Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Konu "Eğitim" için Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed listeleme
Toplam kayıt 30, listelenen: 1-20
-
Alternatif eğitim ve toplumsal değişim üzerindeki etkisi: Waldorf Okulları örneği
(2015)17. yüzyılın sonlarından itibaren Avrupanın iç dinamikleri ve çevre şartlarıyla ortaya çıkan modernizm ile toplumsal hayatın hemen her kesimi standardize ve senkronize edilmiş, merkezileştirilmiş, çalışma hayatı uzmanlaş- ... -
''...Ama...''
(2011)Prof. Muammer Onat, 37 yıl Mimari Proje Atölyesinde Hoca’lık yapmış ve özgün yaklaşımı ile mimarlık eğitimi içinde öne çıkan isimlerden biri olmuştur. Öğrencilerinin ifadeleri yanında proje çalışmalarıda Onat Atölyesinin ... -
Analysis of Motivational Orientation of Secondary School Students
(2015)Bu araştırmada, İçsel-Dışsal Motivasyon Ölçeğinin (İDMÖ) uyarlanması ve uyarlanan ölçek aracılığıyla içsel ve dışsal motivasyonun, cinsiyet, öğrenim düzeyi ve akademik başarı ile ilişkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. ... -
Architectural Design Education Program for Children: Adaptation into Turkish Culture and Analysis of its Effectiveness
(2015)Problem Durumu: Tasar×m; özgün bir ürün oluüturmak üzere fikir, çizim, bilgi vb. bileüenlerin baùdaüt×r×ld×ù× karmaü×k bir süreçtir. Fiziksel dünyay× deùiütirerek ona estetik bir uyum vermek üzere çocuklar×n özgün fikirler ... -
Being Creative for Teaching Creativity: Teachers’ and Instructors’ Self-Assessments Regarding Creativity
(2017)Amaç ve Önem Öğrencilerin yaratıcılığını geliştirmenin, düşünebilen ve üretebilen bireyler yetiştirme hedefine ulaşmanın önemli bileşenlerinden biri olduğu göz önünde bulundurularak, bu çalışmada, öğrencilerin yaratıcılığını ... -
Dijital Öykülemenin Okul Öncesi Çocukların Sosyal-Duygusal Davranışlarına Etkisi
(2017)Bu çalışmada, okul öncesi çocukların sözlü ve sözsüz etkileşimlerine ve anlatım özelliklerine dayalı sosyal-duygusal öğrenme davranışlarının, dijital öyküleme etkinlikleri aracılığıyla nasıl bir değişim gösterdiği ... -
The Effect of Cooperative Learning on the Learning Approaches of Students with Different Learning Styles
(2015)Problem Durumu: "Nitelikli öùrenmeyi nas×l saùlayabiliriz?" sorusu eùitim bilimleri alan×nda yap×lan çal×ümalar×n odak noktas×n× oluüturan bir sorudur. Nitelikli öùrenenler kendi öùrenme süreçlerinin fark×nda olan, amaca ... -
Eğitimde Satranç
(2006)Satranç, içinde farklı türde bir çok öge bulunduran, birbirine aykırı bir çok şeylerden oluşan ve ataklara dayalı bir eğitimsel etkinlik olarak kabul edilmektedir. Eğitimsel olarak ise, satrancın yaratıcılığı, okumayı, ... -
Ergenlerde Olumsuz Kimlik Gelişiminin Önlenmesine Yönelik Aile Rehberlik Programı*
(2016)Çalışmada, anne-babalara yönelik yapılandırılmış bir aile rehberliği programı ile gençlerde olumsuz kimlik oluşumu sonucu ortaya çıkabilecek problemler ve olası nedenleri konusunda bilgilendirici ve koruyucu bir çalışma ... -
Investigating Lesson Plans of Teacher Candidates according to their Self- Efficacy Levels towards Implementation of Constructivist Approach
(2017)Yapılandırmacı yaklaşım, öğrencilerin bilgiyi oluşturmaları, yorumlamaları ve düzenlemeleri olarak tanımlanmaktadır. Öğrencinin süreçteki aktif rolü güçlendikçe, öğretmenin sürecin yönlendiricisi olarak sorumlulukları ... -
İlkokul Öğrencilerine İç Tasarım Becerileri Kazandırmak: Öğrenmeye Değer Öğretim Tasarımı
(2019)Bu araştırmanın amacı ilkokul 2., 3. ve 4. sınıfa devam eden öğrencilerin mekân, renk, ısıl ve aydınlatma konularında hazırlanan öğrenmeye değer öğretim tasarımının etkililiğini incelemektir. Geliştirilen öğretim tasarımının ... -
İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinde Örgütsel Sinizmin İşe Yabancılaşma Düzeyine Etkisi
(2015)Bu araştırmanın amacı, kamu ilkokul ve ortaokullarda görev yapmakta olan öğretmenlerin, örgütsel sinizm tutumlarının işe yabancılaşma düzeyine etkisini araştırmaktır. Örgütsel sinizm en yalın haliyle çalışanların örgütlerine ... -
İlköğretim Öğrencilerinin Algıladıkları Sosyal Destek Düzeyleri
(2014)Bu araştırmada, ilköğretim beş, altı, yedi ve sekizinci sınıf öğrencilerinin algıladıkları sosyal destek türlerinin sıklık ve önem düzeyi puanlarının, sosyal destek kaynaklarına göre anlamlı bir fark gösterip göstermediği ... -
Lise Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımları Profili
(2016)Bu araştırmanın amacı, lise 9. sınıf öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları profilinin belirlenerek derin ve yüzeysel öğrenme yaklaşımlarının kız ve erkek öğrencilerde nasıl şekillendiğinin ortaya koyulmasıdır. Araştırma ... -
Lise Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeyleri ile Akıllı Telefon Bağımlılığı Arasındaki İlişki
(2017)Gençlerin teknoloji kullanımı ve buna bağlı olarak da akıllı telefon kullanımı gün geçtikçe artmaktadır. Gündelik yaşantıyı kolaylaştıran bu gelişme zaman zaman bazı sorunlara da neden olabilmektedir. Akıllı telefon kullanımı ... -
Matematik Öğretimi Sürecinde Ülkelerin Eğitim Girdilerini Ne Kadar Etkin Kullandıklarının TIMSS 2015 Verilerine Göre İncelenmesi
(2019)Araştırma, TIMSS 2015 kapsamında 8. sınıf matematik çalışmasına katılan 41 ülkenin matematikbaşarısıyla ilişkili olduğu düşünülen girdilerini etkin şekilde yönetip yönetmediklerini belirlemeyiamaçlamış olup, nicel araştırma ... -
Mimari Detaylandırma Eğitimi Bağlamında "İnce Yapı Bilgisi" Dersinin Analizi
(2017)Bu çalışma, mimari detaylandırma eğitimibağlamında, MSGSÜ Mimarlık FakültesiMimarlık Bölümü’nde verilmekte olan MIM316 İnce Yapı Bilgisi dersinin analiz edilip,işleyiş performansının değerlendirilmesini vesorunlar için ... -
Muammer Onat mimarlık eğitim sisteminin felsefe, ilke, teknik ve yöntemlerine genel bir bakış
(2011)Bu çalışma, Mimarlık eğitiminde sıradışı bir öğretmenlik anlayışı geliştiren hocamız Muammer Onat’ın geliştirdiği eğitim anlayışının ilke, yöntem ve felsefi temellerini çözümlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın ilk bölümü, ... -
Okul Öncesi Dönem Çocukların Sözel Muhakeme Yetenekleri İle Matematik İşlem Becerileri Arasındaki İlişki
(2017)Bu araştırma okul öncesi dönem çocukların sözel muhakeme yetenekleri ile matematik işlem becerileri arasındaki ilişkiyi araştırmak amacıyla, nitel araştırma metodolojisi kullanılarak ve durum çalışması modeli ile yürütülmüştür. ... -
Okul yaşam kalitesine iliikin algı ile akademikmotivasyon düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesi (Menderes ilçesi örneği)
(2013)Bu araştırmanın amacı akademik başarıyı etkileyen temel faktörlerden olan okul yaşam kalitesi ve öğrenci akademik motivasyon düzeyinin öğrenci görüşlerine göre yeterliğini ve ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın ...