Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAytekin, Can
dc.contributor.authorÇelik, Mehmet Kadir
dc.date.accessioned2024-12-05T06:28:08Z
dc.date.available2024-12-05T06:28:08Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6867
dc.description.abstractEşik başta sanat olmak üzere yaşamın soyut ve somut anlamda her anında, her alanında yer edinen bir kavramdır. İnsanların duygu ve durum eşikleri, olumlu ya da olumsuz geçişlerinin her biri, öncesi ya da sonrası olan; diyaloglar bütünü ile bir şeyden dolayı ortaya çıkan soyut anlamda yani görünmeyenin eşikleriyle var olur. Bunun yanı sıra maddi olan bir evin kapı ve pencereleri de içeri ile dışarıyı birbirine bağlayan, ayıran ya da bir arada tutan geçişle yani somut olanın eşiği; görünenin eşiğiyle var olur. Dolayısıyla bu eser metin çalışması, soyut ve somut; görünen ve görünmeyen kavramları ele alarak sürekli bir biçimde hareketler bütününün buluşma ve ayrılma noktalarının, açılma ve kapanma anlarının mutlak bir izlekte olduğunu irdelemeyi hedeflemektedir. İlişki kurulan sanatçı ve eserlerde "eşik" kavramının resim, enstalasyon, kolaj gibi farklı janrlarda nasıl ele alındığı incelenmiştir. Bu eser metin çalışması eşik kavramının perspektif, mekân, ışık ve malzeme aracılığıyla birçok farklı yorumlama yöntemini gözlemledikten sonra bu çalışmaların kendi çalışmalarımla nasıl bir diyalog kurduğunu ve hangi yöntemlerle sürdürdüğünü ele almaktadır. Bunun için, araştırma sürecine paralel hazırladığım çalışmalarda, eşik kavramının çizim ve üç boyutlu eserlerin enstalasyon şekliyle izleyiciyi nasıl başka bir deneyim alanına davet ettiğini gözlemleyeceğiz.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjecteşiken_US
dc.subjectsınıren_US
dc.subjectmekânen_US
dc.subjectdiyalogen_US
dc.subjecthareketen_US
dc.subjectmalzemeen_US
dc.subjectışıken_US
dc.subjectperspektifen_US
dc.titleRönesans'tan günümüz sanatına eşik kavramıyla ilişki kuran örnekler üzerine bir incelemeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster