Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Güncel Gönderiler: Sanatta Yeterlik Tezleri
Toplam kayıt 486, listelenen: 161-180
-
Işıksal elemanın pentür sanatına kazandırdığı ifade zenginliği
(Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1992)Işık dinamizm, dışavurumculuk ve psikolojik baskılarıyla, izleyicide gölgenin de katılımıyla ifadeye yönelik, ayrıca anlam zenginliğine sahip bir duygu yaratır (örneğin, Rembrandt). Işığın olduğu yerde gölge vardır. ... -
Konstrüktivizm ve günümüze dek yansımaları
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1995)Uluslararası bir akım olarak Konstrüktivizm, sanatın sınırları içinde kalan bir gelişmeydi. Konstrüktivizm, genellikle yalın geometrik biçimler ve endüstriyel malzemeden yararlanan heykelciğin bir kolu sayılır. Tatlin'in ... -
Kurgusal mekan
(Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1989)"Her şeyi objeleştirme yeteneğine sahip insan yetisiyle, düşünsel olarak kurulan soyut dünyayı, objeleştirme -biçime sokma- sorunuyla uğraşıyorum"(l) sözü, sanat etkinliğimin yönünü ya da ilgi alanımı belirleme isteğindeki ... -
Çağdaş müzecilik kavramı doğrultusunda Türk sanat müzelerinin kültürel etkinliklerinin saptanması
([y.y.], 1984)[Abstract Not Available] -
İmge ve çoğaltma
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Gözünü doğaya açan ilk insanın ilk gördüğü ve duyumsadığı şeyleri belleğine alması ve onları tekrardan ortaya çıkarması imge çoğaltmasının ilk örnekleridir. İmgeleme yöntemiyle maddeyi başka bir biçime dönüştürme yetisine ... -
Çağdaş resimde yeni romantikler
(Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1995) -
Expresyonizmin Türk resmine girişi ve günümüze yansımaları
([y.y.], 2003)[Abstract Not Available] -
Ekonomik altyapıya temellendirme bağlamında Türk resminde biçim sorunları
([y.y.], 1996)[Abstract Not Available] -
Sanat yapıtında bütünlüğü oluşturan belleğin tekrar öğesi ile ilişkisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003)Bu çalışmada resimlerin üretim süreci ite metnin kurgulanması, bir koşutluk içinde geliştirilmiştir. Resimlerin oluşmasına kaynaklık eden birim biçim, dikey-yatay ve diagonal hareketlerin zenginliğine dikkat edilerek ... -
Eugene Ysaye solo sonatlarında kemanın teknik ve müzik açısından kullanılış özellikleri
([y.y.], 2002)[Abstract Not Available] -
Klasisizmden romantizme yöneliş: Beethven’ ın “piyano sonatı” anlayışında ikinci dönemin preromantiklere ve romantiklere yaptığı etki
([y.y.], 2003)[Abstract Not Available] -
Liszt’ in piyano yazısındaki özellikler üzerine bir çalışma
([y.y.], 1999)[Abstract Not Available] -
Doğançay’ın çınarları (tenor solo,koro ve orkestra için beste) ile Benjamin Britten’in savaş requiemi adlı yapıtı bağlamındaki besteciliği
(Mimar Sinan Üniversitesi, 2002)