Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Güncel Gönderiler: Sanatta Yeterlik Tezleri
Toplam kayıt 486, listelenen: 261-280
-
Resimde belleğin oluşturduğu imgelerin gerçeklik ile ilişkisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bellek geçmişi kendisinde olduğu gibi saklayan istenildiğinde hiçbir değişime uğratmadan tekrar ortaya çıkaran bir kasa değildir. İlk somut deneyimden hareketle son ana kadar zenginleşen ve hep bir ?şimdi? de hareket eden ... -
9 Kasım 1918 Alman imparatorluğunun çöküşünden, 9 Kasım 1938 Kristal Geceye Alman sanatı
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Avrupa sanatında birçok dönemde ifadeci sanat eserleri görmekteyiz. İfadeci sanat yapıtları genellikle Kuzey Avrupa ile ilişkilendirilse de Güney Avrupa'da ifadeci tarzda yapıtlar üreten bir çok sanatçıya rastlamaktayız. ... -
1950 sonrası Türk resminde düşünsellik
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Sanat tarihi özgün kişisel ifadenin ve yaratıcılığın bin bir zorlukla kotarıldığı gerçekliğinin anlatımı olarak da karşımızda durmaktadır. Sanat Tarihi, ister dünya sanat tarihi boyutuyla olsun, isterse de ülkelerin kişisel ... -
Yirminci yüzyıl batı resim sanatında cinsellik ve erotizm imgesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)İnsan kendini fark ettiği günden bugüne, neden-nedensellik ilişkileri içinde cinselliğini tanımlamaya ve de cinsellikle birlikte yaşamına yön vermeye çalışmıştır. Kültürel yapılanmayla ve inanç biçimleriyle şekillenen ... -
İran çağdaş ressamları ve resimlerime yansımaları
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Kamülül mülk İran çağdaş sanatını öncüsü olarak (1906) dan itibaren kendi farkını batı üslubuna yönelerek gösterdi. Hurdan yola çıkarak İran çağdaş resim sanatını dört dönemde incelemek mümkün. İlk dönem Sanaye Mostazrafe ... -
Cumhuriyetten günümüze toplumsal değişimin Türk resim sanatında kadın imgesine yansıması
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Türk sanatçıları her zaman içinde yaşadıkları toplumun dinamiklerinden, siyasal olaylardan ve fikir akımlarından etkilenmişlerdir. Dolayısıyla onların ortaya koydukları eserlerde toplumsal yaşamdaki değişimin izlerini takip ... -
Rengin ruhsal etkisi ve resimsel ifade
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu çalışmada rengin ruhsal etkisi ve resimsel ifade ele alınmıştır. Bu bağlamda öncelikle Newton ve Goethe'nin bilimsel renk kuramlarına değinilmiş, bu bilimsel yaklaşımlardan sonra genel anlamda renk, bütün ögeleriyle; ... -
Mekan kurgusu ve 20. yy resim sanatında yansımaları
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Mekan algısının nasıl gerçekleştiğine ilişkin Antik Cağdan beri ortaya konan bir takım düşüncelerin, yöntemli araştırmalar ile bilimsel niteliğe kavuşması ancak geçtiğimiz yüzyılda mümkün olmuştu. 18.yy.da yaşamış olan ... -
20. yüzyıldan günümüze kentsel yaşam-resim sanatı etkileşimi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)19. yüzyılın ikinci yarısında başlayan endüstri devrimi ile birlikte kentleşme hareketi de hız kazanmış ve teknolojinin kent hayatına girmesiyle daha önce görülmemiş bir düzeyde dinamizm kazanan kent yaşamında ki bu ... -
Sanat yapıtı olarak “yapıp etme”nin anlatısı
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalışma, sanat üretimin sürecini ve bu sürecin yaşamla iç içe geçtiği durumları değerlendirmeyi amaçlar. Özellikle emeğe dayalı bir üretimin üzerinde durulurken, bu üretim şekillerinin sanat olarak tanımlanma nedenleri ... -
Picasso’nun Guernica resminin sanatsal kaynakları
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Bu çalışma 20. Yüzyılın en enteresan sanatçısı olarak Picasso ve onun en ilgi çeken resmi Guernica'nin oluşum aşamaları ve kaynaklan üzerine bir araştırmadır. Vatikan müzesine yapılan bir ziyaret sırasında, orada sergilenmekte ... -
Türk resim sanatında fotoğraf-resim etkileşimi ve Atatürk portreleri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Fotoğrafın bulunmasıyla birlikte başlayan fotoğraf-resim ilişkisi, günümüze kadar çeşitli etkileşimlerle süregelmiştir. Bu etkileşimi süreç içerisinde bir bütün olarak ele aldığımızda ilginç bir şema ile karşılaşılmaktadır. ... -
Rönesans’dan Barok’a dini ve tarihsel konulu eserlerdeki natürmort nesneleri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Rönesans'la birlikte düşünsel, askeri, siyasal ve coğrafi alanlarda birçok değişimler olmuştur. Perspektifin bulunması, doğanın ve antik eserlerin sanatçılar tarafından incelenmeye başlanması, o dönemin sanat eserlerinin ... -
Sanat yapıtının oluşum sürecine varlıkbilimsel bir yaklaşım
([y.y.], 2005)[Abstract Not Available] -
Bireysel ve toplumsal hafıza bağlamında otobiyografik sanat yapıtı
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)"Ben kimim" sorusu belki de bu eser metninin başlangıç noktasını oluşturabilir. Kim sorusunu, bir kimlik meselesi yapmadan ya da bir yere ait olmadan sormak istedim. Bir insan olarak, Duygu adında birisi olarak kimdim, ... -
Anti-estetik bağlamda kadının sanatsal oluşuma etkisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Kadınların toplumsal ve kültürel dönüşümlerin etkileriyle erkek egemenliğine karşı bir duruş çerçevesinde geliştirdikleri sanatsal stratejiler sanatı farklı boyutlara taşımış, sanat bu eksende dönüşmeye ve değişmeye ... -
1960’larden sonra plastik sanatlarda doğa ve sanatsal yaratı ilişkisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Doğa ile çalışan bir sanatçı olarak bu alanda neler yapıldığını öğrenmek istedim. Araştırmalarım beni sanat tarihine yöneltti. Doğanın, Stonehenge'den günümüze zaman zaman çeşitli nedenlerle sanatta kullanıldığını gördüm. ... -
Türk resminde konstrüktivizmin etkileri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)19. yüzyıl sadece sanat alanında değil, endüstriyel ve dolayısıyla teknolojik anlamda da hızlı gelişmelerin yaşandığı bir süreçtir. Buharlı trenler ya da gemiler, fotoğraf makinesinin icat edilmesi yanında, toplumsal ... -
Barkod’un bir sembol olarak çağdaş sanatta yeri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Yüzyıllara ve dönemlere uyarlı olarak düşünce yapısının değişimi, felsefe ve estetik değerlerin gelişimi sosyolojik sistemlerin farklı sembollerini de ortaya koyar. Bu bağlamda özellikle 20.yy yarısında gelişen sanayileşmenin ...