Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKoman, İlkay
dc.contributor.authorBoyraz, Ekinsu
dc.date.accessioned2024-07-08T06:27:55Z
dc.date.available2024-07-08T06:27:55Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6108
dc.description.abstractTez çalışmasının amacı; mimarlık eğitimin önemli bir parçası olan detay bilgisi aktarımının, Nazimî Yaver Yenal ders arşivinden elde edilmiş belgeler ışığında, Güzel Sanatlar Akademisi müfredatında ne şekilde oluşturulduğunun ve işlendiğinin tespit edilmesidir. Nazimî Yaver Yenal'ın Güzel Sanatlar Akademisi'nin hem öğrencisi hem de hocası olması; tez kapsamında kurumun, ilk kuruluşundan ders arşivinin kapsadığı döneme kadar ele alınmasına sebep olmuştur. Mimarlık eğitiminin dönemin toplumsal koşullarından ve mimarlık ortamından beslendiği düşünüldüğünde; tezin ilk aşamasında Osmanlı ve Türkiye'deki toplumsal, kültürel, siyasi ve mimarlık ortamı işlenmiştir. Nazimî Yaver Yenal'ın, almış olduğu neo-klasik eğitime rağmen, modern bir bakış açısını benimsemiş olması çalışmanın batılılaşma ve modernleşme fikirleri merkeze alınarak yürütülmesine sebep olmuştur. Bu bağlamda Sanayi-i Nefise Mektebi'nin kurulduğu ilk günden itibaren geçirmiş olduğu değişimler ve bu değişimleri tetiklemiş olan toplumsal süreçler incelenmiştir. Üçüncü bölümde çalışmanın bağlamını oluşturan ders arşivinin dökümü gerçekleştirilmiştir. Bu genel dökümde sadece yapma bilgisine dayalı klasörler değil, arşivin tamamı ele alınmıştır. çizelgeler yardımıyla her bir cildin içerik dökümlerine ve sayısal verilerine yer verilmiştir. Tezin son aşaması olan dördüncü bölümde; ilk aşamada gerçekleştirilmiş olan dönem araştırmaları ışığında, arşivden seçilmiş olan yapma bilgisine ilişkin ciltlerin verileri değerlendirilmiştir. Bu değerlendirme de Nazimî Yaver Yenal'ın şahsi hayatının, Osmanlı İmparatorluğu'nun Türkiye Cumhuriyeti'ne dönüşümünün, mimarlık ortamında oluşan fikirsel değişimlerin ve modern mimarlık hareketinin etkileri büyüktür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNazimî Yaver Yenalen_US
dc.subjectCumhuriyet Mimarlığıen_US
dc.subjectMimarlık Eğitimen_US
dc.subjectDetay Bilgisinin Aktarımıen_US
dc.titleDahili mimari derslerinin Nazımî Yaver Yenal Ders Arşivi üzerinden incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of Internal Architecture Courses Through The Nazımî Yaver Yenal Lecture Archiveen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster