Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Eril nazar teorisinin kadın modasındaki temsili
dc.contributor.advisor | Bursalıgil, Gözde | |
dc.contributor.author | Çağlar, Nurşah | |
dc.date.accessioned | 2024-06-14T08:14:09Z | |
dc.date.available | 2024-06-14T08:14:09Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/5853 | |
dc.description.abstract | "Eril Nazar Teorisinin Kadın Modasındaki Temsili" adlı çalışma, eril nazar kavramının kadın giyimi ve modasındaki etkisini toplumsal cinsiyet bağlamında ele almaktadır. Eril nazarın etkisine maruz kalmış ve konvansiyonel sinemanın aracılığıyla sembolik anlamlar kazanan giyim elemanları çalışmanın çıkış noktasını oluşturmaktadır. Tezin içeriğini ve amacını açıklayan giriş bölümü, eser metninin ilk bölümünü oluşturmaktadır. İkinci bölümde toplumsal cinsiyet bağlamında sosyal kurgular ve norm/normallik konularına değinilmektedir. Eser metninin üçüncü bölümünde, eserin çıkış noktasını oluşturan feminist film teorisyeni Laura Mulvey'in 'Görsel Haz ve Anlatı Sineması adlı makalesinde öne sürdüğü 'eril nazar' teorisi açıklanmaktadır. Özet anlatımıyla; kadını izlenen, erkeği izleyen konumuna getiren bu sistemde, kadın pasifleştirilip edilgen role bürünerek nesne halini almaktadır. Bu bölümde, eril bakış ile yaratılan bazı kadın karakter ve bu karakterlerin oluşturulmasında sıklıkla kullanılan ve başat rol oynayan giysi elemenları, renkler ve giysi kombinasyonları stereotipler başlığı altında ele alınmaktadır. Metnin dördüncü bölümünde ise giysi sembolizmi ve kodlamalar yaratan; korse, kuşak, yaka, vatka, yırtmaç ve siyah mini elbise olarak belirlenen altı giyim elemanı üzerinden, eril nazar kavramını irdeleyen giysi tasarım önerileri sunulmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eril Nazar | en_US |
dc.subject | Sinema | en_US |
dc.subject | Giysi Tasarımı | en_US |
dc.subject | Giysi Sembolizmi | en_US |
dc.subject | Giysi Psikolojisi | en_US |
dc.subject | Toplumsal Cinsiyet | en_US |
dc.subject | Stereotipler | en_US |
dc.title | Eril nazar teorisinin kadın modasındaki temsili | en_US |
dc.title.alternative | Projection of the male gaze theory in women fashion | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Tekstil ve Moda Tasarımı Anasanat Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Güzel Sanatlar Enstitüsü [365]
Institute of Fine Arts