Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüner, Yıldız
dc.contributor.authorErgül, İris
dc.date.accessioned2024-12-05T11:58:09Z
dc.date.available2024-12-05T11:58:09Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6899
dc.description.abstractBu metinde, 1980 yılında New York'taki A.I.R Galeri'de açılan Dialectics of Isolation: An Exhibition of Third World Women Artists of the United States (Tecritin Diyalektiği: Birleşik Devletler'den Üçüncü Dünya Kadın Sanatçılar Sergisi) adlı sergi ve onun feminist sanat ortamındaki önemi incelenmektedir. Sergi, zamanının ana akım feminist ideolojisine eleştirel bir yaklaşım sunarak yeni bakış açıları getirmiştir. Metinde, serginin açıldığı yıllardaki feminist tartışmalar ve sanat ortamıyla ilişkisi incelenmiş ve sergide yer alan eserlerin kuramsal tartışmalara nasıl katkı sağladığı ele alınmıştır. Serginin feminist tartışmalarda bir dönüm noktası olarak kabul edilmesinin sebepleri, önceki feminist ideallerle karşılaştırmalar yaparak ele alınmıştır. Serginin günümüz feminist tartışmaları ve sanatsal pratikleri üzerindeki etkileri de değerlendirilmiştir. Sonraki bölümde Dialectics of Entanglement: Do We Exist Together? (Dolaşıklığın Diyalektiği: Birlikte Var Olabilir miyiz?) adlı sergi incelenmiştir. Bu sergi Tecritin Diyalektiği'ne saygı duruşu niteliğindedir ve güncel feminist söylemlere yeni bir bakış getirmeyi amaçlar. Sergi, 80'lerden günümüze kadar olan dönemde değişen ve dönüşen feminist yaklaşımlara ve sanatsal bağlamlara bakarken bir köprü görevi görmektedir. Son bölümde ise radikal feminist tartışmalar açısından değerlendirilmeye elverişli çağdaş sanat sergilerinden bir seçki incelenmektedir. Seçki, günümüzde feminist yaklaşıma yeni bir söz getiren ve çağının ötesinde olan sanatçılardan oluşur. Wangechi Mutu, sanat kurumlarının yapılanmasına yönelik eleştirileri farklı bir boyuta taşıması açısından incelenecektir. Cecilia Vicuña, ekofeminist yaklaşımları ile sosyal ve çevresel adalet yollarını açma potansiyeline dikkat çekmektedir. Canupa Hanska Luger ise kimlik ve aidiyet tartışmalarına yeni açılar getirmesi ve feminist tartışmaların heteroseksüel erkek kimliğini dışlamasının problemli olduğunu vurgulamak arzusuyla incelenmek üzere seçilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRadikal feminizmen_US
dc.subjectçağdaş sanaten_US
dc.subjectkesişimselliken_US
dc.subjectkapsayıcılıken_US
dc.subjectyeni feminizm(ler)en_US
dc.titleÇağdaş sanatta yenilikçi bakış açılarıyla feminizm: Sergi pratikleri ve sanatsal yaklaşımlaren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Heykel Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster