Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Ara
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
XX. yüzyılda estetik bir biçim olarak kaligrafinin dışavurumcu resimdeki yeri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)
Türk resminde ekspresyonizm bağlamında Ali Çelebi, Cevat Dereli, Orhan Peker, Burhan Uygur ve Yüksel Arslan’ın üslup yorumlarına yeni bir sunum
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
Ekspresyonizm modern bir sanat akımı olmakla beraber çok farklı biçim ve üslup özelliklerini içinde taşır. Bu yüzden pek çok sanat tarihçisi ekspresyonizmi bir akımdan ziyade bir yönelim ve tavır olarak tanımlamayı tercih ...
"Popüler kültür"ün Türk resim sanatı üzerindeki etkileri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)
Küreselleşmeyle birlikte yerini sağlamlaştıran popüler kültürün evrensel sonuçları bir yana; Türkiye'de bir olgu olarak popüler kültürün gelişimi hızlı; fakat adlandırılıp, araştırılmaya değer görülmesi ise geç ...
17. yüzyıl Hollanda resim sanatında natürmort
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)
17. yüzyıla kadar resim konusu olarak natürmort, hak ettiği ilgiyi ve yeri alamamıştır. Bunun önemli bir nedeni, bu konunun, tarihsel konular, dini konular, portreve manzaradan sonra görülmesidir. Porphrian Tree*'nin felsefi ...
Edward Hopper ve George Segal’in sanatlarında anlam ve biçim ilişkisi
(imar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüs, 2009)
Bu çalışmada Edward Hopper ve George Segal'in sanatları incelenmiş, kendi sanatımla ilişkileri ortaya konmuştur. İlk bölümde kısaca giriş yapıldıktan sonra ikinci bölümde Hopper'ın realistbir üslupla Amerikan yasamından ...
Resim sanatında 19. yüzyılın sonundan günümüze portre
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
Tür Resmi olarak Portre Avrupa'da 16. Yüzyılın ilk yarısında kısa bir süre içinde büyük gelişme göstermiştir. Bu çalışmada öncelikle portrenin tanımına ve buna ek olarak portre ve otoporteye genel olarak değinilmiş, ardından ...
Soyut dışavurumculuk'un sorunsalı
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
Resimsel üretimimle kuramsal ve yapısal ilişkisi bulunan 20. yüzyılın en önemli akımlarından biri olan Soyut Dışavurumculuk'un sorunsalını, bu akımı temsil eden seçilmiş sanatçılar ve yapıtları yoluyla, bu konuda evrensel ...
Görsel-sözel karşıtlığında resim
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,, 2004)
Resim yapma sürecinde, görsel ve sözel oluşumların temel karşıtlığına dayanan bu çalışma, görsel üretim biçiminin doğası ve sözel üretim biçimleriyle ilişkisini kişisel deneyimlere bağlı olarak açıklamaya çalışarak başlar. ...