Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Güncel Gönderiler: Güzel Sanatlar Enstitüsü
Toplam kayıt 136, listelenen: 21-40
-
Günümüz sanatında botanik kullanımı
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023)Bu eser metin çalışmasında, bitki ve botaniğe genel bir bakış ile bilimsel olarak botaniğin tanımı, bitkinin yeryüzü ve insan hayatı için önemi, çeşitli kültürel ve dini inanışlar, ritüeller ile olan ilişkileri araştırılmış, ... -
Bela Bartok'un ikinci keman konçertosu : Tarihsel yeri, önemi ve icraya yönelik bazı öneriler
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023)XX. yüzyıl müziğinin simge isimlerinden Béla Bartók, halk müziği öğelerini kendi müziğinde içselleştirmiş, yenilikçi ve özgün olanın peşinde bir besteci olarak öne çıkar. Bartók'un İkinci Keman Konçertosu üzerine yapılmış ... -
Manisa Yazma Eser Kütüphanesindeki geometrik tezyinatlı ciltler
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020)İslam sanatındaki geometrik tezyinat; Emeviler döneminde Helenistik ve Bizans etkisi altındayken, Abbasiler zamanında bilimin gelişmesi ve Türklerin de Orta Asya'da edindiği kültür ve sanat birikimleri ile harmanlanmasıyla ... -
Yaratıcı süreçte desen ve çağdaş uygulamaları
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Yaratıcılık sadece edimde görülebilir. Bu bağlamda bir yaratıcı kişiden değil sadece yaratıcı edimden, yaratıcılıktan değil yaratıcı süreçten söz edilebilir. İmaj oluşturmanın en ilkel ve dolaysız karakterine sahip olan ... -
Fikret Amirov, hayatı, eserleri ve keman için "4 parça" isimli bestesinin teknik ve yoruma dayalı incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)20. yüzyıl Azerbaycan müziğinin önemli bestecilerinden olan Fikret Amirov'un keman için "4 Parça" isimli bestesinin konu edildiği bu çalışma; 20. yüzyıl Azerbaycan müziğinin gelişimini, bestecinin hayatını, eserlerini, ... -
John Grey'in "Kuklanın Ruhu" kitabı kapsamında modern öznenin eleştirisi üzerinden bir metafor olarak kukla kavramını temel alan bir sergi önerisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Analitik felsefe ve fikirler tarihi alanlarındaki çalışmalarıyla bilinen siyaset bilimci, akademisyen ve yazar John Gray'in "Kuklanın Ruhu: İnsan Özgürlüğüne Kısa Bir Bakış" adını taşıyan kitabından yola çıkılarak hazırlanmış ... -
Kuir kuramı ekseninde fotoğrafta otoportre
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Modernizmden günümüze fotoğrafta otoportre aracılığı ile cinsiyet, ırk, kimlik kavramlarını kurcalayan, ötekileştirilen bireylerin mücadelesinde bu kavramları istikrarsızlaştırma yoluna giden öncü sanatçıların eserleri ve ... -
Robert Schumann'ın eserleri içerisinde piyano sonatlarının yeri ve OP.11 NO.1 piyano sonatının incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Robert Schumann Romantik Dönem müziğinin en önemli temsilcilerinden biridir. Bestecinin müziği, hayatındaki ve ruhundaki karmaşıklığını yansıtır. Schumann, daha çok minyatür yapıdaki eserlerinin başarısıyla tanınsa da uzun ... -
XVI. yüzyıl Osmanlı mushaf tezhiplerinde kullanılan Rumi motiflerinin incelenmesi ve günümüz tezhip anlayışı ile yorumlanması
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Rumi, Türk tezyinatında kullanılan ve temel motiflerin başında gelen önemli süsleme elemanlarından biridir. Geçmişi Uygur Türklerine dayanan motifin ilk örneklerine VIII. yüzyılda rastlanmaktadır. Tezyinatın hemen hemen ... -
Kontrafagotun tarihi, yapısı ve Mustafa Kemal Saydam'ın "Gezinti" adlı kontrafagot konçertosunun incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Bu eser metni çalışmasında kontrafagot tarihi hakkında genel olarak bilgi verilmiş, zaman içerisindeki yapısal gelişimi anlatılmış ve çalım teknikleri gösterilmiştir. İlk defa Türkiye'de solist olarak kullanılması için ... -
