Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldar, Meliha Coşkun
dc.contributor.authorZeytinoğlu, Emre
dc.contributor.authorBüyükermen, Önder
dc.contributor.authorKaray, Hayri
dc.contributor.authorKaray, Sevgi
dc.contributor.editorCoşkun, Deniz
dc.date.accessioned2024-12-16T10:12:35Z
dc.date.available2024-12-16T10:12:35Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/7056
dc.description.abstractBu sergideki heykellerin hikayesi, Yazar Feridüddin Attâr'in Mantiku't-Tayr (Kuşlar'ın Dili) kitabındaki kuşların yolculuğu ile başlar. Bu eserde Efsanevi kuş Simurg'u aramak üzere kuşlar bir araya toplanırlar. Kuşlara Hüthüt adlı bir kuş klavuzluk eder. Hüthüt Simurg'dan söz ederken, "O bize bizden yakın ama biz ona uzağız" der. Kuşlar bu seyahate çıkmamakta direnirler. Bülbül'ün arzusu Güldür, Dudu'nun isteği A-hu hayat, tavuş kuşu cennet, keklik mücevher, doğan ise mevki ve iktidar peşindedir. Kaz gölden ayrılamaz, Üveykin ihtirası denizdir, Puhu Kuşu define peşinde, Huma kuşu ise kibirlidir. Diğer kuşların da buna benzer çeşitli özür ve bahaneleri vardır. Hüthüt kuşların özürüne yanıt bulur, Simurg'un güzelliğini över ve onlan yolculuğa ikna eder. Kuşlar yedi vadi ve yedi etaptan geçerler. Ancak çoğu yolda telef olur. Hedefe varan yalnızca otuz kuştur. Hedefte ise ayna ile karşılaşırlar. Hüthüt bu aynadan Simurg'un görüneceğini söyler. Kuşlar aynaya baktıklarında Simurg'u, yani kendilerini tek bir öz olarak görürler. Böylece kuşlar farklı görünümlerinin, hakikatkerinin tek bir varlık olduğunu anlarlar. Bir çok benleri olan insanın her bir benini bir kuşa benzettiğimizde insanın kendinden kendine olan yolculuğu zorlu, engelli bir süreç gerektiriyor. Her bir kuş bu yolculukta kendimize koyduğumuz engelleri ifade ediyor. Simurg, nasıl, yanarak kendi küllerinden yeniden kendini yarattıysa, bu sembol insan için de geçerlidir. Her bir birey, kendine olan yolculuğunda nefsinin yüklerinden kurtularak, yanarak kendini tekrar yaratabilir. İşte bu sergi, yeniden özüme dönme serüveninin heyecanı içinde şekillendi. Sevgi Karayen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezien_US
dc.rights© Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.subjectKaray, Sevgi--Sergileren_US
dc.subjectHayri--Sergiler Heykeltraşlar--Türkiye--Sergiler Heykelen_US
dc.subjectTürk--21. yüzyıl--Sergiler Sanaten_US
dc.subjectTürk--21. yüzyıl--Sergileren_US
dc.titleSevgi Karay: kendimden kendime : Hayri Karay : tethys - III. zaman - rastlaşmalaren_US
dc.typecatalogueen_US
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster