Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Kimyasal madde kullanılmayan doğa temelli fotoğraf baskı yöntemleri ve çağdaş fotoğraf üretimine yansıması
dc.contributor.advisor | Şen, Yusuf Murat | |
dc.contributor.author | Aksoy, Ayşe Nilden | |
dc.date.accessioned | 2024-06-12T12:03:31Z | |
dc.date.available | 2024-06-12T12:03:31Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/5804 | |
dc.description.abstract | Bu tez, kimyasal maddeler içermeyen doğa temelli fotoğraf baskı tekniklerinin incelenmesi ve doğa korumacı yaklaşımla bu yöntemleri kullanarak projeler geliştiren çağdaş sanatçıların üretimlerinin araştırılması amacıyla gerçekleştirilmiştir. "Doğa Temelli Fotoğraf Baskı Yöntemleri", doğanın işleyişini temel alarak görüntü oluşturma esasına dayanmakta ve genel olarak doğada bulunabilen malzemeler kullanılarak gerçekleştirilmektedir. Kimyasal madde kullanılmadan gerçekleştirilebilen bu yöntemler, doğaları gereği, geçici, fani (ephemeral) görüntü oluşumunu sağlamakta ve bu açıdan fotoğrafın tarih öncesi dönemine dayanmaktadır. Tezin birinci bölümünde fotoğraf tarihi, fotoğrafın tarih öncesi döneminden itibaren ele alınmış, ikinci bölümde "Doğa Temelli Fotoğraf Baskı Yöntemleri", Fotosentez baskı yöntemleri, Anthotype yöntemi ve Lümen baskı yöntemi, tarihçeleri ile incelenmiş, uygulama yöntemleri anlatılmıştır. Bölümün son kısmında tekniklerin geçiciliği ile ilgili araştırmalar sunulmuştur. Tezin üçüncü bölümünde "Doğa Temelli Fotoğraf Baskı Yöntemleri" nin çağdaş fotoğraf üretimine yansıması kapsamında, teknikleri kullanan ve doğa ile etkileşimli üretim yapan sanatçılar, Ackroyd& Harvey, Almudena Romero, Binh Danh, Christine Elfman, Denis Roussel, Fenia Kotsopoulou, Jerry Burchfield, Kristof Vracken, Lia Giraud, Rosemary Horn incelenmiş, röportajlar yapılmıştır. Tezin son bölümünde bahsedilen yöntemler ile ilgili düzenlenen workshop anlatılmış, katılımcıların bu teknikler ile ürettikleri eserlerle oluşturulan sergi kapsamında fotoğrafların sunumu ve doğa ile etkileşimli sergileme süreci anlatılmıştır. Doğaya bırakılan eserler belirli aralıklar ile fotoğraflanmaya devam etmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Fotoğraf | en_US |
dc.subject | Doğa Temelli Fotoğraf | en_US |
dc.subject | Fotosentez | en_US |
dc.subject | Anthotype | en_US |
dc.subject | Lümen | en_US |
dc.subject | Geçici (Kısa Süreli) | en_US |
dc.title | Kimyasal madde kullanılmayan doğa temelli fotoğraf baskı yöntemleri ve çağdaş fotoğraf üretimine yansıması | en_US |
dc.title.alternative | Without chemicals nature-based photography printing processes and the reflection on contemporary photography production | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Fotoğraf Anasanat Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Güzel Sanatlar Enstitüsü [365]
Institute of Fine Arts