Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYavuz, Ömer Emre
dc.contributor.authorDaştan, Kıymet
dc.date.accessioned2024-06-13T10:56:49Z
dc.date.available2024-06-13T10:56:49Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5833
dc.description.abstractBu tez, işlevsellikten kendini temsile uzanan süreçte, taş öğesini sanat nesnesi haline getiren unsurlara odaklanır. 21. yüzyıl heykel sanatındaki kullanım şekillerinde öne çıkan yöntemsel farklılıklar doğrultusunda, seçilen sanatçıların yapıtlarında, taşın ikincil bir öge olarak arka planda kalmadığı, ana unsur halini aldığı örnekleri inceler. Birinci bölümde, nesne olarak taşın tanımına ve modernizm öncesi işlenip şekil verilen bir malzeme olarak işlevsel kullanım şekillerine kısaca değinilmiştir. İkinci bölümde, taşın 20. yüzyıl sanat akımları bağlamında işlenip, şekil verilecek bir malzeme olmaktan çıkıp, sanat yapıtında yapısal bir öge olarak kullanılması incelenmiştir. Üçüncü bölümde, taş ögesinin uzak doğu felsefesi bağlamında önemi ve sanat yapıtlarına yansıması örnekler üzerinden ele alınmıştır. Dördüncü bölümde, 21. yüzyıl güncel sanat alanında taş ögesinin kullanım şekli ve sergilenme biçimleri incelenirken, sanatçıların taşı yapıtlarında kullanma amaçlarına değinilmiştir. Taşın, bir çok sanatçının çalışmalarına ilham olmasının altında yatan gücün, malzemesel niteliğin ve formal çeşitliliğin potansiyelinin izleri sürülürken, günümüz sanatsal üretim biçimlerine yansımaları ve kavramsal olarak bir sanat yapıtında vurgulanma nitelikleri üzerinde durulmuştur. Bu bölümde, taşın ifade biçiminde, bir araç olarak kullanımından kendi kendisini temsil etmesine uzanan izler, sanatçıların kullanım tercihlerinde öne çıkan unsurlar, farklı kullanım şekilleri göz önüne alınarak başlıklar halinde derlenmiştir. Kategoriler, kronolojik bir okuma yerine, yapıtların işaret etmeye çalıştığı meselelere göre eğilimsel açıdan birbirlerini takip eden alternatif bir okuma önerir. Yapılan araştırmaların sonunda, konu ile ilgili ürettiğim eserler, formunu taştan alan, kullanım şekli bakımından hafıza depolama amaçlı kullanılan bir malzemenin potansiyellerini zorlayan çalışmalar olarak tezin sonunda konumlandırılarak, eser metin çalışması olarak tamamlanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject21. Yüzyıl Sanatıen_US
dc.subjectGüncel Sanaten_US
dc.subjectTaşen_US
dc.subjectHeykelen_US
dc.subjectMalzemeen_US
dc.subjectHafızaen_US
dc.title21. yy heykel sanatında taş ögesien_US
dc.title.alternativeThe element of stone in the 21st-century art of sculptureen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Heykel Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster