Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Sevgi Karay: kendimden kendime : Hayri Karay : tethys - III. zaman - rastlaşmalar
dc.contributor.advisor | Yıldar, Meliha Coşkun | |
dc.contributor.author | Zeytinoğlu, Emre | |
dc.contributor.author | Büyükermen, Önder | |
dc.contributor.author | Karay, Hayri | |
dc.contributor.author | Karay, Sevgi | |
dc.contributor.editor | Coşkun, Deniz | |
dc.date.accessioned | 2024-12-16T10:12:35Z | |
dc.date.available | 2024-12-16T10:12:35Z | |
dc.date.issued | 2017 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/7056 | |
dc.description.abstract | Bu sergideki heykellerin hikayesi, Yazar Feridüddin Attâr'in Mantiku't-Tayr (Kuşlar'ın Dili) kitabındaki kuşların yolculuğu ile başlar. Bu eserde Efsanevi kuş Simurg'u aramak üzere kuşlar bir araya toplanırlar. Kuşlara Hüthüt adlı bir kuş klavuzluk eder. Hüthüt Simurg'dan söz ederken, "O bize bizden yakın ama biz ona uzağız" der. Kuşlar bu seyahate çıkmamakta direnirler. Bülbül'ün arzusu Güldür, Dudu'nun isteği A-hu hayat, tavuş kuşu cennet, keklik mücevher, doğan ise mevki ve iktidar peşindedir. Kaz gölden ayrılamaz, Üveykin ihtirası denizdir, Puhu Kuşu define peşinde, Huma kuşu ise kibirlidir. Diğer kuşların da buna benzer çeşitli özür ve bahaneleri vardır. Hüthüt kuşların özürüne yanıt bulur, Simurg'un güzelliğini över ve onlan yolculuğa ikna eder. Kuşlar yedi vadi ve yedi etaptan geçerler. Ancak çoğu yolda telef olur. Hedefe varan yalnızca otuz kuştur. Hedefte ise ayna ile karşılaşırlar. Hüthüt bu aynadan Simurg'un görüneceğini söyler. Kuşlar aynaya baktıklarında Simurg'u, yani kendilerini tek bir öz olarak görürler. Böylece kuşlar farklı görünümlerinin, hakikatkerinin tek bir varlık olduğunu anlarlar. Bir çok benleri olan insanın her bir benini bir kuşa benzettiğimizde insanın kendinden kendine olan yolculuğu zorlu, engelli bir süreç gerektiriyor. Her bir kuş bu yolculukta kendimize koyduğumuz engelleri ifade ediyor. Simurg, nasıl, yanarak kendi küllerinden yeniden kendini yarattıysa, bu sembol insan için de geçerlidir. Her bir birey, kendine olan yolculuğunda nefsinin yüklerinden kurtularak, yanarak kendini tekrar yaratabilir. İşte bu sergi, yeniden özüme dönme serüveninin heyecanı içinde şekillendi. Sevgi Karay | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi | en_US |
dc.rights | © Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
dc.subject | Karay, Sevgi--Sergiler | en_US |
dc.subject | Hayri--Sergiler Heykeltraşlar--Türkiye--Sergiler Heykel | en_US |
dc.subject | Türk--21. yüzyıl--Sergiler Sanat | en_US |
dc.subject | Türk--21. yüzyıl--Sergiler | en_US |
dc.title | Sevgi Karay: kendimden kendime : Hayri Karay : tethys - III. zaman - rastlaşmalar | en_US |
dc.type | catalogue | en_US |
dc.department | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Kitaplar [279]
MSGSU Books