Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Güncel Gönderiler: Doktora Tezleri
Toplam kayıt 810, listelenen: 581-600
-
İstanbul’daki anıtsal yapıların cumhuriyet dönemindeki koruma ve onarım süreçleri üzerine bir araştırma
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012)Bu tez çalışması, İstanbul'daki anıtsal yapıların Cumhuriyet'in ilanından günümüze geçirdikleri onarım süreçlerinin uluslararası koruma ilkeleri ışığında kuramsal bir değerlendirmesini yapmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın ... -
Postmodern cephe estetiğinde barok bir yöntem olarak teatral anlatım ilkeleri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014)Günümüzde sanat ve mimarlık çevrelerince geliştirilen yeni yöntemler, belirli ortak davranış biçimleri içermektedir. Bu davranışların estetik ve plastik değerdeki yansımaları ise yine benzer biçimde ortak bir dil yaratmaktadır. ... -
Atatürk döneminde konut ve yerleşme : mübadele yerleşimleri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmada, tarihsel süreç içerisinde göç ve kırsal iskân faaliyetlerinin Osmanlı Döneminden Atatürk'ün ölümüne kadar geçen süreçte değişimi ve çeşitleri incelenmiş, bu tarihsel süreçte planlı kırsal iskân adına önemli ... -
Mimarlık-doğa etkileşimine “kendiliğindenlik” kavramı üzerinden bir yaklaşım önerisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013)Son yıllarda, mimari ve kentsel mekana dair gerçekleştirilen bir çok çalışmanın, doğabilimlerine ait kavramlara yönelik zengin referanslar içeriyor olduğu, doğa'nın bir model olarak mimarlık bilgisine sıklıkla katılmakta ... -
Walter Gropius ile Erwin Piscator’un totaltheater projesi’nde eleştirel bir araç olarak mimari mekanın olanakları
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimler Enstitüsü, 2012)Mimari nesnenin, bir eleştiri aracı olabilme ve bireyin imgeleminde eleştirel bir etkinliği tetikleme olasılığı tezin temel tartışma konusudur. Totaltheater Projesi’nin tasarımında tiyatronun verili icra biçimlerine ... -
Mimarlıkta tasarım-yer ilişkisi bağlamında “yer”e özgü mimari dilin dönüşüm sürecinde yeniden üretilmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006)Bu çalışma, günümüz yerleşmelerine ait farklı boyutlarda karşılaşılan, "yer°e özgü mimari ifade biçiminin ve bu biçimin çevresiyle kurduğu ontolojik uyuma dair sorunları, tasarım-yer ilişkisi bağlamında ele almaktadır. ... -
Belleğin kentsel mekan ve mimarlık yoluyla yapılanma süreçleri: Taksim Meydanı örneği
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimler Enstitüsü, 2013)Toplumsal ve bireysel ölçekte belleğin yapılanmasında, mekanın rol ve etkinliklerini araştıran tez çalışmasında, insanın mekanla ilişkisine yeni bir bakış önerilmesi hedeflenmiştir. Bu bakışla, hızla başka bir biçim alan ... -
Bir sembol olarak “ideoloji”nin mimarideki kavramsal ve mekansal etkileri başkentlerin imarı üzerinden bir karşılaştırma Ankara örneği
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimler Enstitüsü, 2009)Yirminci yüz yılın başı özellikle ilk çeyreği birçok dönemin sona erdiği, imparatorlukların yıkılıp, yerine ulus-devletlerin kurulduğu bir zaman dilimidir. Yeni fikirler, yeni devletler, yeni akımlar, sanatta, edebiyatta ... -
İnsan-çevre-mekan ilişkilerinin ifade ve etkileşim aracı olarak kullanımları : özgürlüğün mekansal temsilleri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013)İnsanın, içinde yaşadığı ya da deneyim üretmek üzere algıladığı ve kurguladığı çevre ile ilişkileri, daima zaman ve mekan ile algılanır, anlamlandırılır, tariflenir, hatırlanır, aidiyet bulur ya da değiştirilir. İnsan, ... -
