Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Güncel Gönderiler: Sanatta Yeterlik Tezleri
Toplam kayıt 486, listelenen: 301-320
-
İlhan Usmanbaş’n klarinet ve piyano için üç sonatini (Üç Sonatin’in çalgı ve yazı teknikleri bakımından bestecinin diğer klarinet müzikleriyle ele alınması)
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu eser metninde, İlhan Usmanbaş'ın yaratıcılık süreci, müzik dili ve yapıtları ile 1956 tarihli Klarinet ve Piyano İçin Üç Sonatin'inin üzerinde durulmuştur. Bestecinin yapıtlarında kullandığı müzik malzemesi ve bu ... -
Liszt ve ses transkripsiyonları
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Romantik dönemin büyük bestecilerinden biri olan, modern piyano okulunun kurucusu Franz Liszt, gençlik yıllarından itibaren kendinden önceki ve çağdaşı başka bestecilerin eserlerine ilgi duymuştur. Liszt'in bıraktığı sayısız ... -
Çağdaş gitar müziği bestecisi Carlo Domeniconi’nin “Koyunbaba” adlı eseri ve Kazım Çokoğullu’nun “Tanburi Mustafa Çavuş’un şarkısı üzerine fantezi” adlı çalışması
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)20. yüzyılda var olmuş sanat akımlarının çokluğu, müzik sanatı ile uğraşan ve bu konuda üretim yapan sanatçıları zorunlu olarak farklı olma çabasına sokmuştur. Armoni anlamında yapılan devrimsel gelişmeler bestecileri salt ... -
Schumann’ın fantezi dünyasına bir bakış
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Alman Romantizminin müzikte en önemli figürlerinden biri olan Schumann'ın yaşam öyküsü ve besteleri adeta özdeşleşmiştir. Edebiyatla iç içe büyüyen besteci müzik kariyerine karar vermeden önce pek çok alanda (felsefe, ... -
Frank Martin’in “Quatre pieces breves” isimli solo gitar eserinin teknik ve müzikal açıdan incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışma, Frank Martin'in Quatre Pieces Breves isimli dört bölümlü gitar eserinin müzikal ve teknik açıdan incelenmesini içermektedir. Araştırmada, Frank Martin'in yaşamı, müzikal kimliği ve adı geçen eserin yazım süreci ... -
Joaquin Rodrigo’nun “fantasia para un gentilhombre” isimli eserinin müzikal ve teknik açıdan incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışmanın ilk bölümü Fantasia para un Gentilhombre (Bir Centilmen için Fantazi) adlı klasik gitar konçertosunun bestecisi olan Joaquin Rodrigo'nun yaşam öyküsünü içermektedir. Müziğe başlaması ve bestecilik kariyerinin ... -
L. van Beethoven “ilk 12 sonat”
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Ludwig van Beethoven'ın 32 Piyano Sonatı, Piyano Edebiyatı'nda ve Müzik Tarihi'nde Johann Sebastian Bach'ın Wohltemperiertes Klavier 48 Prelüd-Füg'ünden sonra atılan ikinci büyük adımdır. Buradaki malzemeden Erken-Yüksek-Geç ... -
Beethoven son sonatlar op.101 - op.111 sonat formunda kırılma
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmada Ludwig van Beethoven'ın (1770-1827) üçüncü ve son dönem yapıtları genel bir bakışla ele alınmış ve bu dönemin anıtsal yapıtlarından olan piyano sonatları incelenmiştir. Bestecinin form, armoni ve piyano çalma ... -
Joaquin Rodrigo’nun gitar eserleri ve “invocacion y danza” adlı eserinin incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu eser metni çalışmasında Joaquin Rodrigo'nun solo gitar eserleri ve Invocacion y danza adlı eseri incelenmiştir. Çalışmaya Rodrigo'nun hayatı, bestecilik çizgisini oluşturmasında rol oynayan diğer İspanyol besteciler, ... -
William Walton’ un “five bagatelles” eseriyle çağdaş gitar müziğine yaklaşımı
