Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Ara
Toplam kayıt 9, listelenen: 1-9
Heinz Holliger'ın obua çalım tekniklerine getirdiği yeniliklerin incelenmesi ve 'Solo Obua İçin Sonat'adlı eserin analizi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019)
Bu çalışmanın amacı, besteci ve obuacı Heinz Holliger'in obua çalım tekniklerine getirdiği yenilikleri araştırmak, sanatçının "Solo Obua için Sonat" adlı eserinin analizini yapmaktır. Çalışmanın obua ile ilgilenen kişilere ...
Çokluk kavramının resimdeki hareket bağlamında incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019)
Bu eser metni, hareket halindeki çoklukların imgelerine odaklanır. Bu fenomen, tarih boyunca kitle, güruh, halk, çokluk gibi isimler almış, son yıllarda küresel ağlar halinde dünyaya yayılmış ve sanal uzama genişlemiştir. ...
Francis Poulenc’in obua ve piyano sonatı’nın (FP 185), obua, fagot, piyano için trio’sunun (FP 43) ve piyanolu altılı’sının (FP 100) obua tekniği açısından incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2016)
Bu metinde Francis Poulenc'in Obua ve Piyano Sonatı; Obua, Fagot ve Piyano için Trio'su; Piyano ve Üflemeler için Altılı'sı incelenmiştir. Bestecinin yaşadığı dönem ve bu dönemin Poulenc'in yaratıcılığı ile oda müziği ...
Türk tezhip sanatı tarihinde yenilikçi yorumlar
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)
Altınla süslemek (altınlamak) anlamına gelen tezhip, altın ve su bazlı boyalarla edebî, dini, bilimsel el yazmalarını, hat levha ve albümlerini, tuğraları, kitap kapaklarını, hilyeleri ve fermanları bezeme sanatıdır. Yazıyla ...
Kütahya Karakeçili yörüklerinin havsız kirkitli dokumaları
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017)
Orta Asya'dan gelerek Anadolu'yu yurt edinen Kayı boyuna bağlı Karakeçili yörüklerinin yoğun olarak bulunduğu yerlerden birisi de batı Anadolu'da Kütahya ve çevresidir. Geçim kaynaklarının başında gelen küçükbaş hayvan ...
Çağdaş dans ve opera: Kraliçe (Der Zwerg), Cio-Cio-San (Madam Butterfly) ve Pohjan Neito (Pohjan Neito) karakterlerinin kadın bakış açısıyla güncel koreografik yorumu
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)
Çalışma; koreograf ve dans sanatçısı tarafından; Kraliçe (Der Zwerg), Cio-Cio-San (Madam Butterfly) ve Pohjan Neito (Pohjan Neito) karakterlerinin, cinsiyetçi bakış açısı bağlamında yaratılmış olmasını eleştirerek, ...
Seramik kültüründe renk öğesi ve çağdaş seramik sanatında kullanımı
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2017)
"Seramik Kültüründe Renk Öğesi ve Çağdaş Seramik Sanatında Kullanımı" isimli Sanatta Yeterlik tezi, çalışmanın amacı, kapsamı ve yöntemini belirten giriş bölümünün ardından ikinci bölümde seramik malzemenin renk özelliklerini ...
Resim sanatı bağlamında litografi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar, Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Litografi en geleneksel baskı tekniklerinden birisidir. Su ve yağın birbirini itmeprensibine dayalı bir düz yüzey (planografik) baskı tekniğidir. Grenlenmiş blok kireçtaşı üzerine yağlı malzeme ile yapılan çalışma, bazı ...
Yazmacılık sanatımız içinde Hitit Eserlerinin yorumu
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)
Pamuklu, keten veya nadiren ipekli kumaşlar üzerine, kalem diye tabir edilen fırça veya kalıp, yahut her ikisi birden kullanılarak yapılan kumaş süsleme sanatına 'yazmacılık', bu sanatla uğraşan kişilere de 'yazmacı' denir. ...