Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜlker, Derya
dc.contributor.authorKökcü, Nazlı Buse
dc.date.accessioned2024-05-22T09:41:58Z
dc.date.available2024-05-22T09:41:58Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5711
dc.description.abstractBu eser metni, ışık-gölge ile mekân ilişkisine odaklanır. Fiziksel mekânda deneyimlediğimiz ışık-gölge durumlarının yarattığı farklı atmosferlerin resim sanatına nasıl yansıdığı sorusundan hareket eder. Farklı ışık-gölge durumlarıyla mekânda oluşan farklı psikolojik etkilerin özne tarafından nasıl duyumsandığını sorgular. Aynı zamanda, fiziksel mekânda deneyimlenen ışık-gölgeyi resimdeki ışık-gölge kullanımına referans oluşu üzerinden ele alır. Resimdeki ışık gölge kullanımı, resim mekânını biçim ve içerik açısından etkiler. Bu metin resimdeki ışık-gölge ve mekân ilişkisini iç mekân resimleri özelinde Batı Sanatı kapsamında üretilmiş eserler üzerinden karşılaştırmalı olarak inceler. Çalışma üç ana bölümden oluşmaktadır. “Mekândaki Boşluk-Doluluk ve İç-Dış İlişkisine Dair” başlıklı birinci bölümde mekân, iki alt başlığa ayrılarak incelenir. “Mekân Üzerine” başlıklı bölümde, mekân kavramı etimolojik açıdan irdelenir ve mekânın farklı disiplinlerdeki tanımlarına değinilerek kavramın açıklaması yapılır. Tarih boyunca mekân üzerine düşünmüş filozoflar, özne ve mekânı birbirinden ayıran veya mekânın ancak özne ile birlikte var olabileceğini savunan birbirine zıt görüşleri savunmuşlardır. Mekân kavramı, insan bedeninin bulunduğu yer ve konumla ilişkilendirilen anlayışın yanı sıra, teknolojik gelişmelerle birlikte konumdan bağımsızlaştığı ve bu doğrultuda öznenin mekân algısının değiştiği bir anlayış üzerinden de incelenir. Bunlar incelenirken, mekânın ne olduğu, hangi unsurlardan oluştuğu, sınırlarının nasıl belirlendiği tartışılır. Başta boşluk-doluluk olmak üzere mekânı oluşturan unsurlar sanat eserleri üzerinden açıklanır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMSGSÜ Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğüen_US
dc.rights© Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi. Tüm hakları saklıdır.en_US
dc.subjectResimen_US
dc.subjectMekânen_US
dc.subjectİç Mekânen_US
dc.subjectEven_US
dc.subjectIşık-Gölgeen_US
dc.titleResimde Öznel Gerçekliğin Işık Gölge ile İfadesinin İç Mekân Resimleri Üzerinden İncelenmesien_US
dc.typereporten_US
dc.departmentFakülteler, Güzel Sanatlar Fakültesi, Temel Eğitimen_US
dc.institutionauthorKıpçak, Derya Ülker
dc.identifier.issueProje Numarası ve Türü 2021-28 / C Tipi Projeen_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster