Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Thomas Kuhn'un bilim anlayışının bağdaşımcı bilgi kuramı açısından analizi
dc.contributor.advisor | Kamözüt, Mehmet Cem | |
dc.contributor.author | Özden, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2024-07-03T06:41:07Z | |
dc.date.available | 2024-07-03T06:41:07Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021-07 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/6027 | |
dc.description.abstract | Bu tezde cevabı aranan soru, Thomas Kuhn’un felsefesinin, epistemolojide gerekçelendirme teorilerinden biri olan bağdaşımcılık ile açıklanıp açıklanamayacağıdır. Aralarındaki benzerlik ve farklılıkların açığa çıkartılması yoluyla bu soruya yanıt aranmıştır. Bu araştırmanın hem Kuhn’un felsefesinin hem de bağdaşımcılığın ana hatlarının belirginleşmesine yardımcı olacağı, böylece her iki tarafın daha anlaşılır kılınmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bağdaşımcılık hakkında, ağırlıklı olarak Laurence Bonjour’un fikirlerinden yararlanılmıştır. Bu araştırmada onun 1985 yılında yazmış olduğu ve bağdaşımcılığı savunduğu The Structure of Empirical Knowledge adlı eseri referans alınmıştır. Bununla birlikte Bonjour’un kariyerinin bir döneminde -1985’lere kadar olan- bağdaşımcılığı savunduğu ve sonrasında temelcilik saflarında yer aldığını -1988-2010 arasıbelirtmekte fayda var. Kuhn’un düşünceleri ise daha çok The Structure of Scientific Revolutions adlı eseri çerçevesinde ele alınmıştır. Araştırma sürecinde Kuhn ile bağdaşımcılık arasında benzerlikler ortaya konulmuş, bunun yanı sıra farklılıkların da altı çizilmiştir. Tezde ulaşılan sonuç, benzerlikten yola çıkarak Kuhn’un felsefesini bağdaşımcılık ile açıklamanın, farklılıkların ihmal edilmesine yol açabileceği ve böylece Kuhn’un özgün düşüncelerini anlamamıza engel olabileceği yönündedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Epistemoloji | en_US |
dc.subject | Bağdaşımcılık, | en_US |
dc.subject | Kuhn | en_US |
dc.subject | Paradigma | en_US |
dc.title | Thomas Kuhn'un bilim anlayışının bağdaşımcı bilgi kuramı açısından analizi | en_US |
dc.title.alternative | Analysis of Thomas Kuhn's conception of science in terms of coherence theory | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sosyal Bilimler Enstitüsü [1783]
Institute of Social Sciences