Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Güncel Gönderiler: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Toplam kayıt 277, listelenen: 241-260
-
17. yüzyıldan günümüze tezhip sanatında hilye-i şerif formları ve çağdaş uygulamaları
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2015)[Abstract Not Available] -
İran’ ın Azerbaycan bölgesinde sumka dokumaları ve Anadoludaki uzantıları. (20. yy)
([y.y.], 2008)[Abstract Not Available] -
Şavak havlı ve havsız kirkitli dokumaları
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Orta Asya'dan gelen ve Doğu Anadolu Bölgesinde belli bir yörede yerleşen Şavak Aşireti eskiden göçebe hayatı süren, fakat şimdi yerleşik hayata geçen bir aşirettir. Bu aşiret Doğu Anadolu Bölgesinde Tunceli İlinin Pertek ... -
Yazmacılık sanatımız içinde Hitit Eserlerinin yorumu
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Pamuklu, keten veya nadiren ipekli kumaşlar üzerine, kalem diye tabir edilen fırça veya kalıp, yahut her ikisi birden kullanılarak yapılan kumaş süsleme sanatına 'yazmacılık', bu sanatla uğraşan kişilere de 'yazmacı' denir. ... -
16. yy. Osmanlı kumaşlarındaki motiflerin sembolik yönden incelenmesi ve günümüze yansımaları
([y.y.], 2012)[Abstract Not Available] -
Nazar kavramıyla yapılan hat tasarımları (Kûfi, Ta’lik, Celi Divani, Kaligrafi)
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)İnsana ait duygular, bireylerin ruh hallerinin çevre ve diğer insanlarla olan etkileşiminden doğar. Hasetlik, kıskançlık, beğenme ve imrenme duyguları, kişinin karşısındaki insanda gördüğü ve kendisinde olmayan maddi ve ... -
Erken Osmanlı dönemi renkli sır tekniği ve yeni yorumları
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Renkli sır tekniğinin özelliği, süslemenin renklendirilmiş sırlarla yapılması ve konturlarında sırların birbirine karışmasını engelleyecek şekilde bitkisel yağ ve manganez karışımı kullanılmasıdır. Bu teknikle uygulanılması ... -
Son dönem Karabağ (Garabağ) dokumalarında kullanılan motifler
([y.y.], 2010)[Abstract Not Available] -
Türkiye’ de belgesel fotoğrafın propaganda amaçlı kullanımı
([y.y.], 2011)[Abstract Not Available] -
XXI. yüzyıl çağdaş fotoğrafta yaratım sürecine bakış
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2015)[Abstract Not Available]