Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzen, Esin Sarıman
dc.contributor.authorÖztürk, Belis
dc.date.accessioned2022-06-20T20:15:28Z
dc.date.available2022-06-20T20:15:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/979
dc.descriptionTez (Doktora) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021.en_US
dc.description.abstractMekan, zaman ve insan mimarlık ve sinemadaki en temel unsurlardır. Bu temel unsurlardan biri olan mekan, mimarlıkta kullanıcı tarafından doğrudan algılanırken sinemada ise dolaylı yoldan algılanır. Sinemada üç boyutlu mekan, perde aracılığıyla iki boyutlu olarak izleyici ile buluşur. Bunun sonucunda sinemasal mekan çoğunlukla görsel ve işitsel algıyı hedef alacak şekilde biçimlenir. Sinema mekanının incelenmesinde, bir alt tür olan korku sinemasında kullanılan mekanlar bu çalışmaya konu olarak seçilmiştir. Bu bağlamda literatürde tespit edilen boşluk; korku filmlerinde kullanılan mekanların izleyici üzerinde oluşturulmak istenen etkiye katkısının fazla incelenmediğidir. Bu bağlamda, korku sinemasında kullanılan gerçek ve gerçeküstü mekanların izleyici üzerindeki etkilerinin birbirleri ile karşılaştırılarak incelenmesi çalışmanın temel çerçevesini oluşturmaktadır. Araştırmanın hipotezi; gerçek mekanların izleyici üzerinde bıraktıkları etkinin gerçeküstü mekanlara kıyasla daha fazla olduğudur. Fenomenolojik yaklaşımla gerçekleştirilen bu çalışma kuramsal bir çalışmadır ve nitel araştırma yöntemleri kullanılarak yapılmıştır. Korku filmlerindeki gerçek mekanların kullanıldığı filmler izlenmiş ve incelenmiştir. Belirlenen kapsam dahilinde oluşturulan örneklem kümesi için gerçek ve gerçeküstü mekanlarda geçen filmler seçilmiştir. Yarı yapılandırılmış form geliştirilmiş ve demografik yapı kapsamında deneklere uygulanmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen veriler SPSS yöntemiyle analiz edilmiştir. Elde edilen bulgularda, gerçek mekanların algının sağlanmasında, gerçeküstü mekanlara kıyasla daha fazla kullanıldığı görülmüştür. Korku filmlerinde kullanılan mekanların izleyici ve kullanıcı üzerinde etkileyici olabilmesi için gerçek mekanların tercih edildiği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Mekansal Algı, Sinemasal Mekan, Korku Sineması, Gerçek Mekan, Gerçeküstü Mekanen_US
dc.format.mediumxxiii, 207 sayfa : resim (bazıları renkli), plan ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMekansal algıen_US
dc.subjectSinemasal mekânen_US
dc.subjectMekân (Mimarlık)en_US
dc.subjectMekan tasarımıen_US
dc.subjectSinema salonlarıen_US
dc.subjectSanat merkezlerien_US
dc.subjectKorku sinemasıen_US
dc.subjectKorkuen_US
dc.subjectKorku filmlerien_US
dc.subjectGerçek mekânen_US
dc.subjectGerçeküstü mekânen_US
dc.subjectSanatsal mekanen_US
dc.subjectSinemasal mekanen_US
dc.subjectKültürel mekanen_US
dc.titleKorku temalı filmlerde gerçek ve gerçeküstü mekanların izleyici üzerindeki etkisinin incelenmesien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Anabilim Dalı, İç Mimarlık Programıen_US
dc.institutionauthorÖztürk, Belisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0076460en_US
dc.identifier.yrdED178D0C-1534-E841-9A2C-8A842530D6CFen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster