Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorZeytinoğlu, Emre
dc.contributor.authorCan, Gökçen Şahmaran
dc.date.accessioned2022-06-20T20:38:35Z
dc.date.available2022-06-20T20:38:35Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3251
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik Tezi) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015.en_US
dc.descriptionKaynakça (sayfa : 97-99) içerir.en_US
dc.description.abstractKadınların toplumsal ve kültürel dönüşümlerin etkileriyle erkek egemenliğine karşı bir duruş çerçevesinde geliştirdikleri sanatsal stratejiler sanatı farklı boyutlara taşımış, sanat bu eksende dönüşmeye ve değişmeye başlamıştır. Kadının sosyo-kültürel mücadelesi sanatsal aktivitelerle hayat bulmuş, bu aktivitelerde sanatın nesnesi olmaktan çıkıp sanatçı konumuna geçen kadın yalnızca kendi imgesini üretmekle kalmayıp, aynı zamanda dönemini ve sanatını etkileyen bir yaratıcı konumuna erişmiştir. Bu bağlamda, kadınların elde ettikleri soso-politik ve kültürel kazanımlarla, alışılmış ve bilinen sanatsal tanımlar yeniden yorumlanmış ve yeniden sorgulanmıştır. Tüm sanatçıları ve akımları etkileyen bu özellik erkek temelli Avrupa sanatının önemli özelliklerinin ihlal edilmesiyle, "klasik estetik" anlayışın parçalanmasını "anti-estetik" bağlamda ileri boyutlara vardırmıştır. Bu türden radikal bir değişime sebep olan kadın sanatçılar sanata yeni bir ivme kazandırarak çok farklı üsluplar geliştirmişler, bunu kadına özgü bir duyarlılıkla uygulama alanı içerisine sokmuşlardır. Aynı zamanda kurumsal olana tepki göstererek eleştirel bir bakış açısı geliştirmişlerdir. Dolayısıyla kadınların sanata getirdikleri en belirgin şey eleştirel bir kapı aralamaları olmuştur. Kadın sanatçıların sisteme karşı geliştirdikleri direniş olgusuyla meydana gelen kadına özgü sanatsal ifadeler ve eleştirel bakış açısı, zamanla eğitim sistemine, sanatsal eleştiri ve uygulamalara kadar etki etmiş ve sonrasında bu uygulamalar erkek sanatçıların da benimsedikleri yöntemler ve stratejiler olarak karşımıza çıkmıştır. Kolajla başlayan beden sanatına kadar varan anti-estetik kadın duyarlılığı dünya sanatını etkileyerek günümüze kadar ulaşmıştır ANAHTAR KELİMELER: Estetik, Anti-estetik, Feminizm, Feminist Sanat, Eleştiri.en_US
dc.format.mediumV, 175 yaprak : resim ; 29 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEstetiken_US
dc.subjectAnti-estetiken_US
dc.subjectFeminizmen_US
dc.subjectEstetiken_US
dc.subjectAnti-estetiken_US
dc.subjectFeminizmen_US
dc.subjectFeminist Sanaten_US
dc.subjectEleştirien_US
dc.titleAnti-estetik bağlamda kadının sanatsal oluşuma etkisien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı Resim Programıen_US
dc.institutionauthorCan, Gökçen Şahmaranen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0067067en_US
dc.identifier.yrdA9E4E40A-0133-4CCF-9807-A85EC2793252en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster