Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğrusöz, Ufuk
dc.date.accessioned2022-06-08T18:37:37Z
dc.date.available2022-06-08T18:37:37Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1302-2636
dc.identifier.issn1302-2636
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRJMU9Ea3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/686
dc.description.abstractBu çalışma, Mimarlık eğitiminde sıradışı bir öğretmenlik anlayışı geliştiren hocamız Muammer Onat’ın geliştirdiği eğitim anlayışının ilke, yöntem ve felsefi temellerini çözümlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın ilk bölümü, Mimarlıkta eğitimbilim çalışmalarının çok yaygın olmadığı, var olan kuram ve yöntemlerinin yaygın kabul görmediği bir ortamda, bu tür bir eğitim anlayışını çözümleyi olanaklı kılan bir yöntem önerisine ayrılmıştır. Sonraki bölümlerde bu yöntemin M. Onat öğretisine uygulaması ele alınarak bu eğitimin genel nitelemelerine değin ilk çıkarımlar yapılmış, öğrenci öğretmen ilişkilerinde sokratik diye nitelediğimiz yaklaşımın diğer eğitsel boyutlara uygulanması incelenmiştir. Araştırmanın son bölümünde Onat eğitiminin "çekirdeği" olduğunu savladığımız, insan/mekân ilişkisi ve mekân "deneyimlerinin" temellendirdiği eğitim modeli, daha kapsamlı ve evrensel nitelikleri vurgulanan bir mimarlik eğitimbilim kuramının "oluşturanları" incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study we aim to analyze-in a methodical way- the principles, methods, techniques and the philosophical foundations of a genuine architectural design training system developed by "our Master" Architect M. Onat. In the first part of the study, we introduce a new sketch framework which allows us to study the nature of the design training system proposed and developed by Architect Onat. In the next sections, we discuss essentially the philosophical bases of the "Onat approach" to the design studio practice between the master and student, which can be qualified as Socratic method, and thus we aim to analyze the key features of the didactic issues intervening and the extensions of these educational principles to the school design studio practice. In the last part of this research we try to refund some epistemological foundation which we can attribute to the Onat's implicit pedagogical frame.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTasarım+Kuramen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMuammer Onat mimarlık eğitim sisteminin felsefe, ilke, teknik ve yöntemlerine genel bir bakışen_US
dc.title.alternativeGeneral view on the principles, methods, techniques and the philosophical foundations of the architectural design training system of Prof. Muammer Onaten_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issuesupplen_US
dc.identifier.startpage15en_US
dc.identifier.endpage40en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTVRJMU9Ea3pNdz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster