Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Ara
Toplam kayıt 13, listelenen: 1-10
İlhan Koman’ın form araştırma süreciyle 1970 sonrası dönüşen heykel dili
(Hacettepe Üniversitesi, 2022)
İlhan Koman’ın matematik yasalarıyla biçimlendirdiği formlardan oluşan 1970 sonrası heykel dili, Türkiye’deki heykel tarihi içinde benzeri olmayan bir örnek olarak karşımıza çıkmaktadır. Sanatçının 1960’larda başladığı ve ...
Büyü ritüelleri ve tılsımların günümüz heykel sanatındaki izleri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020)
"Büyü kurgudur. Sanatçının ilgi çekiciliği, insanları kurguyla etkilemesine bağlanabilir. Zaten sanatın varoluşunda büyücüler çok etkendir." İlk çağdan beri sanatçının büyücü olduğuna dair inanışlar hep olmuştur. Mağara ...
Kadın anatomisine özgü işkence aletlerine dair bir inceleme ve nefsi müdafaa amacına yönelik takı tasarımı
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023)
Tarih boyunca kadınlar cinsiyetleri ve kimlikleri üzerinden baskı altında tutulmuş, suçlanmış ve cezalandırılmıştır. Kadınlara uygulanan suç ve ceza sistemi tarihteki ilk çivi yazısı (ön anayasa) hukukunda karşımıza çıkar. ...
20. yüzyıl heykel sanatında plastik bir öğe olarak mekân
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
"20. Yüzyıl Heykel Sanatında Plastik Bir Öğe Olarak Mekân" isimli eser-metin çalışmasının amacı, 20. Yüzyılda ortaya çıkan modern heykel sanatının mekân kavramı ile olan ilişkisi açısından, mekânsal imge yorumlarını ...
Sıcak camda serbest şekillendirme yöntemleri ve biçimsel ifade
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2016)
Bu çalışma sıcak camın, serbest şekillendirme yöntemleriyle nasıl işlenebileceğini, ve özellikle figüratif anlamda ne gibi teknikler uygulanabileceğini, bu tekniği uygulayan belli başlı sanatçıların eser incelemelerini ele ...
Günümüz heykel sanatında varoluşçu etkiler
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023)
Günümüz Heykel Sanatında Varoluşçu Etkiler başlıklı bu metin bir Sanatta Yeterlik eser metni olarak hazırlanmıştır. Varoluşçuluk, bir felsefi disiplin olarak İkinci Dünya Savaşı sonrasında, iki dünya savaşı geçirmiş, ...
Etrüsk lahitlerinde ve duvar resimlerinde kadın ikonografisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)
Tezde cinsiyet arkeolojisi bağlamında Etrüsk kadınının toplum içindeki konumu, nasıl betimlendiği ve kadın erkek rolleri ele alınmıştır. Bu bağlamda hem yazılı kaynaklar hem de görsel kaynaklar değerlendirilmiştir. Özellikle ...
Günümüz heykel sanatında eleştirel içerik
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
Günümüz heykel sanatında eleştirel içerik Sesil Beatris Kalaycıyan Günümüzde çok geniş bir anlam alanı olan eleştiri sözcüğü, modern Türkçe'de 19. yy'dan itibaren Batı dillerindeki kritik sözcüğünün karşılığı olarak ...
MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 8/ Sonbahar 2013
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
İstanbul’un Kentsel Saçaklanması; Ayşegül Kanbak / Nişantaşı Teneke Mahallesi: Mekânsal Dönüşümün Algısal ve Sosyolojik Arka Planı; Egemen Yılgür / Karşılıksız Bir Aşk: İstanbul; Makbule Şiriner Önver / Yerel Siyaset ve ...
MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 3/ Bahar 2011
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)
Tuva Şamanları ve Tedavi Uygulamalarından Bazı Örnekler; Janyl Myrza Bapaeva / Roma ve Bizans İmparatorluklarında Ölüm Algısı ve Mezar Türleri; Haluk Çetinkaya / Avrupa Resminde Hareket Şemasına Bağlı İşaret Figürleri; ...