Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkay, Ali
dc.contributor.authorGülerkaptan, Pelin
dc.date.accessioned2024-07-29T06:33:42Z
dc.date.available2024-07-29T06:33:42Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-07
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6209
dc.description.abstractBu tez çalışmasının amacı, Deleuze'ün felsefi dünyasıyla, bedeni, çevresinde kurulmuş tüm normlar, kimlikler ve sabit konumlardan kurtarmak, özgürleştirmenin imkanlarını aramaktır. Bu bağlamda öncelikle; Deleuze'ün hem kendi çalışmaları hem Guattari ile çalışmaları kapsamında, arzunun kavranışındaki değişimden söz edilecektir. Arzuyu bir eksiklik olarak ele alan ve "anne-baba-çocuk" üçgenine indirgeyen psikanalizin karşısına; arzuyu dışarıda oluşan, deneyime açık bir süreç olarak ele alan şizoanalizin koyulması ve bu iki yöntem arasındaki farklar ortaya koyulacaktır. Deleuze ve Guattari'nin şizoanaliz yöntemiyle arzuyu özgürleştirdiği söylenerek bunun da bedeni özgürleştiren süreçlerden biri olduğu ifade edilecektir. Sonra Deleuze'ün "oluş" derken ne kast ettiği anlatılacak ve oluş süreçleri yersizyurdsuzlaşma süreçleriyle ilişkili olarak aktarılarak; bedenin her zaman deneyim halinde olmasından, oluş halinde olmasından bahsedilecektir. Ve bedenin oluş halinde olarak, sonsuza dek yersizyurdsuzlaşarak, virtüel imkanlara açık olacağı eklenecektir. Deleuze ve Guattari'nin, göçebe-yerleşik, kaygan-pürtüklü mekan, savaş makinası-devlet aygıtı kavramsallaştırmaları beden bağlamında yorumlanacak ve "göçebe beden" in nasıl olabileceği ifade edilecektir. Son olarak Deleuze'ün "varlığın tek anlamlılığı" derken kast ettiği, beden bağlamında yorumlanacak ve bedenin tek anlamlılığının ne olduğu aktarılacaktır. Bedenin tek anlamlılığı; bedenin sınırsız cinsiyet ve cinsellik potansiyeli içermesi demektir. Göçebe beden her daim oluş halinde olan, sonsuza dek yersizyurdsuzlaşan bir harekete sahiptir ve tek anlamlıdır. Böylece bu çalışma Deleuze'ün felsefesiyle bedeni özgürleştirmenin yol ve olanaklarının, queer kurama da sınırsız olanaklar açtığını savunmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBedenen_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.subjectCinselliken_US
dc.subjectKimliken_US
dc.subjectKimliksizleşmeen_US
dc.subjectTemsilen_US
dc.subjectLGBTİ+en_US
dc.subjectHeteronormativiteen_US
dc.subjectDeleuzeen_US
dc.subjectGuattarien_US
dc.subjectPsikanalizen_US
dc.subjectŞizoanalizen_US
dc.subjectYersizyurdsuzlaşmaen_US
dc.subjectVirtüelen_US
dc.subjectTek anlamlılıken_US
dc.subjectOrgansız bedenen_US
dc.titleDeleuze felsefesinde bedenin özgürleşme imkanlarıen_US
dc.title.alternativeLiberation opportonitities of the body in Deleuze's philosophyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster