Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUysal, Tuna
dc.contributor.authorEryol, Eren
dc.date.accessioned2024-06-24T07:59:46Z
dc.date.available2024-06-24T07:59:46Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5877
dc.description.abstractBu çalışma hareketli görüntülerle fotoğrafik imgelerin bir arada kullanıldığı fotofilmik imgeleri zaman bağlamında incelemektedir. Fotofilmik olarak adlandırılan imgeler hem hareketi hem durağanlığı içeren imgeler olduğu için bu imgelerin bütünsel anlamda nasıl bir zamansallığa sahip oldukları bir sorunsal olarak belirmektedir. Fotofilmik imgelerin hareket ve zamansallık açısından ne ifade ettiğini kavrayabilmek adına Henri Bergson'un zaman anlayışı bize verimli bir içerik sunmaktadır. Bergson, oldukça farklı bir zaman kavrayışına sahiptir ve bu zaman anlayışını süre kavramıyla ifade etmektedir. Bergson'un süre kavramıyla birlikte her durağanlık içinde bir hareket saptanabilmektedir. Bununla birlikte ilk elden kolayca hareket olarak görünen her durumun bize bir zamansallık vermeyeceği de yine süre kavramıyla açıklanır. Bundan dolayı bu çalışma, durağan görüntüleri hareketli görüntülerle iç içe geçiren fotofilmik imgelerin kendine özgü zamansallığını kavrayabilmek adına Bergson'un süre kavramını işe koşmaktadır. Fotofilmik imgeleri değerlendirebilmek için 'süre'yi kavrayabilmek, süreyi kavrayabilmek için de Bergson felsefesini anlamak gerekmektedir. Bu amaçla birinci bölümde Bergson felsefesinin zamanla ilişkili temel kavramları incelenmektedir. Bergson felsefesi bir zaman anlayışı etrafında kurulmaktadır ve bu bölüm bu felsefeyi bütünlüklü olarak açıklarken süre kavramını merkeze almaktadır. İkinci bölüm fotofilmik imgelerin yapı taşları olan fotoğrafik imge ile sinematografik imgenin kendi başlarına ne olduklarını incelemektedir. Bu iki imge türünün bir araya gelmesini ifade eden fotofilmik kavramı bu kavramı ortaya atan kuramcıların fikirleri ışığında açıklanmaktadır. Son bölümde de fotofilmik yapıtlar üreten David Clarbout, Thierry Kuntzel, Bill Viola ve Chris Marker'ın yapıtları süre kavramının sunduğu anlayış çerçevesinde incelenmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFotofilmiken_US
dc.subjectFotoğrafen_US
dc.subjectBergsonen_US
dc.subjectSüreen_US
dc.subjectHareketen_US
dc.subjectZamanen_US
dc.titleFotofilmik imgenin Henri Bergson'un süre kavramı çerçevesinde incelenmesien_US
dc.title.alternativeA study into the photofilmic image through the lens of Bergsonian durationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Fotoğraf Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster