Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞen, Yusuf Murat
dc.contributor.authorAksoy, Ayşe Nilden
dc.date.accessioned2024-06-12T12:03:31Z
dc.date.available2024-06-12T12:03:31Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5804
dc.description.abstractBu tez, kimyasal maddeler içermeyen doğa temelli fotoğraf baskı tekniklerinin incelenmesi ve doğa korumacı yaklaşımla bu yöntemleri kullanarak projeler geliştiren çağdaş sanatçıların üretimlerinin araştırılması amacıyla gerçekleştirilmiştir. "Doğa Temelli Fotoğraf Baskı Yöntemleri", doğanın işleyişini temel alarak görüntü oluşturma esasına dayanmakta ve genel olarak doğada bulunabilen malzemeler kullanılarak gerçekleştirilmektedir. Kimyasal madde kullanılmadan gerçekleştirilebilen bu yöntemler, doğaları gereği, geçici, fani (ephemeral) görüntü oluşumunu sağlamakta ve bu açıdan fotoğrafın tarih öncesi dönemine dayanmaktadır. Tezin birinci bölümünde fotoğraf tarihi, fotoğrafın tarih öncesi döneminden itibaren ele alınmış, ikinci bölümde "Doğa Temelli Fotoğraf Baskı Yöntemleri", Fotosentez baskı yöntemleri, Anthotype yöntemi ve Lümen baskı yöntemi, tarihçeleri ile incelenmiş, uygulama yöntemleri anlatılmıştır. Bölümün son kısmında tekniklerin geçiciliği ile ilgili araştırmalar sunulmuştur. Tezin üçüncü bölümünde "Doğa Temelli Fotoğraf Baskı Yöntemleri" nin çağdaş fotoğraf üretimine yansıması kapsamında, teknikleri kullanan ve doğa ile etkileşimli üretim yapan sanatçılar, Ackroyd& Harvey, Almudena Romero, Binh Danh, Christine Elfman, Denis Roussel, Fenia Kotsopoulou, Jerry Burchfield, Kristof Vracken, Lia Giraud, Rosemary Horn incelenmiş, röportajlar yapılmıştır. Tezin son bölümünde bahsedilen yöntemler ile ilgili düzenlenen workshop anlatılmış, katılımcıların bu teknikler ile ürettikleri eserlerle oluşturulan sergi kapsamında fotoğrafların sunumu ve doğa ile etkileşimli sergileme süreci anlatılmıştır. Doğaya bırakılan eserler belirli aralıklar ile fotoğraflanmaya devam etmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFotoğrafen_US
dc.subjectDoğa Temelli Fotoğrafen_US
dc.subjectFotosentezen_US
dc.subjectAnthotypeen_US
dc.subjectLümenen_US
dc.subjectGeçici (Kısa Süreli)en_US
dc.titleKimyasal madde kullanılmayan doğa temelli fotoğraf baskı yöntemleri ve çağdaş fotoğraf üretimine yansımasıen_US
dc.title.alternativeWithout chemicals nature-based photography printing processes and the reflection on contemporary photography productionen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Fotoğraf Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster