Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜnsal, H. Tengüz
dc.contributor.authorGürvardar, Burcu
dc.date.accessioned2022-06-20T20:15:07Z
dc.date.available2022-06-20T20:15:07Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/865
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021.en_US
dc.description.abstractKüreselleşen dünya ticaretinde rekabet, uluslararası pazarlarda kazanılmaktadır. Ar-Ge, ürün geliştirme Ür-Ge, endüstriyel tasarım pazar araştırma gibi inovatif faaliyetler firmalara rekabet avantajı sağlayan stratejik araçlardır. Küresel operasyon ağına sahip firmalar; yeni Ür-Ge süreçlerinde disiplinler ve kültürlerarası iş birlikleri gerçekleştirmektedirler. Firmaların inovasyon yapabilme yetenekleri, pazar yerinde rekabet gücüne yön vermekte, organizasyonel yapı, yönetim, pazar kaynak, becerileri, teknik kaynak, becerileri küresel ölçekte Ür-Ge süreç başarılarını etkilemektedir. Endüstriyel tasarım; vizyon strateji oluşturma, pazarda rekabet yaratma ve inovasyon yapabilme konularında roller üstlenmektedir. Sunulan araştırmanın motivasyonunu küresel ölçekte Ür-Ge sürecinde endüstri ürünleri tasarımının rolünün, bir beyaz eşya sanayi firması üzerinden incelenmesi oluşturmaktadır. Yapılan çalışma kapsamında, teknolojik açıdan radikal inovatif yaklaşımların göreceli olarak az gözlemlendiği beyaz eşya Ür-Ge süreci odağında; küresel ölçekte Ür-Ge sürecinde başarı ve başarısızlığı hazırlayan küresel faktörlerin, endüstriyel tasarımcılarının süreçteki rolünün araştırılması hedeflenmektedir. Bu araştırma için küresel ölçekte ticaret ve Ür-Ge operasyonları yapan bir Türk Beyaz Eşya üreticisi üzerinden Ür-Ge süreç analizi ve ürün vaka çalışmaları gerçekleştirilmiş; Ür-Ge ekipleriyle yarı açık uçlu yönlendirilmiş beş mülakat görüşmesi ve kültürel farklılaşmaların ürünler üzerindeki etkileri anlamak için üç ürün vaka çalışması yürütülmüştür. Vaka çalışmasından elde edilen bulgular ile literatür araştırması bulguları karşılaştırılarak; Ür-Ge süreci içinde endüstriyel tasarımın süreç içindeki rolü ve organizasyonel konumlandırılması hakkında önemli bulgular kazanılmıştır. Bu araştırmanın soncunda alan çalışması firmasının Ür-Ge sürecinde takipçi inovasyon stratejilerini benimsediği tasarım sürecinde dış pazar etkilerinden göreceli kapalı süreçler gerçekleştirdiği endüstriyel tasarım fonksiyonunun Ür-Ge süreci içinde küresel pazarlardaki etkilere yeterince açık olmadığı Ür-Ge için karar yapma sürecinde merkeziyetçi yapı benimsediği tespit edilmiştir.en_US
dc.format.mediumxix, 287 sayfa : renkli resim ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstriyel tasarımen_US
dc.subjectÜrün geliştirmeen_US
dc.subjectİnovasyonen_US
dc.subjectKüreselleşmeen_US
dc.subjectBeyaz eşya imalat sanayien_US
dc.titleKüresel ölçekte yeni ürün geliştirme sürecinde endüstriyel tasarımın rolü : Türk beyaz eşya sanayien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Ürünleri Tasarımı Anabilim Dalı, Endüstri Ürünleri Tasarımı Programıen_US
dc.institutionauthorGürvardar, Burcuen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0076456en_US
dc.identifier.yrd7F2D8198-94ED-D44A-BA86-090FDBEB42D9en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster