Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAksungur, Ayla
dc.contributor.authorKarakaş, Caner
dc.date.accessioned2024-12-04T07:22:22Z
dc.date.available2024-12-04T07:22:22Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6797
dc.description.abstractAntik Yunan'dan günümüze güzel sanatlarda Apollon-Dionysos inanç kültleri ile bu kültlerin sanatını oluşturan değerler sistemi 21.yy. sanatında çok değiştiği ya da terminolojik olarak sanat üretiminde ortadan kalktığı için, belirli bir kültür çevresinin kullandığı felsefi bir temsil aracı olarak; sanatçıda sınırlı bir üretimin ya da düşüncenin motifine dönüşmektedir. Bu durum sanatçı açısından tek taraflı bir üretim oluşturmasına sebebiyet verirken, içerik ve üslup olarak da sanat nesnesinin özündeki dualiteyi ortadan kaldırır. Oysa, dualist anlayış, Apollon-Dionysos anlayışı Antik Yunan dönemin ve kendinden sonra gelen dönemlerin kültürel oluşumunun şekil bulmuş Güzel Sanatlar halidir. Bu hal; mitoslar aracılığıyla dönemler arasında bazen köprü, bazen de restorasyon görevi üstlenerek; Apollonik ve Dionysostik üretimler olarak sanat ve düşünce tarihiyle günümüze taşınmıştır. Keza toplumlar ve bu toplumların oluşturduğu kültür ve sanat birbirinden ayrı düşünülemeyeceği için, kimi zaman sanat anlayışı kültürleri; kimi zaman da kültürler, sanat anlayışını etkisi altına almıştır. Bu etki sanat tarihinin değişim ve dönüşüm noktalarındaki sanatçıların eser üretiminde, içerik ve üslup arayışlarında yapıtlarına tanımlama getirme gayretine sürüklemektedir. Bilindiği üzere, Batı'lı düşünür Nietzsche bu türden tanımlama getirme gayretini 1886'da Tragedyanın Doğuşu adlı eserinde derinlemesine bir incelemeyle, modern Almanya'nın başlangıç temellerini Antik Yunan düşünce ve sanatında önemli bir yere sahip olan Apollon ve Dionysos dualitesi üzerinden birleştirmeye, buluşturmaya çalışmıştır. Günümüzde de bazı araştırmacılar Batı uygarlığı ve sanatının daha iyi anlaşılabilmesi için öncelikle eski Yunan tarihinin bilinmesi gerektiğini savunurlar. Bu gerekliliğin en önemli sebebi, biz sanatçıların sanatsal ve felsefi üretimlerimizi oluştururken batı düşünce sistemi içerisinde yer alan günümüz sanatının kökenlerinin, Antik Yunan ve Roma düşünce sisteminde kendine yer bulmuş olan Apollon ve Dionysos dualitesine dayandırılmasından kaynaklandığını anlamaktayız. Bu nedenle; sanatta sıkça başvurulan bu iki tanrının, Apollon ve Dionysos'un güzel sanatlarla olan ilişkileri mitoloji, mimesis, tragedya, tin, psikoloji ve felsefe kavramları ile değerlendirilecek, doğrudan ya da dolaylı anlatım referansları araştırılacak ve sanat eserlerindeki Apollonik ve Dionysostik izler taranacaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectApollonen_US
dc.subjectDionysosen_US
dc.subjectGüzel Sanatlaren_US
dc.subjectHeykelen_US
dc.subjectResimen_US
dc.titleGüzel sanatlar bağlamında Apollon ve Dionysosen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Temel Eğitim Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster