Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Güncel Gönderiler: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Toplam kayıt 1783, listelenen: 61-80
-
Eril tahakkümün yeniden inşasında kamusal tuvaletler
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Genellikle ikili cinsiyet rejimine göre ayrılmış olan kamusal tuvaletler, üzerine çok konuşulmayan mekanlardır ve eril iktidarın tahakkümü tarafından örtme ve gizleme teknolojilerinin oyun alanı olmuşlardır. Tuvaletlerin, ... -
Postkolonyal eleştiri, postkolonyal feminizm ve Chimamanda Ngozi Adichie
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)"Postkolonyal Eleştiri, Postkolonyal Feminizm ve Chimamanda Ngozi Adichie" başlıklı bu tez çalışmasında, Batı-merkezci modernleşme ve ilerleme anlatısını yapısöküme uğratan postkolonyal eleştirinin yürütmüş olduğu tartışmaları ... -
Türkiye'de sakatlık deneyimleri: Rehberlik Araştırma ve Rehabilitasyon Merkezi örneği
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışma Türkiye'de farklı sakatlık deneyimlerini kurumlar üzerinden tartışmaya açacaktır. Türkiye'deki genel tartışmalara bakıldığında sakatlık kişinin tecrübe ettiği durumlar üzerinden değil daha çok sakatlık deneyiminin ... -
Osmanlı İmparatorluğu'nun evrensel sergilere katılımı ve kültürel sonuçlarının müzeciliğin gelişmesindeki rolü
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)İlk örnekleri 19. yüzyılda Avrupa'da görülmeye başlanan Evrensel Sergiler, ortaya çıkma sebepleri dönemin ekonomik gelişmeleriyle doğrudan alakalı olan ve ülkelerin sosyal, politik ve kültürel yapısını etkileyecek önemli ... -
Üniversite müzesi ve eğitim ilişkisi: İstanbul Resim ve Heykel Müzesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)1937 yılında Mustafa Kemal Atatürk'ün isteği ile açılan İstanbul Resim ve Heykel Müzesi (İRHM), kuruluşundan itibaren, o zamanlarda ismi Güzel Sanatlar Akademisi olan Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi (MSGSÜ)'ne ... -
İstanbul Resim ve Heykel Müzesi koleksiyonunda bulunan kadın sanatçılar, eserleri ve kadın sanatçıların sergilerdeki temsili
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)İstanbul Resim ve Heykel Müzesi, 20 Eylül 1937 tarihinde Mustafa Kemal Atatürk'ün öncülüğünde Dolmabahçe Sarayı'nın Veliaht Dairesi'nde açılmıştır. Türkiye'nin ilk plastik sanatlar müzesi olan kurum, İstanbul Devlet Güzel ... -
Franz Schubert'in Die Winterreise yapıtından ölüm fikri bağlamında seçilen Lied'ler üzerine iki müzikal göstergebilimsel inceleme
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmada Franz Schubert'in Die Winterreise (Kış Yolculuğu) lied dizisinden ölüm fikri bağlamında seçilmiş "Der Lindenbaum" (Ihlamur Ağacı), "Die Krähe" (Karga), "Der Wegweiser" (Yol İşaret Levhası), "Der Leiermann" ... -
Bir "sessel" dönüşüm hikayesi olarak Gaziosmanpaşa Sarıgöl kentsel yenileme projesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışma, Gaziosmanpaşa Sarıgöl Mahallesinde uygulanmakta olan kentsel yenileme projelerinin mahallenin soundscape'ine etkisini, Sarıgöl'ün geçmiş ve güncel ses ortamını kıyaslayarak analiz etmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada ... -
Philip Glass'ın Satyagraha Operası üzerine inceleme
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu tezde incelenen Satyagraha: M. K. Gandhi in South Africa 1893-1914 (1979) operası, Mohandas Karamçand Gandhi'nin (1869-1948) "satyagraha" felsefesini konu almaktadır. "Satyagraha", M. K. Gandhi ve takipçilerinin Güney ... -
İstanbul'daki klasik batı müziği etkinliklerinin aktör ve dinamikleri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışma, günümüz İstanbul’unun kültür-sanat yaşamını ele alır; bu yaşam içinde Klasik Batı müziği etkinliklerinin hangi kişi ve kuruluşlar tarafından, nasıl organize edildiğini, organizasyon sürecinin parametrelerini ... -
