Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMimar Sinan Üniversitesi
dc.date.accessioned2024-09-10T12:29:08Z
dc.date.available2024-09-10T12:29:08Z
dc.date.issued2001en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6337
dc.description.abstractTürkiye imzaladığı uluslararası anlaşmalarla Avrupa ile birleşme süreci içinde Avrupa üniversiteleri ile işbirliğini onaylamış bulunmaktadır. Bu amaçla Mart 2001 'de Salamanca'da yapılan son toplantıda (CRE-EUA) Avrupa'nın 300 yüksek öğretim kurumu biraraya gelerek seslerini topluma ve yönetimlere duyurabilmek ve geleceğin toplumlarını şekillendirme, amacı ile bir dizi ilke kararları almışlardır. Bizleri de çok yakından ilgilendiren bu konu, üniversitelere sorumluluklarını tekrar gözden geçirme imkanını tanımaktadır. Burada ele alınan en önemli nokta, Üniversitelerin akademik özerkliği olan otonom yasal, eğitimsel ve sosyal birimler olduğu gerçeğidir. Eğitimin bir toplumsal sorumluluk olduğu temeline dayanarak, görüşmelerde kademeli eğitim yapılması (Önlisans, Lisans, Yüksek Lisans) ve bireyin topluma uyum sağlayabilmesi için, bireysel gelişimi destekleyen "Yaşam boyu eğitim" ilkesi yer almaktadır. Üniversitelerin geleneksel yapıları ile yeniliklere ve girişimciliğe açık olması arasındaki hassas denge üzerinde tartışmalar yapılmaktadır. Salamanca toplantısında, Yüksek Öğretimin araştırmaya dayalı olması, kabul edilen ortak paydalar dışında, programlarda farklılıkları, çeşitliliği destekleyen bir görüş belirlenmiş, geleceğin, çeşitliliğin ve esnekliğin olumlu biçimde uygulanması ile oluşacağı görüşü kabul edilmiştir. Ortak payda olarak ele alınan ve ödün verilemiyen en önemli konu ise eğitimde kalitedir. Bu da işbirliği içinde yer alan akreditasyonu içeren, güven ilkesi, öğretim üyesi ve öğrenci hareketliliğinin (dikey ve yatay dolaşımı) sağlaması yanısıra, mezunların kendi ülkeleri dışında da bilgi ve becerilerini sergileme fırsatı tanıyan müfredatlar oluşturarak iş bulmalarını sağlama doğrultusunda çalışmaları içermektedir. Burada ortak değerlendirme sistemi (ECTS - Credit Accumulation and Transfer System) önem kazanmaktadır. "Kalite" vurgulanan bir yüksek öğretim, bugün tüm Avrupa ülkelerindeki üniversitelerin en temel konusudur. Üniversitemizde de yukarıda belirtilen esaslar doğrultusunda çalışmalar başlamış bulunmaktadır ve gelecek öğretim yılında bu çalışmalar büyük bir yoğunlukla devam edecektir. Prof. Beril Anılanmert Rektör Yardımcısıen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Üniversitesien_US
dc.rights© Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectMimarlık--Türkiyeen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.titleAyın İzi 6 / 2001en_US
dc.title.alternativeMSÜ Ayın İzien_US
dc.title.alternativeMSÜ Ayın İzi : Mimar Sinan Üniversitesi Aylık Bültenien_US
dc.typejournalen_US
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster