Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErdok, Neşe
dc.date.accessioned2024-10-18T10:25:56Z
dc.date.available2024-10-18T10:25:56Z
dc.date.issued1977en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6499
dc.description.abstract'Belediye bahçesinde, kestane ağaçlarının uzandığı yoldan, ortasında bir heykelin yükseldiği yeşil bir çimenliği seyretmekteyim: Bunların tümü benim için vardırlar. Ama bakıyorum, başka biri gelip orada duruyor ve beni de içine alan bu görünümü göz altına alıyor. Benim için gerçek dünya olan benim tasarımım, hemen çözülüp dağılıyor ve bu çözülmeden doğan ögeler, yeni gelenin çevresinde dolanıp birleşiyor: şimde artık, ne varsa, hep onun için vardır, bu nesnelerin tümü de, 'benim görmeme olanak bulunmayan yüzlerini bir başkasına göstermektedirler". Bir başkasının malı olmak için, dünya beni tepip gitmektedir . . Ne var ki, başkası, dünyayı benden ayırıp götürmekle de kalmaz~ benim gerçek benliğimi, yani, olmayı aklımdan geçirdiğim varlığı da yele verir. İlkin, beni yargılar ve hakkımda bir fikir edinir: Elbette, bunu benim düşündüklerime göre değil, bedenime, o andaki durumuma ya da daha çok geçmişime göre yapar. Başkası için, ben, ne ise, ya da o zamana kadar ne oldu ise, ancak o olan bir 'kendinde' ye indirgenirim,; çünkü onun benim hakkımda edindiği fikirde, benim olmak istediğim şey-ki bu benim varlığımı oluşturur-kesinlikle gözönünde tutulmaz. üstelik, eğer ben kendimi savunmaya geçmezsem, o ne olmamı isterse o olurum. Bakışı beni sarar sarmalar ve özne olan benden, bir nesne, bir araç yaratır; kendisine bakan herkesi taşa çevirme gücünü taşıyan Gorgone gibi. Onun çevresinde, tasarılarının gereçleri gibi ya da engelleri gibi düzülüp örülen, sadece çimenlik, heykel, sıra ya da duvar çiti değildir: Ben de kendimi nesneler arasında yerini almış, başkalarının ereklerini gerçekleştirmek için bir araç ya da gerçekleşmelerine bir engel olarak bulurum. İşte buradan bir utanç doğar, 'bir nesne olmanın, yani başkası için bağlanmış ve katılaşmış, değerini yitirmiş varlıkta kendimi tanımanın duygusudur bu. Utanç, şu ya da bu yanılgıya düşmüş olmanın sonucu değil, sadece, dünyada, nesneler arasına düşmüş olma durumunun ve olduğum şeyi olabilmek için başkasının düşüncesine gereksinme duymam olgusunun verdiği ilk düşüş (chute originelle) duygusudur.'en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Fakültesien_US
dc.relation.ispartofseriesİstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi;70
dc.rights© Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.subjectFigüratif resimen_US
dc.subjectİnsan figürü, Resimdeen_US
dc.subjectEspas (Sanat)en_US
dc.subjectGörsel algıen_US
dc.subjectEstetiken_US
dc.titleFigüratif resimde bakış diyalektiği ve bakış-espas ilişkisien_US
dc.typebooken_US
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryKitap - Ulusalen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster