Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Güncel Gönderiler: Sanatta Yeterlik Tezleri
Toplam kayıt 486, listelenen: 241-260
-
Soyut ekspresyonizm-otomatizm ilişkisi
(2013)Soyut Ekspresyonizm ve Otomatizm terimleri, 20. Yüzyılda ortaya çıkmış sanat akımlarında kullanılan terimlerdendir. Otomatizm anlayışı gerçekte Sürrealizm sanat akımı dahilinde kullanılan bir terim olmasına rağmen, insanın ... -
20. yy batı resim sanatında insan-köpek dostluğunun tuvale yansıması
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışmada Batı resminde insanla köpeğin dostluğunun kökenleri araştırılarak Rönesans'tan Modern Sanata kadar köpek figürünün çeşitli anlamları irdelenmiş dönem dönem bu konuda ortaya çıkan eserler incelenmiş bu eserlerin ... -
Modern-postmoden kent bağlamında form
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Sanat her dönem belli şeylerin mesele edildiği ve çözüm arayışı içine girildiği bir alan olmuştur. Özellikle kentleşme süreci, Modern ve Postmodern sanatın mesele ve çözüm arayışlarında önemli bir belirleyen olmuştur. Bu ... -
Claude Monet’nin “Nilüfer Bahçesi” üzerine eserleri bağlamında farklı kültürlerdeki bahçe felsefelerinin resim sanatına etkileri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)`Bahçe' kelimesi bir çok dilde `sınırlanmış bir alan' anlamına gelir. Resim de ilk önce sınırlanmış bir alanla yani kadraja almakla işe başlar. Bahçelerin doğal ve üç boyutlu olduğunu söyleyerek buna itiraz etmek bizi ... -
Türk resim sanatında 'gölge'nin biçim-içerik ilişkisi üzerinden incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Yakın dönem ve güncel Türk Resim Sanatı'nda, gölgenin hem biçim hem içerik doğrultusunda kullanıldığı birbirinden farklı ve ilginç yorumlara rastlanmaktadır. 1990'lardan sonra hızla gelişen iletişim teknolojileri ve yeni ... -
Resim sanatı tarihinin gelişimi içinde İspanyol resminde Son Akşam Yemeği
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Resim tarihi boyunca resmedilen konular çoğu kaynağını İncil'den almıştır. Hristiyanlık dini kitabı olan İncil içinden birçok sahne seçilip sanatçılar tarafından resmedilmiştir. Bu resimler dini konuları betimlemek için ... -
15.-17. yüzyıllarda batı resminde döngüsel zaman olarak mevsimler teması
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışmada "15-17.Yüzyıllarda Batı Resminde Döngüsel Zaman Olarak Mevsimler Teması" adlı konunun kökenlerinin araştırılarak, sözü geçen yüzyıllarda ortaya çıkan belli başlı eserlerin tespit edilmesi ve bu eserlerin tematik ... -
Nesne ve resim bağlamında sanatta gerçeklik
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Sanatçı ben'i üzerinden varlığı (kendi varlığı dahil) kavrar. Yapma etme eylemi ve bu eylemin sanatsal bir forma dökülmüş durumu (sanat eseri) üzerinden hem kendisine hem de kainata yaklaşır. Bu nedenle sanatçının eseri ... -
1990 sonrası küreselleşme sürecinde birey ve resim sanatı
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)(1990 Sonrası Küreselleşme Sürecinde Birey ve Resim Sanatı)1990 sonrası küreselleşme kavramının ortaya çıkışı ile değişen ekonomik, sosyolojik ve siyasi yapının dünya üzerindeki etkileri günümüzde açıkça hissedilmektedir. ... -
İstanbul’da günlük yaşam sahnelerinin Türk resim sanatına yansımaları
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Son yapılan kazılarda 8000 yıllık bir geçmişe sahip olduğu ortaya çıkan İstanbul'un bugünkü yerinde üç ayrı kent olduğu bilinmektedir. Birisi bugünün Kadıköy'ü yerinde bulunan Kalkhedon, diğeri tarihi yarım ada olarak ... -
Türkiye’de 1950 sonrasında değişen kimlik yapısının resim sanatı üzerindeki etkileri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)1950 sonrasında Türkiye Cumhuriyeti siyasi ve sosyo-ekonomik olarak büyük değişimler yaşamaya başlamıştır. Bir yandan çok partili rejime geçilmesi, CHP iktidarının değişebilir olduğunun görülmesi, DP ile başlayan süreçte ... -
Rönesans döneminde dinsel konulu resimde kompozisyon
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırmada, Rönesans'ın başlangıcına kadar (yaklaşık olarak M.S. 1250) zaten dinlerce etkilenmiş olan resim sanatındaki dinsel kompozisyonun geçirdiği evreler ve bunların Rönesans (M.S. 1250-1530) sürecindeki özellikler ... -
Resim sanatı bağlamında litografi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar, Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Litografi en geleneksel baskı tekniklerinden birisidir. Su ve yağın birbirini itmeprensibine dayalı bir düz yüzey (planografik) baskı tekniğidir. Grenlenmiş blok kireçtaşı üzerine yağlı malzeme ile yapılan çalışma, bazı ... -
Kadın imgesinin Türk resim sanatındaki yeri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu çalışmada amacım Batı'nın etkisinde gelişen Türk modernleşmesinin 19.yüzyıl ortalarından 20.yüzyılın ortasına kadar olan gelişimini kadın sorununu eksen alarak resim sanatı özelinde incelemektir.Batı'da ticaretin artışı, ... -
Batı anlayışına dönük Türk resim sanatında doğa-insan ilişkisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)"Batı Anlayışına Dönük Türk Resim Sanatında Doğa-İnsan İlişkisi" isimli bu eser metin çalışmasında, batı resim sanatı ile başlayarak günümüze kadar Türk Resim Sanatı içerisinde, sanatçılar ve eserleri üzerinden hareket ... -
Dada'dan günümüze plastik sanatlarda anti-estetik form olarak beden
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Her daim vazgeçilmez sanatsal bir biçim olan beden formu, tarihin çeşitli dönemlerinde farklı şekillerde ele alınmış ve plastik sanatlarda değişik yansımalar bulmuştur. Sanatın amacının güzel olanı yansıtmak olduğu ... -
XX. yüzyılda Türk ve Romen resim sanatlarının gelişme ve biçimlenme süreçlerinin karşılaştırılması
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)"XX. Yüzyılda Türk ve Romen Resim Sanatlarının Gelişme ve Biçimlenme Süreçlerinin Karşılaştırılması" adlı çalışmamızda, XIX yüzyılın sonunda başlayan XX yüzyılının sonuna kadar devam eden bir süreç içersinde, Romanya ve ... -
Estetik ölçüt ile yapılandırılmış gezgin bakışa yeniden bakış
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Yerler artan bir biçimde, tüketim merkezleri olarak yeniden yapılandırılmaktadır. İnsanların bir yere ilişkin anlamlı buldukları neredeyse her şey, zaman içinde, özellikle görsel açıdan tüketilmektedir. Turizm endüstrisinin ... -
Fantastik resimde mekan kurgusuna analitik bakış
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)İlk belirgin örneklerini 15. yüzyılda gördüğümüz Fantastik Resmin bir tür olarak literatüre geçmesi 19.yüzyıla rastlar. Bu, Fantastik türün etkisini sadece plastik sanatlarda değil, edebiyat, müzik, tiyatro gibi diğer sanat ... -
Çağdaş sanatta yoksulluk
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu çalışma benim Arte Povera hakkındaki düş kırıklığımı açıklamamla başlıyor. Arte Povera metinlerini okuyunca çok heyecanlanmış; sanat eserlerini görünce `yoksul malzeme' olsa bile kulanımının çok çeşitli biçimlerde ...