20. yüzyıl batı sanatında hayvan imgesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Modern insanın tarihi ile ilgili ilk bulgular homo sapiensin sanatsal çalışmaları ile başlamaktadır. Prehistorik zamanda verilen bu ilk sanat ürünleriyle günümüz Batı sanatını bağlayan temel imgeler hayvan figürleridir. ... -
Grafik programı lisansüstü eğitimine yönelik veri görselleştirme dersi önerisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın konusu grafik tasarım yüksek lisans programı öğrencilerine yönelik veri görselleştirme dersi önerisidir. Gelişen iletişim teknolojileri yaşam alışkanlıklarının değişmesine yol açmıştır. Veri görselleştirmeye ... -
Çağdaş sanatta kadınlık imgelerinin kişisel bellekle ilişkisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Yirminci yüzyıl başlarında, bilgiye ulaşım, iletişim ve endüstri gibi alanlarda gelişen teknolojinin neden olduğu edinim ve tüketim hızı, bireylerin içsel süreçlerine etki ederek, bireyi tinsel ve bireysel arayışlara ... -
Flanör düşünce ve fotoğraf
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın kapsamı, 19. yüzyılda yazılı basın alanından türeyen, kent izlenimlerine dayalı eserlerin sahibi ve aynı zamanda karakteri olan modern kent gezgini flanörün, düşünce patikalarında gezinen fotoğraf çalışmalarının ... -
Propriyosepsiyon araştırmalarıyla çağdaş dans koreografisi üretimi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Propriyosepsiyon; dans eğitiminde, hareket üretim araştırmalarında, koreografi çalışmalarında iskelet-kas sistemi ile nöromüsküler sistem arasındaki sıkı ilişkiyi gösteren bir alan olması nedeniyle önemli bir yer tutmaktadır. ... -
Henryk Wieniawski'nin Op. 15 Keman ve Piyano için Orijinal bir Tema Üzerine Çeşitlemeler adlı eserinin keman çalma tekniği ve müzikal yorum bakımından incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020)Henryk Wieniawski'nin Op. 15 Keman ve Piyano için Orijinal Bir Tema Üzerine Çeşitlemeler Adlı Eserinin Keman Çalma Tekniği ve Müzikal Yorum Bakımından İncelenmesi başlıklı tez çalışmasında, bestecinin müzikal kişiliği, ... -
Uzakdoğu, İslam ve Avrupa seramiği'nde kültürlerarası etkileşim ve ticaretin rolü (M.Ö. 6000- 19. yüzyıl)
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)İlk seramik ticareti M.Ö. 6000'lerde Mezopotamya'da yapılmıştır. Tarihsel süreç içinde Yakındoğu, Mezopotamya, İran, Anadolu, Mısır, Kıbrıs, Girit, Yunanistan, Etrüsk, Roma ve Bizans seramikleri ticaret ilişkileri sayesinde ... -
Fransız flüt ekolünde modern teknikler ve paris konservatuvarı morceau ımpose geleneği (2009'dan günümüze)
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada, Fransız flüt ekolünde kullanılan modern çalım teknikleri ile Fransız flüt ekolünün merkezinde yer alan Paris Konservatuvarı ve Morceau Imposé geleneğinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda, Paris ... -
Kaplama malzemesi olarak seramik
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Çalışmanın birinci bölümünde araştırmaya konu olan kaplama malzemesi olarak seramiğin, teknik detaylarının yanı sıra mimari; iç mekân, psikoloji dalları ile beraber disiplinlerarası bir metot izlenmiştir. Aynı zamanda ... -
Artivizm kavramının çağdaş seramik sanatında forma dönüşmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Sanat ve politika insanlık tarihi boyunca var olmuş iki önemli kavramdır. Temelde zıt oldukları düşünülen bu kavramlar birbirlerinden beslenerek, etkilenerek, kimi zaman yan yana, çoğu zaman karşı karşıya kalmıştır, ...