Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYavuz, Elif Damla
dc.contributor.authorBakır, Seda
dc.date.accessioned2024-07-04T07:45:18Z
dc.date.available2024-07-04T07:45:18Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-03
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6062
dc.description.abstractSembolizm, on dokuzuncu yüzyılın son çeyreğinde Fransız edebiyatında ortaya çıkmış, özellikle şiirde Romantizm'e tepki olarak gelişen Parnasizm'in karşıtı bir akımdır. Sembolistler, Parnasizm'in aksine eşyanın dış yapısındaki sert görünüşten kaçıp, onu sözcüklerin müziği ve semboller yardımıyla betimlemeye çalışmışlardı. Sembolist akım edebiyatta Charles Baudelaire'in (1821-1867) öncülüğünde gelişmeye başlamış, Paul Verlaine (1844-1896), Arthur Rimbaud (1854-1851), Stéphane Mallarmé (1842-1898) ve Maurice Maeterlinck (1862-1949) ile zirveye ulaşmıştı. Yukarıda anılan Sembolist yazarlardan Maurice Maeterlinck, on dokuzuncu yüzyılda yaşanan savaş, yıkım, yokluk ve kayıplardan derinden etkilenmiş, çocukluk döneminde yaşadığı travmaların da etkisiyle insanın ölüm karşısındaki çaresizliğine yoğunlaşmıştı. Yazarın Pelléas et Mélisande (Pelléas ve Mélisande) ve Ariane et Barbe-Bleue (Ariane'la Mavi Sakal) isimli oyunları da içerdikleri Sembolizm'le on dokuzuncu yüzyılın sonu ve yirminci yüzyılın ilk yarısının iki önemli bestecisi Claude Debussy (1862-1918) ve Béla Bartók'un (1881-1945) dikkatini çekmişti. Debussy ve Bartók, Maeterlinck'in oyunlarında kullandığı sembolist dili, müziğe yansıtarak Sembolizm'i opera türüne taşımışlardı. Çalışma, özelde Maeterlinck'in Pelléas ve Mélisande ve Ariane'le Mavi Sakal isimli oyunları ile bu oyunları temel alan Debussy'nin Pelléas et Mélisande (Pelléas ve Mélisande) ve Bartók'un A Kékszakállú Herceg Vara (Mavi Sakal'ın Şatosu) isimli operaları arasındaki ilişkiyi, genelde ise Sembolist edebiyat ile Sembolist opera arasındaki ilişkiyi irdelemektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSembolizmen_US
dc.subjectMaurice Maeterlincken_US
dc.subjectSembolizmen_US
dc.subjectSembolist Operaen_US
dc.subjectClaude Debussyen_US
dc.subjectBéla Bartóken_US
dc.subjectPelléas et Mélisandeen_US
dc.subjectAriane et Barbe-Bleueen_US
dc.titleİki Sembolist Opera ve Maurice Maeterlinck: Pélleas et Mélisande ve Mavi Sakal'ın Şatosuen_US
dc.title.alternativeTwo Symbolist Opera and Maurice Maeterlinck: Blue Beard's Castle and Pelleas et Melisandeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzikoloji Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster