Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Sevgi Karay: kendimden kendime : Hayri Karay : tethys - III. zaman - rastlaşmalar
Özet
Bu sergideki heykellerin hikayesi, Yazar Feridüddin Attâr'in Mantiku't-Tayr (Kuşlar'ın Dili) kitabındaki kuşların yolculuğu ile başlar. Bu eserde Efsanevi kuş Simurg'u aramak üzere kuşlar bir araya toplanırlar. Kuşlara Hüthüt adlı bir kuş klavuzluk eder. Hüthüt Simurg'dan söz ederken, "O bize bizden yakın ama biz ona uzağız" der. Kuşlar bu seyahate çıkmamakta direnirler. Bülbül'ün arzusu Güldür, Dudu'nun isteği A-hu hayat, tavuş kuşu cennet, keklik mücevher, doğan ise mevki ve iktidar peşindedir. Kaz gölden ayrılamaz, Üveykin ihtirası denizdir, Puhu Kuşu define peşinde, Huma kuşu ise kibirlidir. Diğer kuşların da buna benzer çeşitli özür ve bahaneleri vardır. Hüthüt kuşların özürüne yanıt bulur, Simurg'un güzelliğini över ve onlan yolculuğa ikna eder. Kuşlar yedi vadi ve yedi etaptan geçerler. Ancak çoğu yolda telef olur. Hedefe varan yalnızca otuz kuştur. Hedefte ise ayna ile karşılaşırlar. Hüthüt bu aynadan Simurg'un görüneceğini söyler. Kuşlar aynaya baktıklarında Simurg'u, yani kendilerini tek bir öz olarak görürler. Böylece kuşlar farklı görünümlerinin, hakikatkerinin tek bir varlık olduğunu anlarlar.
Bir çok benleri olan insanın her bir benini bir kuşa benzettiğimizde insanın kendinden kendine olan yolculuğu zorlu, engelli bir süreç gerektiriyor. Her bir kuş bu yolculukta kendimize koyduğumuz engelleri ifade ediyor. Simurg, nasıl, yanarak kendi küllerinden yeniden kendini yarattıysa, bu sembol insan için de geçerlidir. Her bir birey, kendine olan yolculuğunda nefsinin yüklerinden kurtularak, yanarak kendini tekrar yaratabilir. İşte bu sergi, yeniden özüme dönme serüveninin heyecanı içinde şekillendi.
Sevgi Karay
Koleksiyonlar
- Kitaplar [279]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Serginin sergisi : İstanbul Resim ve Heykel Müzesi, 1937 açılış koleksiyonu = Exhibition's exhibition : Istanbul Painting and Sculpture Museum, 1937 opening collection
Germaner, Semra; İnankur, Zeynep; Öndin, Nilüfer; Pelvanoğlu, Burcu; Dıraman, Saliha; Sasa, Ebru Bogenç; Basmacı, Leyla Tonguç; Öztürk, Nancy (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2009)Sunuş / Prof. Rahmi Aksungur Sunuş / Prof. Ferit Özşen Serginin sergisi Elvah-ı Nakşiye Koleksiyonu’ndan Resim ve Heykel Müzesi’ne / Prof. Dr. Semra Germaner Fotoğraftan resim / Harbiyeli ve Darüşşafakalı ressamlar Osmanlı ... -
Serginin sergisi : İstanbul Resim ve Heykel Müzesi, 1937 açılış koleksiyonu : katalog = Exhibition's exhibition : Istanbul Painting and Sculpture Museum, 1937 opening collection : catalogue
MSGSÜ İstanbul Resim ve Heykel Müzesi (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2009)June 30 Haziran- August 28 Ağustos 2009, MSGSÜ İstanbul Resim ve Heykel Müzesi -
Miras semboller : zanaattan-tasarıma "Çanakkale"
Yayına hazırlayan: Prof. Gaye Kırlıdökme Belen ; Grafik tasarım: Arş. Gör. Pınar Yılmaz ; Grafik uygulama: Öğr. Gör. Mehmet Coşar, Arş. Gör. Pınar Yılmaz ; Proje tasarımı: Prof. Gaye Kırlıdökme Belen ; Proje yönetimi: Prof. Gaye Kırlıdökme Belen, Doç. Yeşim Zümrüt ; Yardımcılar: Öğr. Gör. Mehmet Coşar, Öğr. Gör. Necmi Tekin, Arş. Gör. Pınar Yılmaz, Arş. Gör. A. Damla Yücebaş ; Sergi tasarımı. Öğr. Gör. Mehmet Coşar, Öğr. Gör. Şeref Doğan, Arş. Gör. A. Damla Yücebaş, Arş. Gör. Melis Kabail (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi ; Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2022)Bu katalog 25 Kasım - 25 Aralık 2022 tarihleri arasında Troya Müzesi Sergi Salonu'nda açılan; Miras Semboller Zanaattan-Tasarıma "Çanakkale" sergisi için hazırlanmıştır.