Endüstri devrimiyle birlikte değişen üretim-tüketim kavramlarının günümüz mobilya tasarımı üzerindeki etkileri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013)Endüstri devrimiyle birlikte hızla kullanılmaya başlanan teknolojik gelişmeler ve seri üretim yöntemleri, toplum yapısında ve insan hayatında çok önemli değişikliklerin yaşanmasına neden olmuştur. Değişen üretim sistemleriyle ... -
Küreselleşme sürecinde yüksek yapılaşmanın kullanıcı-çevre ilişkisi bağlamında irdelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009)Küreselleşme, 1980li yıllardan günümüze dek tüm dünyayı etkisi altına alan bir olgudur. Küreselleşme ile önemi artan metropoller ve büyük kentler, yeni yaşam düzeninin gereklerine göre bir takım değişim süreçleri yaşamaktadır. ... -
Mimari tasarımın biçimlenmesinde bir çevre faktörü olarak 'su' ve Boğaziçi örneği
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2004)Yapısal çevrenin biçimlenmesini belirleyen faktörlerin başında çevrenin kendisi, doğası gelmektedir. Doğanın karakteri, biçimlenmenin temelini oluşturur. İnsanın ihtiyaçları, çevrenin biçimlenmesinin sebebi ve yönlendiricisidir. ... -
Mimari tasarım eğitimine bütüncül/ metaforik bir yaklaşım
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007)Tez, mimari bütüne, mimari tasarım olgusuna ve bu bağlamda mimari tasarım eğitimine bütüncül bir yaklaşım geliştirme amacındadır. Bu amaç doğrultusunda, konuyu, olumlamacı tutumları ve indirgemeci tavırları aşan ... -
Tapınma mekânının çözümlenmesinde bir metod önerisi olarak "yol kurgusu" ve Sinan dönemi Osmanlı şehir külliyeleri örneği
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2004)Tapınma mekânı, dünyadaki neredeyse bütün din ve inanışlarda kutsal sayılır ve bir inanlının zihninde merkez karakterine sahiptir. Merkez, ona ulaşan bir yol olmadan var olamaz. Dolayısıyla her tapınma mekânına bir yolculuk ... -
Modern bir mimari temsil ve performans aracı ya da mimarlıkta diyagram
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010)Tez çalışmasının konusu `modern bir mimari temsil ve performans aracı olarak diyagram ve mimarlık tarihi ve kuramı içindeki dönüşümü'dür. Çalışmanın hedefi, modernleşmenin bilimsel bir icâd olarak araçsallaştırdığı diyagramın ... -
Koruma ve tarihsel açıdan idealleş[-tiril-]miş “Türk Evi”nin arkeolojisi: Osmanlı evinin fragmanları ve tipolojik elemanları
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009)İdealleştirme, çok genel bir kavram olarak, bir şeyi en kolay anlaşılır bir şekilde kavrayabilmek, tanımlayabilmek ve açıklayabilmek için tercih edilen, basitleştirici ve indirgemeci bir yönteme atfedilen bir tanım olarak ... -
Mimarlıkta yersizleşme ve yerin-yeniden üretimi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007)Mimarlıkta yersizlesme, mimari ürününün, herhangi bir coğrafi bölgeye,kültürel yapıya, düsünsel dizgeye ya da zamana ait olamaması; burada yada orada, bu zamanda ya da o zamanda üretiminin fark etmemesi;kendine bir yer-yurt ... -
Mimarlıkta tip kavramı ve tipoloji
([Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007)Tez çalışmasının ana teması ?mimarlıkta tip kavramı ve tipoloji?dir. Mimarlık tarihi ve kuramı, mimarlık alanında tip kavramının farklı dönemlerde farklı anlamlarda kullanıldığını göstermektedir. Çalışmanın temel hedefi, ... -
Geleneksel yerleşmelere yönelik bir ekolojik değerlendirme model önerisi İznik Gölü çevresi köy evleri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2004)Tez beş bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde, konunun tanıtımı yapılarak, amaç ve kapsamı belirtilmiştir. Mimarlık ve konut mimarisinde yapılan değerlendirme çalışmalarına değinilmiştir, ikinci Bölüm' de, çevre ve ekoloji ...














