Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Mekânı anlamak, aktarmak, üretmek, öğrenmek bütününde parametrik tasarım yaklaşımlarının iç mimarlık tasarım eğitimine entegrasyonu
Özet
Tasarım eğitiminde izlenen politikalarda dünden bugüne farklılıklar gözlemlenirken eleştirel bakış açıları dijital çağ ile birleşerek yeni yöntemler doğurmaktadır. İçmimarlık tasarım eğitimini temel alan çalışma, teknolojinin yani bilgisayar destekli tasarım araçlarının ne kadar kullanıldığı konusunda farkındalık yaratmak isterken daha özelde bir araç mı, yoksa bir amaç olarak mı kullanıldığını tespit etmeyi hedeflemektedir. Bu çalışma günümüz mekân tasarımı eğitiminde kendine yer edinen hesaplamalı teknolojilerin ve parametrik tasarım araçlarının ne şekilde kullanıldığının incelenmesi; teknoloji ideoloji ilişkisi içinde, bu teknolojilerin tasarım bilgisinin geliştirilmesine ve değerlendirmesine nasıl katkı sağlayabileceğini sorgulamaktadır. Bu bağlamda çalışma birbirini tamamlayan 5 ana bölümden oluşmaktadır.
İçmimarlık eğitimi yapmanın ve düşünmenin üretiminin birlikteliğine odaklanması gereken bir platformdur. Bu platform tasarım bilgisini üretmek için, İçmimarlık Bölümü öğrencisinin algı üzerinden "problemi anlama" [B1.2], temsil üzerinden "problemi/tasarım bilgisini aktarma" [B1.3], hesaplamalı tasarım üzerinden "tasarım bilgisini/mekanı üretme" [B1.4] üzerinden tariflenerek yapmaya ve düşünmeye dair bir BÜTÜNÜ tanımlamaktadır.
Bölüm 2'de; algılamanın anlamlandırmayla, anlamlandırmanın deneyimle, deneyimin duyum düşünüm ve en nihayetinde yaratıcılıkla kurduğu ilişkiyle mekân algısının, bağlama, bireye ve zamana göre yorumlanabilir olduğunu
bilgisine,
Bölüm 3'de; geleneksel yöntemlerden, çağdaş yöntemlere geçiş de, 20. yy. ın başı itibariyle ana karakteri değişmeye başlayan form / mekan dilinin temsilinde kullanılan yöntemlerin kendi içindeki değişimine,
Koleksiyonlar
- Doktora Tezleri [809]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Inclusive design + social innovation: a methodology and case studies = Kapsayıcı tasarım + sosyal inovasyon: metodoloji ve örnek çalışmalar
Editors/Editörler: Abdüsselam Selami Çifter, Hua Dong, Sharon Cook, İnci Olgun ; Graphic design/Grafik tasarım: Serim Dinç ; Cover illustrations/Kapak illüstrasyonları: A. Selami Çifter (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2021)Design contributes to social innovation due to its potential to frame and solve complex problems. However, because of the multi-dimensional nature of the problems that the world encounters today, designers require to ... -
20. yüzyılın ilk yarısında konut sorununun ele alınış yöntemleri ve Henri Prost İstanbul örneği
Coşkun, Hülya (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu araştırma, 20. yüzyılın ilk yarısında, Cumhuriyet Türkiye'sinde erken dönemde başlayan çağdaşlaşma projesinin en önemli birkaç örneğinden biri olan İstanbul'un Henri Prost planlamasını genel konu almıştır. Genelde, H. ... -
Mimari tasarım stüdyosunda işlemsel tasarım ve ekoloji tabanlı bir yaklaşım örneği
Karadağ, Derya (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018)Mimarlık mesleğinin tarihsel süreçteki gelişimini üç ana eksen üzerinden okuyabilmekteyiz; insan ve toplumun ihtiyaçlarından kaynaklanan tasarım problemine üretilen çözüm ve uygulamalar, mimarlık düşüncesindeki dönüşümlerin ...















