin kıdemli hocası olan Prof. Ataman Demir (1938-2017)’in mimari proje atölye deneyimleri aktarılmıştır. Bu kapsamda, dergimize katkıda bulunan tüm yazarları tebrik eder, bu makalelerin değerlendirme sürecinde yer alan hakemlerimize teşekkür ederiz. Saygılarımızla, Doç. Dr. Seher Demet YÜCEL Tasarım+Kuram Dergisi Editörüen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarlık Fakültesien_US
dc.relation.ispartofTasarım+Kuramen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.subjectSüreli Yayınlaren_US
dc.subjectMimari tasarımen_US
dc.titleTasarım+Kuram : Cilt 19, Sayı 140. Yıl (2023)en_US
dc.typejournalen_US
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue140. Yılen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Tasarım+Kuram [8]
    Tasarım+Kuram Dergisi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarlık Fakültesi'nin yılda üç kez yayınlanan hakemli yayın organıdır.

Basit öğe kaydını göster