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu Çalışmada "William Walton'un `Beş Bagatel' eseriyle çağdaş gitar müziğine yaklaşımı, eserin form ve kompozisyonel analizi yapılarak incelenmiştir. Ayrıca modern gitar eserlerinde kullanılan teknik özellikler ayrı ayrı ... -
Brahms ve piyano (üç evrede Brahms’ın piyanoya getirdikleri)
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Robert Schumann, Frédéric Chopin ve Franz Liszt'ten sonra 19. yüzyıl piyano edebiyatı ve genel müzik tarihinin dördüncü büyük ismi Johannes Brahms'dır.Chopin ve Liszt'in devrimci, atılgan çizgilerinden ziyade, mirasçısı ... -
Üç tema ve çeşitleme örneği : W. A. Mozart çeşitlemeler K.300e L. van Beethoven-Diabelli çeşitlemeleri op.120 J. Brahms-Haendel çeşitlemeleri op.24
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bir temayı geliştirmek anlamına gelen çeşitleme 15.yüzyıldan çağımıza kadar bestecilerin yararlandığı bir form olmuştur. Çeşitlemeler, orkestra veya oda müziği için yazılan senfoni, sonat gibi büyük boyutlu yapıların içinde ... -
W. A. Mozart’ın piyano sonatları
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Mozart'ın 1775-1789 arasında bestelediği solo sonatları (piyano) dört grupta değerlendirilmelidir. Buna göre; 1.Grup: "Salzburg-Münih Sonatları" olarak bilinen K 279-284 sonatlardır. Bu sonatlarında galant stil etkisi ... -
Karol Szymanowski’nin op.29 metopes’i
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Metope, Yunan mimarisinin Dor düzeninde, tapınağın çatısının altında yer alan, mitolojik sahnelerin betimlendiği dikdörtgen-taş levhalara verilen isimdir. Szymanowski, muhtemelen Akdeniz'e yaptığı seyahatlar sonrası, ... -
Liszt’in I. Weimar dönemin’de sonat formunda gerçekleştirdiği devrim: si minör sonat
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Franz Liszt'in Si Minör Sonatı Beethoven'in 32 Piyano Sonatı'ndan sonra müzik tarihi ve piyano edebiyatında bu form açısından ele alındığında atılan en büyük adımdır: Sonat Allegrosu'nun ve Bölümler'in yerini Leitmotif'lerin ... -
Symphony of dialogue (solistler ve orkestra için) ile Pierre Boulez’in Sur Incises isimli eserinin heterefoni bağlamında incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmada, 20. yüzyılın önemli bestecilerinden biri olan Pierre Boulez'in, 1996-1998 yılları arasında bestelediği son dönem yapıtlarından biri olan Sur Incises isimli eseri incelenmiştir. 3 piyano, 3 arp, ve 3 vurmalı ... -
Spektral müzikte zamansallık ile koro, orkestra ve elektronikler için beste
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)1970'li yılların ilk yarısında Fransa'da ortaya çıkan Spektral Müzik akımı 20. yüzyıl çağdaş müziğinde tını, armoni ve form kavramlarını yeniden tanımlamış, ses fenomeninin doğasının keşfiyle ilgilenip sese en küçük düzeyde ... -
Sagu (Soprano solo, kadınlar korosu ve orkestra için beste
([y.y.], 2007)[Abstract Not Available] -
Rastlantısal müzik uygulamalarında düşünsel, estetik altyapı
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu çalışmada rastlantı, belirsizlik, olasılık ve şans kavramlarının müzik sanatındaki belirleyiciliği, bestecilik tekniklerine girişi ve etkisi incelenmiştir. Özellikte 20. yy.ın ikinci yarısından itibaren bestecilerin ... -
20. yüzyıl sanatında nesne kullanımı ve imgeye yaklaşım
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Gelişen üretim biçimlerinin, nesnenin kendisini, kendi gerçekliği ile algılanan bir yapıdan uzaklaştırması, nesneyi imge aracılığıyla üretilen soyutlanmış bir yapı içinde konumlandırmıştır. Nesneler tarafından çepe çevre ...