Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUysal, Tuna
dc.contributor.authorAcun, Elçin
dc.contributor.authorTürkay, Mert Çağıl
dc.date.accessioned2024-05-13T12:35:52Z
dc.date.available2024-05-13T12:35:52Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5680
dc.description.abstractBugün dijital kameraların gelişimi ile meydana gelen üretim sahasında, görüntüyü yapım aşamasında elde etmek kadar sonrasında kurgulamak ve saklamak da önemli bir yer tutmaktadır. Kurgusal bir hikayenin anlatımında dramaturjiyi doğru biçimde düzenlemek, belgesel bir projede ise kronolojiyi ve bilgileri doğru aktarmak adına kurgu önemli bir yer tutmaktadır. Bu iletişim sorununu imgelem farklılıklarıyla beraber körükleyen bir başka durum ise, izleyicinin dikkatini perde üzerinde peşi sıra gelen birçok görüntü arasından sadece seçebileceği ve entellektüel seviyesine göre tercih edeceği belli noktalara yöneltebilecek olmasıdır. Çünkü sinema peşpeşe gelen fotoğraflardan oluştuğu için dikkatin tek bir noktada odaklanması oldukça zordur. Nesnel bir değerlendirme ancak ortak bir film diline hakim olarak yapılabilir. Ne kadar dinamik ya da karmaşık olursa olsun bir tablonun karşısında dikkatimizi toplayıp kendimizi resme vererek okumasını yapabiliriz. Ancak aynı şey sinema filminde mümkün değildir. Yönetmen, görüntü yönetmeni ve editör, durumun farkındadır. Özellikle yönetmen bu akıp giden, peşi sıra gelen, birbirinden farklı karelerin arasından, anlattığı hikayeye uygun, onu daha çarpıcı hale getirecek, izleyicinin konsantrasyonunu toplayabilecek ve hikayesini görsel yoldan en iyi biçimde ifade edebilecek görüntüyü arar. Bu noktada yönetmenin kafasındakileri en iyi ifade edebilecek kişi olarak görüntü yönetmeni akla gelse de, yapım aşaması sonrasında elde edilen görüntüleri seçecek ve bu görüntüleri en uygun biçimde, birbirini takip edecek ve bir anlam oluşturabilecek seviyede tek tek bir araya getiren "Kurgu" aşaması devreye girer. Yönetmen, senaryonun içeriğini, gidişatını ve atmosferini belirlerken, görüntünün içeriğini tespit edecek kişi olan görüntü yönetmeni, peşi gelen fotoğrafları, ışık, kompozisyon ve kamera hareketleri çerçevesinde düzenler. Ancak editör, kurgu yolu ile bu görüntülerden bazılarını detaylı biçimde vurgulayarak hikayenin anlatımını şekillendirir ve izleyicinin konsantrasyonunu belli bir noktada toplar. Dolayısıyla kurgu, yönetmenlik ve görüntü yönetmenliği kadar, birçok kuramcı tarafından sinemanın en önemli yapıtaşlarından biri olarak kabul görmüştür. Son olarak, bu projenin hazırlanması sırasında yardımlarını esirgemeyen çalışma arkadaşım ve eşim Dr. Öğr. Üyesi Ebru Ceren Uzun UYSAL'a ve Babam ve ilk öğretmenim Prof. Ömer Saydam UYSAL başta olmak üzere tüm aileme, aynı zamanda projenin tasarım aşamasından sonuna kadar her türlü teknik imkanı sağlayan çalışma arkadaşım Uzman Sabri Engin Ayıtkan'a, ayrıca proje ekibinde yer alan çalışma arkadaşlarım Arş. Gör. Elçin ACUN ve Arş. Gör. Mert Çağıl TÜRKAY'a teşekkürlerimi sunmayı bir borç bilirim. Doç. Tuna UYSAL İstanbul, Ekim 2020en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMSGSÜ Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğüen_US
dc.rights© Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi. Tüm hakları saklıdır.en_US
dc.subjectAnlatıen_US
dc.subjectSinematografien_US
dc.subjectKurguen_US
dc.subjectAdobe Premiere CS Kurgu Programıen_US
dc.titleDijital Sinematografide Kurgu Projesien_US
dc.typereporten_US
dc.description.versionProje Numarası ve Türü 2019-06/A Türü Proje
dc.departmentFakülteler, Güzel Sanatlar Fakültesi, Fotoğrafen_US
dc.institutionauthorUysal, Tuna
dc.identifier.issueProje Numarası ve Türü 2019-06 / A Türü Projeen_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster