Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuran, Bülent Onur
dc.date.accessioned2024-05-20T12:39:27Z
dc.date.available2024-05-20T12:39:27Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5698
dc.description.abstractTasarımcılar, erken tasarım evresinde fikirlerini aktarabilmek için geleneksel ortamda araç olarak eskiz yöntemini kullanırlar. Gelişen yeni teknolojik ürünler, yazılımlar ve programlar bu süreçte farklı tercihler oluşturmaya başlamıştır. Bu süreçler, tasarımcıların tasarım sürecinde geleneksel yöntemin dışında dijital yöntemler kullanmasıyla farklılaşmıştır. Kullanılan dijital yöntemler hem tasarımın erken evresinin hem de sonraki süregelen evrelerin ilerleyişini değiştirmiş ve değiştirmeye devam etmektedir. Bu çalışmada, tasarımın erken evresinin dijital yöntemlerle yürütülüp yürütülemeyeceği sorgulanmıştır. Asıl hedef, mimari tasarımın erken tasarım evresinde mobil ortamlarda eskiz sürecinin analizidir. Mimari tasarım eğitime mobil ortam uygulamaları entegre edildiği zaman süreç nasıl etkilenir, öğrencilerin bilişsel aktivitelerinde nasıl etkiler olur bu sorulara cevap aranmıştır. Mobil ortamda iki adet mobil uygulama seçilerek bir deney ortamı oluşturulmuştur. Seçilen mobil eskiz uygulamaları “Shapr3D” ve “UMake” uygulamalarıdır. Katılımcıların bu iki uygulamayı kullanarak tasarım yapmaları istenmiştir. Çalışmanın asıl hedefi, mobil ortamda iki farklı eskiz uygulamasının erken tasarım evresinde kullanımının tasarımcının bilişsel sürecine etkisini incelemektir. Analiz yöntemi olarak “protokol analizi” yöntemi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda mobil ortam üç boyutlu eskiz programlarının katılımcıların bilişsel aktivitelerini nasıl etkilediği kendi değerlendirmeleriyle desteklenerek incelemiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMSGSÜ Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğüen_US
dc.rights© Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi. Tüm hakları saklıdır.en_US
dc.subjectMimari tasarımen_US
dc.subjectMobil uygulamaen_US
dc.subjectSayısal Tabanlı Tasarımen_US
dc.subjectMobil Ortamlaren_US
dc.titleMobil Ortamlarda Kullanılan 3 Boyutlu Eskiz Yazılımlarının Bilişsel Aktiviteye Etkisien_US
dc.typereporten_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Enformatik Bölümüen_US
dc.institutionauthorTuran, Bülent Onur
dc.identifier.issueProje Numarası ve Türü 2020-14 / A Tipi Projeen_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster