Mimar Sinan Fine Arts University Institutional Repository
DSpace@MSGSÜ digitally stores academic resources such as books, articles, dissertations, bulletins, reports, research data published directly or indirectly by Mimar Sinan Fine Arts University in international standarts, helps track the academic performance of the university, provides long term preservation for resources and makes publications available to Open Access in accordance with their copyright to increase the effect of publications.Search MSGSÜ
Search
Now showing items 1-10 of 242
Nevhiz Tanyeli ve Alaettin Aksoy resminde ekspresif beden imgesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020)
Ekspresyonizm, sanatçıların kendini ifade etme arzusunun oluştuğu bir dönemdir. Bu açıdan akım değil, resim sanatının kanalıdır. Sanatçıların resimlerinde, karanlık dönemin karışıklığı; ifadenin öne çıktığı biçimlerle vücut ...
W. A. Mozart (KV 612) Konser Aryası'nın incelenmesi ve Viyana klasik döneminde kontrbasın solist enstrüman olarak önemi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020)
Tez incelemesi yedi bölüme ayrılmıştır. Birinci bölümde, bu çalışmanın söz konusu olan'' (KV 612 ) Konser Aryası'' eserinin oluşum hikayesinden bahsedilmektedir. İkinci bölümde, 18. yüzyılda aydınlanma ile beraber oluşan ...
Büyü ritüelleri ve tılsımların günümüz heykel sanatındaki izleri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020)
"Büyü kurgudur. Sanatçının ilgi çekiciliği, insanları kurguyla etkilemesine bağlanabilir. Zaten sanatın varoluşunda büyücüler çok etkendir." İlk çağdan beri sanatçının büyücü olduğuna dair inanışlar hep olmuştur. Mağara ...
Eco'nun "Açık Yapıt"ı bağlamında Berio'nun "Epifaniler" adlı eserinin vokal bölümlerinin çözümlemesi ile erkek vokalist ve orkestra için "Yok mu, Var" adlı beste
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020)
1950'lerin ikinci yarısından itibaren ortak çalışmalara imza atmış olan yazar Umberto Eco (1932-2016) ile besteci Luciano Berio (1925-2003), birbirlerini disiplinlerarası düzeyde etkileyip beslemiş olan entelektüeller ...
Osmanlı İmparatorluğu'nda nesih hattının tipografik evrimi (1729–1928)
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020)
Bu çalışma, Osmanlı İmparatorluğu'nda metin yazısı olarak kullanılmış Nesih hattının 1729–1928 tarihleri arasında tipografi uygulamalarındaki kullanımını araştırmış ve belirtilen tarihler arasında üretilmiş Nesih yazı ...
Heinz Holliger'ın obua çalım tekniklerine getirdiği yeniliklerin incelenmesi ve 'Solo Obua İçin Sonat'adlı eserin analizi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019)
Bu çalışmanın amacı, besteci ve obuacı Heinz Holliger'in obua çalım tekniklerine getirdiği yenilikleri araştırmak, sanatçının "Solo Obua için Sonat" adlı eserinin analizini yapmaktır. Çalışmanın obua ile ilgilenen kişilere ...
György Ligeti'nin piyano eserleri ve Musica Ricercata'nın incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020)
Bu çalışmada 20. yüzyılın önemli bestecilerinden biri olan György Sandor Ligeti’nin Musica Ricercata adlı eseri incelenmektedir. Ligeti’nin Macaristan yıllarında yazdığı bu eser, yapısı bakımından repertuvarda ilk ve tektir. ...
15. ve 20. yüzyıllar arasında yapılmış tuğra tezhiplerinin renk, motif ve tasarım açısından incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
Osmanlı padişah tuğraları istiflerinin yanısıra tezyinatları ile de daima dikkat çekmişlerdir. Çoğunlukla dönemlerinin tezyini üslupları ile bezenmiş olmalarına karşılık bir çoğu dönem tezyinatının genel özellikleri ile ...
Resimde öznel gerçekliğin ışık gölge ile ifadesinin iç mekân resimleri üzerinden incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023)
Bu eser metni, fiziksel mekânda deneyimlenen ışık-gölgenin oluşturduğu farklı atmosferlerin resim sanatına nasıl yansıdığı sorusundan hareket eder. Çalışmanın ilk bölümünde mekân kavramı, insan bedeninin bulunduğu yer ve ...
Performans sanatında aidiyet kavramı ve mekân olgusu üzerinden "Geçmişten Gelen" adlı gösterinin sahne tasarımı
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023)
Aidiyet kavramı; birçok mekân ile ilişkilendirilebilen bir yapıdadır. Her bireyin kendine ait kimliği veya kimlikleri, daha da önemlisi kendine ait bir doğası, bir yapısı vardır. Aidiyetsizlik duygusu ise bireyi yalnızlaştırarak ...