Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Güncel Gönderiler: Sanatta Yeterlik Tezleri
Toplam kayıt 486, listelenen: 281-300
-
Türkiye’de kimlik inşasının güncel sanat yapıtları bağlamında incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu eser metni çalışmasında; 1980'den günümüze uzanan, otuz beş senelik zaman diliminde Türkiye Güncel Sanatı'nda kimlik olgusunu ele alan çalışmalar incelenmiş, yer aldıkları tarihsel dönemin siyasal ve sosyokültürel yapısı ... -
Rafa kaldırılmış bir tezin sanat yapıtı olarak sanatsal/akademik çalışma bağlamında sınırlarının sorgulanması
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Sanatta Yeterlik eğitimimi tamamlayabilmek için bir metin yazma gerekliliğini düşünmeye başladığımda, sanat alanında uğraş veren bir akademisyen olma durumunu da sorgulamaya başladım. Sanat icrası ile akademik icra arasındaki ... -
İronik olarak yaratı sorunsalı yapıt-zaman-uzam-sanatçı
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)'İronik Olarak Yaratı Sorunsalı; Yapıt-Uzam-Zaman-Sanatçı' isimli bu eser metni, 'sanatın ölümü' üzerine odaklanan tartışmalara; günümüz sanatında yapıt-uzam-zaman-sanatçı ilişkisine ve yaratı sorunsalına 'ironik' bakış ... -
Günümüz resminde yaratı süreci
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Sanat maddeyi boşluğa katan, zamana taşıyan, insani farkındalıklara vesile eden bir deneyimdir. Sanat eseri bu deneyimin aracısı olmaya niyetlenen insani bir kalıntıdır. Sanat deneyimi somut maddesinden ziyade, anca, kişisel ... -
La Campanella ve Zigeunerweisen : kemandan viyolaya iki uyarlama
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışmanın ilk kısmında, 20. yy.ın en önemli solist viyolacılarından biri olan William Primrose'un hayatı özetlenmiş ve yaptığı uyarlamalarla viyola repertuvarına katkılarından bahsedilmiştir. Ayrıca Niccolò Paganini'nin ... -
Johann Nepomuk David’in “Zweite Sonate” adlı eserinin teknik ve yoruma dayalı incelemesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma, çağdaş keman edebiyatının önde gelen bestecilerinden Avusturyalı Johann Nepomuk DAVID'in çalkantılarla dolu yaşam öyküsü ve keman için bestelediği "Zweite Sonate" isimli eserin teknik ve yoruma dayalı analizini ... -
Johannes Brahms’ın yaylı dörtlülerinde viyolanın konumu (op.51 no:1-Op.52 no:2-Op.67)
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışma, Romantik çağın son bestecisi Johannes Brahms'ın yaylı dörtlülerinde yer alan viyolanın konumu üzerinedir. Besteci, yaratıcı kişiliğini oda müziği yapıtlarında tam anlamıyla yansıtmıştır. Bu çalışmada, oda müziği ... -
06-15 yaş arası çocuklarda keman eğitimi uygulanan metotlar ve bu eğitimin çocukların fiziksel ve psikolojik gelişimlerine etkileri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu çalışma, 06 - 15 yaş aralığındaki keman öğrencilerini temel almıştır. Ülkemizde genellikle 6 - 7 yaşlarında ilköğretime başlandığı için, alt sınır olarak bu yaş seçilmiş ve 15 yaşa kadar sınırlandırılmıştır. Bu yaş ... -
Johannes Brahms’ ın piyanolu dörtlülerinde viyolanın kullanımı
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu çalışma, henüz hayatta olduğu yıllarda bile kendisine "geleceğin bestecisi" olarak bakılmış, romantik dönemin son bestecisi Johannes Brahms'ın piyanolu dörtlülerinde yer alan viyolanın konumu üzerinedir. Johannes Brahms, ... -
A. Adnan Saygun (1907-1991) op. 36 solo keman için partita (yapısal analizi ve yoruma yönelik teknik çalışmalar)
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)A. Adnan Saygun (1907-1991) yurtiçinde ve yurtdışında besteci olarak "Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği"nin önde gelen adlarından biri olduğu kadar, etnomüzikolog, araştırmacı ve yazar olarak da bilimsel değerler içeren çalışmalar ... -
