Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPerdahçı, Nazım Ziya
dc.contributor.authorCanca, Deniz
dc.date.accessioned2022-06-20T20:15:11Z
dc.date.available2022-06-20T20:15:11Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/889
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, üniversite seçiminde okul tercihine yönelik tasarlanan orijinal bir web sitesinin kullanıcı deneyimi analizi yapılmıştır. "O Okul" isimli tasarımda, diğer tasarımlardan farklı olarak, farklı iki üniversitede okumuş öğrencilerin o okulları karşılaştırdıkları yorumları bulunmaktadır. Bilgi Mimarisi (BM) temelinde olan ve ilişkisel tarama tekniği ile yapılan araştırmada Teknoloji Kabul Modeli (TKM) kullanılmıştır. Araştırmanın uygulaması, çalışmaya katılmak isteyen 256 lise öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Öğrenci grubuna, internetten web sitesinin sunumuyla birlikte, site hakkındaki görüşlerine yönelik literatürden maddelerin bulunduğu bir anket uygulanmıştır. 5'li Likert türü ankette; TKM'den algılanan fayda, algınlanan kullanım kolaylığı ve kullanım niyeti olmak üzere 3 faktör, BM'den içerik tasarımı ve görsel tasarım olmak üzere 2 faktörden oluşan toplam 24 madde yer almaktadır. Veriler, Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) ile 5 hipotez bağlamında analiz edilmiştir. Bulgular yoluyla, faktörler arasındaki etkileşim ortaya konarak, hipotezler kontrol edilmiştir. Modelin analiziyle, BM faktörlerinin TKM faktörlerini yordadığı onaylanırken, diğer yandan, tahmin edilenin dışındaki sonuçlara da ulaşılmıştır. Çalışmada, site kurulumunda kullanıcı görüşlerinin hangi noktalar için ek geliştirmeleri işaret ettiği de not edilmektedir.en_US
dc.format.mediumxii, 40 sayfa : grafik ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKullanıcı deneyimien_US
dc.subjectBilgi mimarisien_US
dc.subject“O Okul” sitesien_US
dc.subjectBilgi teknolojilerien_US
dc.subjectWeb tasarımıen_US
dc.subjectWeb sitesien_US
dc.subjectÜniversite sınavıen_US
dc.subjectOkul tercihien_US
dc.titleOkul tercihine yönelik orijinal bir web sitesi tasarımının teknoloji kabul modeli ile kullanıcı deneyimi analizien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Enformatik Anabilim Dalı, Bilgisayar Ortamında Sanat ve Tasarım Programıen_US
dc.institutionauthorCanca, Denizen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yrdC724B993-50AC-D64D-8572-BD620B12FBDDen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster