Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Grafist 24-25 : İstanbul Görsel İletişim Tasarımı Eğitimi Etkinlikleri = Istanbul Visual Design Education Events 2021 : "CONNECTED TO" Çevrimiçi Görsel İletişim Tasarımı Eğitiminde Yeni Yöntemler Çevrimiçi Sempozyumu = New Methodologies in Online Visual Communication Design Education Online Symposium
Göster/ Aç
Erişim
© Mimar Sinan Güzel Sanatlar ÜniversitesiTarih
2023Yazar
Editörler: Çetin Tüker, Ilgım Veryeri Alaca, Leman Figen Gül
Grafik tasarım: Esra Melody Butcher, Kağan Kaya
Son okuma: Serpil Karaoğlu, Ayşe Defne Akalın, Aycan Adıgözel, Deniz Demirci, Nazlı Hilal Bulur, Ilgım Veryeri Alaca, Leman Figen Gül, Çetin Tüker
Tasarım uygulama: Didem Uraler Çelik
Çeviri: Çetin Tüker
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
COVİD-19 pandemi sürecinde yaşanan sosyal mesafe uygulamalarının
getirdiği koşullardan eğitimin her alanı etkilenmiş, özellikle sanat,
tasarım ve mimarlık gibi uygulamalı stüdyo süreçlerini bünyesinde
barındıran bölümlerde, müfredatların uzaktan erişimli ortamlara
aktarımı çetrefilli sorunlara sebep olmuş, teknolojik bariyerlere
takılmış ve dolayısıyla nitelikli, yaratıcı çözümlere ihtiyaç duyulmuştur.
2020-2022 yılları arasında yaşanan bu süreçte tüm dünyadaki eğitim
kurumlarında alışılmışın dışında deneyimler yaşanmasından dolayı
acil uzaktan öğretim (emergency remote teaching), uzaktan eğitim
(distance learning) veya yüz yüze ve uzaktan olmak üzere melez eğitim
modelleri kullanılarak devam etmiştir. Bu deneyimler silsilesi bizi hem
var olan eğitim yöntemlerine hem de yenilikçi yöntemlere karşı yapıcı
ve eleştirel bir bakış kazanmaya sevk etmiştir. Bu bağlamda eski ve yeni,
yüz yüze ve uzaktan eğitim yöntemlerinin olumlu ve olumsuz yönleri
tartışılmış, yenilenmenin ve gelişmenin faydalı olacağı noktalar olduğu
ortaya çıkmıştır. Dolayısıyla, kurumsal ve bireysel yansımalarla,
ulusal ve uluslararası ölçekte tasarım eğitim ve öğretiminde nerede
olduğumuzla ilgili bir farkındalık kazanmak için COVİD-19 pandemi
süreci önemli bir milat olarak görülebilir.
Grafist 24-25, yaşadıklarımızın tasarım eğitiminde bir farkındalık
oluşturacağı öngörüsüyle, sözü edilen bu koşullar altında devam
eden eğitim sürecini incelemek, tartışmak ve uzaktan görsel iletişim
tasarımı eğitimine ilişkin akademik araştırmalar ve tecrübelerin
derlendiği bir kaynak oluşturmak amacıyla bağlantılı iki etkinlik olarak
düzenlenmiştir. İlk etkinlik olan Grafist 24, özelde uzaktan görsel
iletişim tasarımı eğitimine, genelde ise tasarım eğitimine odaklanmış
“Connected to… Çevrimiçi Görsel İletişim Tasarımı Eğitiminde Yeni Yöntemler” teması ile hazırlanmış şu anda okumakta olduğunuz
kitaptır. Çalışmamıza dahil olan yazılar pandemi sürecinde
verilen derslere yönelik vaka çalışmaları, eğitim araştırmaları ve
pandemi süreci ile sonrasında görsel iletişim tasarımı eğitimindeki
olası değişim ve gelişmelere odaklanan yazılardan çift kör hakem
değerlendirmesi ile seçilmiştir. İkinci etkinlik olan Grafist 25,
Kasım 2021’de bu kitabın bölüm yazarları ve davetli konuşmacısı
olan, tasarımcı Helen Armstrong’un da katılımıyla düzenlenmiş bir
çevrimiçi sempozyumdur. 2021 yılında gerçekleşen Grafist’e Amerika,
Hindistan, İngiltere, Meksika, Polonya’dan uluslararası katılım
gerçekleşmiştir. Ancak çoğunlukla ulusal düzeyde gerçekleşen çalışma
ve uygulamalar paylaşılmıştır. Sempozyumun video kayıtlarına
YouTube Grafist.org kullanıcı hesabından ulaşılabilir.
Koleksiyonlar
- Kitaplar [180]