Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2024-06-12T07:33:07Z
dc.date.available2024-06-12T07:33:07Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.issn1302 2636 / 2757-668X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5797
dc.description.abstractSedad Hakkı Eldem Hoca’ya adanmış bir sayı.... Dergimizin bir önceki sayısında, Sedad Hakkı Eldem Hoca’nın 100. doğum yılı etkinlikleri nedeniyle çağrılı yazarların bu konuya iliflkin yaz›lar›n› bekledi¤imizi duyurmufltuk. Bekledi¤imiz bu ilgiyi görmüş olmak yayın kurulumuz adına kuflkusuz hem sevindirici oldu hem de kurulumuzu yeni bir karar alma aflamas›na getirdi. Akademik, Hakemli ve Bilimsel bir dergi olma çabas›ndaki dergimiz bir önceki 5. say›m›zda da yeni bir gereksinimle karfl›laflm›fl, hakemli bilimsel yaz›lar›n›n yan› s›ra ‘Endüstri Tasar›m› E¤itiminin 35. Y›ldönümü’ konusunda ayr›ca bir de dosya konusu ifllemiflti. Bu kez konunun önem ve de¤erinin yan› s›ra, gelen makalelerin yo¤unlu¤u da göz önüne al›nd›¤›nda 6. say›m›z›n, özel bir say› olarak tümüyle, Sedad Hakk› Eldem Hoca’ya adanmas› kaç›n›lmaz oldu. Adeta kendili¤inden ortaya ç›kan bu gereksinim, yay›n kurulu üyelerimizin önerisi ile karara dönüflüp benimsenmesi ile ilk kez özel say› ç›karma uygulamas›n› bafllatm›fl olduk. Böylece 6. say›m›z›; Sedad Hakk› Eldem Hoca’ya adanm›fl bir say› olarak ç›kar›yoruz... Burada yaz›lar› yer alan ça¤r›l› yazarlar›m›z yaflamlar› süresinde Eldem Hoca ile belli bir dönemde, ö¤rencisi, asistan› yada meslektafl› olarak ortak yaflam kesiti veren kurum üyelerimizdir. Kimi üyelerimiz ise bu tan›mlar›n hepsini tafl›yarak uzun bir süre Eldem Hoca ile ortak çal›flmak yada onu gözlemlemek veya onunla zaman ve mekanlar› paylaflma f›rsat›n› yaflam›fl olan de¤erlerdir. Ça¤r›l› yazarlar›m›z›n sahip olduklar› bu özellik onlara Sedad Hakkı Eldem Hoca’nın farkl› yönlerini görme ve tan›ma f›rsat›n› vermifl oldu¤u anlafl›lmaktad›r. Yazıların ço¤u do¤rudan bu tür bir çözümlemeyi amaçlam›fl olmasa da makalelerin yazılma düzeninden, ikinci bir okuma flekli olarak Eldem Hoca’nın bu farklı yönleri, farklı boyutlar› a盤a ç›kmaktad›r. Eldem Hoca bu farkl› boyutlar› ile, yazarlar›n kendine özgü otantik anlat›mlar› içinde elverdi¤i oranda yer almaktadır. Bafll›calar›, Hoca olarak Sedad Hakk› Eldem, Mimar olarak Sedad Hakkı Eldem, Modern ve ça¤dafl bir Türk vatandafl› olarak Sedad Hakk› Eldem, fleklinde s›ralanabilir. Bu karakter ve kişlilik sınıflandırmasının yan› sıra, bu üst bafll›klar›n alt›na yaz›labilecek ama bu asıl karakter ve görünüm yapılarından ayr›lmayan ve ters düflmeyen, en önemlisi bu bafll›klar›n yönetti¤i kiflilik özellikleri oldu¤u da gözleniyor. Örne¤in Sedad Hoca’n›n kurumda ve çevresinde gördü¤ü önderlik rolü olabilir. Bu adeta bir moderatör gibi, hem mimarl›k hemde hocal›k davran›fl› aç›s›ndan kurumu ve çevreyi yönlendiren örnek oluflturan bir rol gibi okunmaktad›r. Asl›nda bütün bu bafll›klar ayn› kiflilikde ele al›narak Hoca gözlemlendi¤inde; Sedad Hakk› Eldem Hoca’n›n asl›nda bafll› bafl›na fenomen bir karakter ve kiflilik oldu¤u görülüp anlafl›lmaktad›r. Hiç kuflkusuz, gelecekte genç araflt›rmac›larca tekrar ele al›naca¤›n› umdu¤um mimar hoca Sedad Hakk› Eldem, daha sistemli ve objektiv olarak incelenecektir. Ne var ki, onunla zaman, mekan, misyon ortakl›¤› yapm›fl de¤erlerin özgün ve otantik saptamalar› ve aktar›mlar›, Sedad Hoca’y› tan›mam›zda yine eflsiz kaynaklar olarak gündemde olacakt›r. ‹flte bu aç›dan dergimizin hakemli kuramsal bir yay›n olmas›na karfl›n bu önemli görevi severek ve isteyerek üstlenmifl olmas›n›n böyle tarihsel bir önemi de olacakt›r. Gönül isterdi ki; Hoca’yı devam eden say›larda da incelemek ve yaflatmak olana¤›m›z olsayd›. Zira, Sedad Hakk› Hoca’yı tan›ıak bir devri tanımak ve kavramak anlamına da gelmektedir. Daha özelleştirerek söylenirse, kurumu tanımak, cumhuriyet sonrası mimarlık eğitimini tanımak, devrin mimarlık iliflkilerini tanımak vb., anlamlara da gelmektedir. Sedad Hakkı Hoca, bütün bu olası perspektivlerin içinde yer alan, başlıca ve en önemli rol model olarak Türkiye’nin o tarihlerdeki görünümlerini tanımak ve anlamak için bir giriş kapısı yada bir vitrin gibidir. Saygıyla anıyoruz... Prof. Dr. Oğuz BAYRAKÇIen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarlık Fakültesien_US
dc.relation.ispartofTasarım+Kuramen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSedad Hakkı Eldemen_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.subjectSüreli Yayınlaren_US
dc.subjectMimari tasarımen_US
dc.subjectTasarımen_US
dc.titleTasarım+Kuram : Cilt 4, Sayı 6 (2008)en_US
dc.typejournalen_US
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Tasarım+Kuram [44]
    Tasarım+Kuram Dergisi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarlık Fakültesi'nin yılda üç kez yayınlanan hakemli yayın organıdır.

Basit öğe kaydını göster