Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Arthur Honegger, Germaine Tailleferre ve Darius Milhaud'nun klarnet sonatlarının yapısal ve dönemsel incelenmesi
dc.contributor.advisor | Sonakın Çeliker, Ebru Mine | |
dc.contributor.author | Yürümez, Doğa | |
dc.date.accessioned | 2024-12-05T11:40:12Z | |
dc.date.available | 2024-12-05T11:40:12Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.date.submitted | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/6895 | |
dc.description.abstract | Müzik ve sanat tarihinde büyük yenilikler barındıran yirminci yüzyılın ilk yarısında Fransa'da müziğe yeni bir soluk getirmek amacıyla besteci Darius Milhaud (1892-1974), Georges Auric (1899-1983), Arthur Honegger (1892-1955), Germaine Tailleferre (1892-1983), Francis Poulenc (1899-1963) ve Louis Durey (1888-1979) bir araya gelerek Les Six (Fransız Altılıları) grubunu oluşturmuşlardır. Les Six grubu bestecileri müzikteki romantizm akımına karşı fikirde eserler ortaya koymayı amaç edinmişlerdir. Bunu klasik dönem bestecilerinden, halk müziğinden, dönemin popüler müziğinden etkilenerek; daha yalın, küçük gruplar ile icra edilebilecek eserler yazarak yapmaya çalışmışlardır. Yirminci yüzyıl boyunca süregelen savaşların yarattığı yıkım bestecilerin hayatlarını ve yapıtlarını etkilemiştir. Bu çalışmada grubun bestecilerinden; Arthur Honegger, Germaine Tailleferre, Darius Milhaud'nun klarnet sonatları incelenmiştir. Eserler, yapısal ve dönemsel açıdan incelenmiş olup, çalgıcılar ve bilgi edinmek isteyen kişiler için yapıtların anlaşılmasına ve yorumlanmasına katkıda bulunması amaçlanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Klarnet | en_US |
dc.subject | Fransa | en_US |
dc.subject | Yirminci Yüzyıl | en_US |
dc.subject | Klasik Müzik | en_US |
dc.subject | Dünya Savaşları | en_US |
dc.subject | Les Six | en_US |
dc.subject | Fransız Altılıları | en_US |
dc.subject | Arthur Honegger | en_US |
dc.subject | Germaine Tailleferre | en_US |
dc.subject | Darius Milhaud | en_US |
dc.title | Arthur Honegger, Germaine Tailleferre ve Darius Milhaud'nun klarnet sonatlarının yapısal ve dönemsel incelenmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Güzel Sanatlar Enstitüsü [448]
Institute of Fine Arts