Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Güncel Gönderiler: Sanatta Yeterlik Tezleri
Toplam kayıt 486, listelenen: 401-420
-
Art Nouveau tarzda biçimlenen fresk ve sgraffito uygulamaların Belçika (Brüksel) merkezli mimari örnekler üzerinden analizi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)Yaklaşık 4500 yıllık geçmişi olan fresk resim tekniklerinin ve süslemelerin mimari yapıların tamamlayıcısı olması, bu tekniklerin her zaman gündemde olmasını sağlamıştır. Endüstri devrimiyle birlikte Batı Medeniyetinin ... -
Günümüz sanatında makine estetiği
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2019)[Abstract Not Available] -
Çokluk kavramının resimdeki hareket bağlamında incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019)Bu eser metni, hareket halindeki çoklukların imgelerine odaklanır. Bu fenomen, tarih boyunca kitle, güruh, halk, çokluk gibi isimler almış, son yıllarda küresel ağlar halinde dünyaya yayılmış ve sanal uzama genişlemiştir. ... -
‘Kapalı Yapıt’ olarak resim : 20. yüzyılda görsel sanatlardaki minimalist yaklaşıma eleştirel bir bakış
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2019)[Abstract Not Available] -
Kavramsal sanatta özgün baskının yeri ve kentsel dönüşüm teması
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2019)[Abstract Not Available] -
Cumhuriyet Dönemi Türk resminde insan figürü
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)İnsan figürü tarihin ilk dönemlerinden günümüze kadar sanatın nesnesi olmuştur. Resim sanatı tarihinde insan figürü farklı anlayışlar bağlamında çok farklı üsluplar içinde ortaya konmuştur. Bu farklı yaklaşımlar ve üsluplar ... -
1980 sonrası Türk resminde yeni ekspresyonizmin etkileri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2015)1980 sonrası Türk Resminde Yeni Ekspresyonizmin etkileri" adlı üç ana bölümden oluşan bu çalışmamızda Türkiye'de Resim Sanatında Yeni Dışavurumculuğun oluşumu, gelişim süreci ve etkileri genişçe incelenmiştir. Öncelikle ... -
19. ve 20. yüzyıl resim sanatında desenin sorunları ve materyalleri üzerinden incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2016)Desende kullanılan farklı materyallerin, farklı yorumlarını dönemsel olarak ele alıp tespit etmeye çalışmak bu eser metninin esas amacıdır. Desen, grafiksel malzemelerin karakterini barındırır ve çizginin fonksiyonelliği ... -
Edmund Rubbra'nın Op. 75 Viyola Konçertosu'nun teknik açıdan incelenerek yoruma yönelik kolaylıklarının belirlenmesi
(Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)Bu çalışmada incelenecek olan eser, İngiliz besteci ve piyanist Edmund Rubbra'nın 1955 yılında yazmış olduğu, Op. 75 eser sayılı Viyola Konçertosu'dur. Rubbra'nın eserleri arasında önemli bir yere sahip olan bu eser, ... -
Luigi Boccherini No. 9 Si Bemol Major Viyolonsel Konçertosu’nun viyola konçertosu olarak adaptasyonu ve iki versiyon arasındaki teknik ve müzikal karşılaştırmalar
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2019)[Abstract Not Available] -
Barok dönemin tarihsel gelişimi ve Antonio Vivaldi’nin Re Minör Obua Konçertosu ile Carl Philipp Emanuel Bach’ın Bemol Majör Obua Konçertosu’nun incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2017)[Abstract Not Available] -
İlhan Usmanbaş’ın solo flüt için “FL.-75” ve Hasan Uçarsu’nun flüt ve piyano için “...zamansal çelişkiler kenti, İstanbul...” adlı yapıtlarının yapısal incelenmesi
(Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2016)Bu eser metninde, çağdaş müziğimizin önde gelen bestecilerinden İlhan Usmanbaş ve Hasan Uçarsu'nun flüt için yazdıkları iki eseri incelenmiştir. İki ana bölümden oluşan çalışmanın ilk bölümü İlhan Usmanbaş'a ayrılmıştır. ... -
Francis Poulenc’in obua ve piyano sonatı’nın (FP 185), obua, fagot, piyano için trio’sunun (FP 43) ve piyanolu altılı’sının (FP 100) obua tekniği açısından incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2016)Bu metinde Francis Poulenc'in Obua ve Piyano Sonatı; Obua, Fagot ve Piyano için Trio'su; Piyano ve Üflemeler için Altılı'sı incelenmiştir. Bestecinin yaşadığı dönem ve bu dönemin Poulenc'in yaratıcılığı ile oda müziği ... -
Aaron Copland’ın Klarnet Konçertosu'nun yapısal ve yorumsal analizi
(Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2016)Bu eser metni çalışmasının konu başlığı, Aaron Copland'ın Klarnet Konçertosu'nun Yapısal ve Yorumsal Analizidir. Bir müzik yapıtının yorumlanmasında, bestecisinin yaşamını, bestelediği yapıtın form biçimi ve çalışma ... -
Luciano Berio’nun müziğinin solo gitar için Sequenza XI adlı eseri bağlamında incelenmesi
(Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)Solo gitar için Sequenza XI adlı eserin bestecisi Luciano Berio, 20. yüzyılın en önemli bestecilerinden biridir. O'nun yaşadığı 20. yüzyılda, izlenimcilikten geç romantik stile, yeni klasikçilikten işlevsel müziğe, ... -
Ulvi Cemal Erkin’in piyano için “Altı Prelüd” adlı eserinin teknik ve müzikal açıdan incelenmesi
(Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)Bu eser metni çalışmasında; Cumhuriyet Dönemi'nin ilk dönemlerindeki Çağdaş Türk Müziği'ne ve Türk Beşleri olarak adlandırılan çoksesli Türk Müziği ekolünün Birinci Kuşak Bestecileri arasında yer alan Ulvi Cemal Erkin'in ... -
Türkiye’nin 81 ilinden o yöreye ait bir halk ezgisinin klasik gitara çoksesli olarak düzenlenmesi
(Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada 81 halk ezgisi klasik gitara çoksesli olarak düzenlenmiştir. Bu düzenlemeler yapılırken, ezgiye ve ezginin özelliklerine mümkün olduğunca sadık kalınmaya çalışılmıştır. Düzenlemelerin notalarının yanında halk ... -
J.S. Bach'ın BWV 1003 numaralı keman sonatının gitara uyarlanmasında BWV 964 numaralı klavsen sonatından faydalanılması
(Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017)Bu eser metni çalışmasında Johann Sebastian Bach'ın aynı eserini iki farklı enstrüman versiyonu ile verdiği BWV 1003 (1720) ve BWV 964 (1750?) numaralı sonatlar incelenmiştir. İki versiyon arasındaki farklar kıyaslanarak ... -
Frederic Chopin’in üçüncü bestecilik evresini simgeleyen eser: OP. 58 si minör sonat
(Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)Chopin'in üçüncü dönem eserlerinde gözlemlenen anlayış daha önceki dönemlerine göre bazı farklılıklar sergiler. Birinci dönemindeki virtüözitenin ön planda görüldüğü, süslü ve doğaçlama ağırlıklı karakter yerini sade, ... -
Dusan Bogdanovic’in “Jazz Sonata” adlı eserinin analizi ve klasik gitar repertuarında caz etkileri
(Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)Başarılı bir klasik gitarist ve çok üretken bir besteci olan Dusan Bogdanovic'in göze çarpan tüm çalışmaları klasik, caz ve etnik müziklerin buluştuğu bir durak noktası gibidir. Uzun süre Amerika'da yaşayan ve çalışmalarını ...