D. Şostakoviç’in viyolonsel yapıtlarına genel bakış
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu metin çalışmasında 20. yüzyılın en önemli bestecilerinden biri olan Dimitri Şostakoviç'in hayatı, müzik tarihindeki yeri ve eserlerinin kronolojik incelenmesi ile viyolonsel için yazdığı iki konçerto ve viyolonsel-piyano ... -
MSGSÜ Devlet Konservatuvarı keman yarı zamanlı eğitimi repertuvar araştırması
([y.y.], 2005)[Abstract Not Available] -
Sergei Prokofiev’in hayatı, op.115 solo keman sonatının teknik ve yoruma dayalı incelemesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bir bestecinin eser bestelerken hangi dönemde yaşadığı, hayatının hangi kısmında olduğu, bu sırada yaşadığı zorluk ve şansları ortaya çıkacak eserin şekillenmesinde çok büyük bir rol oynar. Her ne kadar müziğin dili olmasa ... -
Mozart’ın KV 495 no’lu mi bemol majör korno konçertosu’nun müzikal analizi ve korno tekniği açısından incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı modern kornonun gelişiminde, doğal kornonun geçirdiği gelişim evrelerini inceleyerek, kornoya getirilen yenilikler ve benzerlikleri ortaya çıkarmaktır. Bu bağlamda Mozart'ın korno için bestelediği KV.495 ... -
B. Tongur’un, solo flüt sonatı no : 1 ve H. Niyazi Tura’nın, flüt ve piyano için sonatının incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu eser metni çalışmasında, Babür Tongur'un ve Hasan Niyazi Tura'nın yaşam öyküleri ve yapıtları hakkında bilgiler verilmiştir. Birinci bölümde Babür Tongur'un Solo Flüt için Sonat No 1'i, ikinci bölümde ise Hasan Niyazi ... -
Weber’in op.73 no : 1 klarnet konçertosu ve Brahms’ın op.114 triosu’nun bestecilerin diğer klarnet yapıtlarıyla birlikte ele alınması
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu metin çalışmasında; Carl Maria von Weber ve Johannes Brahms'ın hayatları, besteci kişilikleri ve klarnet için yazmış oldukları yapıtları incelenmiştir. İlk olarak klarnet repertuarına çok önemli eserler kazandırmış olan ... -
W. A. Mozart’ ın kv. 622 “klarnet konçertosu” ve kv. 498 “trio”sunun incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu eser metninde; klasik dönem ve klasik dönemin bir üyesi olan Mozart'ın yaşamı ve müziğe olan katkıları incelenmiştir. "W.A. Mozart'ın KV 622 Klarnet Konçertosu ve KV 498 Trio'sunun İncelenmesi" eser metninde klasik ... -
Fagot ailesinin eski ve yeni türleri, kullanım alanları, icracıları ve repertuvarı ile P. F. Böddecker fagot sonatı, H. Dutilleux Sarabande et cortege, O. Nussio pergolesi aryası üzerine varyasyonlar ve R. Boutry interferences I
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu çalışmada Philipp Friedrich Böddecker, Henri Dutilleux, Otmar Nussio ve Roger Boutry'nin besteci kimlikleri, eserleri ve yaşamları hakkında bilgi verilmiş; resital programı içerisinde bulunan eserleri, çalgı ve yazı ... -
9-12 yaş grubundaki çocuklarda flüt eğitimine başlama yöntemleri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Bu çalışmayı edindiğim bilgilere, araştırma ve deneyimlerime dayanarak hazırladım. Amacım 9-12 yaş grubunda, doğru seçilmiş çocuklarla müziği ve flütü sevdirerek eğitime başlamanın önemini göstermektir. Flüt eğitimine ... -
Brahms ve klarinet (klarinetli kentet, klarinetli trio ve klarinet sonatlarının çalgı ve yazı teknikleri açısından incelenmesi)
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırmada öncelikli olarak Johannes Brahms'ın yaşamı hakkında genel bir bilgi sunulmuştur. Daha sonra, kimliği ve müzikal gelişimine değinilmiştir. Profesyonel müzisyenliğin gereği olarak eserlerin formunun icra eden ...