İki Sembolist Opera ve Maurice Maeterlinck: Pélleas et Mélisande ve Mavi Sakal'ın Şatosu
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Sembolizm, on dokuzuncu yüzyılın son çeyreğinde Fransız edebiyatında ortaya çıkmış, özellikle şiirde Romantizm'e tepki olarak gelişen Parnasizm'in karşıtı bir akımdır. Sembolistler, Parnasizm'in aksine eşyanın dış yapısındaki ... -
Sahra-altı Afrikalı göçmenlerin İstanbul'daki müzik ve dans pratiklerinin ağ analizi yöntemi ile incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)İstanbul'da güncel olarak, dünyanın çeşitli coğrafyalarından Türkiye'ye göç etmiş çok sayıda göçmen topluluk yaşamaktadır. Bunlar arasında, çoğunlukla ekonomik sebeplerle Sahra-altı Afrika ülkelerinden Türkiye'ye gelen ... -
Öznenin inşası bağlamında şeytan figürü ve müzik diline etkisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Şeytan figürü tarihsel serüveni boyunca topluluk tarafından belirlenen öznenin sınırları ötesindekileri temsil eder. Bu öznenin gereklilikleri ise her topluluğun kendini var ederken kurduğu epistemeye göre değişir ve bu ... -
1889 Paris Dünya Fuarı sonrası Claude Debussy'nin müziği ve solo piyano yapıtı: Pagodes, L.100 No.1 (1903)
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada, Claude Debussy'nin 1903 (Pagodes) yılında yazdığı, 1889 Paris Dünya Fuarı öncesine denk gelen Pagodes eseri incelenerek, bu eser aracılığıyla Fuar'ın Debussy'nin besteciliğindeki etkileri araştırılmıştır. ... -
Eleştirel teori'de toplumsal mücadele pratikleri üzerine çağdaş bir tartışma: Tanınma ve uyuşmazlık
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmada Eleştirel Teori bağlamında politika problemine getirilen farklı yaklaşımlar incelenmiştir. Bu doğrultuda Eleştirel Teori geleneğinin içinde sayılabilecek Axel Honneth ve Jacques Rancière'in çalışmaları ... -
Poiesis olarak Dasein: Heidegger felsefesinde poiesis kavramının yeniden yorumlanması
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışma Heidegger düşüncesinde poiesis kavramının yorumlanma biçimindeki dönüşümünden hareketle erken dönem metinleri ve geç dönem metinleri arasındaki süreklilikle birlikte ayrımın arkasında yatan felsefi nedenleri ... -
Çağdaş antroposen: Hipereleştiri ve farmakon
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Sanayi Devrimi'nden sonraki dönemi ifade eden Antroposen, biyosferin evriminde önemli bir (f)aktör haline gelen insanın etkilerinin yoğunlaştığı ve zehir vasfıyla ortaya çıkan evreyi temsil eder. Yerküre üzerindeki bütün ... -
Felsefede ve sanatta temsil sorunu: Yaşayan bedenden organsız bedene
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmada, Merleau-Ponty ve Deleuze'ün metinleri ışığında, felsefede ve sanatta temsile direnişin olanakları araştırılmıştır. Bu nedenle ilk bölümde Merleau-Ponty'nin; özne-nesne ve beden-zihin ikiliklerini aşmaya ve ... -
Althusser'in karşılaşma materyalizmi: Machiavelli ve Spinoza'da olumsallık ve zorunluluk
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada Louis Althusser'in geç dönem felsefesinde geliştirdiği karşılaşma materyalizmi incelenmektedir. Bu doğrultuda karşılaşma materyalizminin ne olduğu ve muhtemel sorunlarının ne olabileceği tartışılmaktadır. ... -
Merleau-ponty'nin kartezyen özne eleştirisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmada Merleau-Ponty'nin Algınıın Fenomenolojisi'nde ortaya koyduğu beden düşüncesi üzerinden Descartes'ın kartezyen öznesine getirdiği eleştiriler ele alınmaktadır. Bilindiği gibi Descartes açık seçik ve kesin olarak ...