Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Yazar "Zeytinoğlu, Emre" için Sanatta Yeterlik Tezleri listeleme
-
1990 sonrası küreselleşme sürecinde birey ve resim sanatı
Çetin, Taylan (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)(1990 Sonrası Küreselleşme Sürecinde Birey ve Resim Sanatı)1990 sonrası küreselleşme kavramının ortaya çıkışı ile değişen ekonomik, sosyolojik ve siyasi yapının dünya üzerindeki etkileri günümüzde açıkça hissedilmektedir. ... -
Anti-estetik bağlamda kadının sanatsal oluşuma etkisi
Can, Gökçen Şahmaran (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Kadınların toplumsal ve kültürel dönüşümlerin etkileriyle erkek egemenliğine karşı bir duruş çerçevesinde geliştirdikleri sanatsal stratejiler sanatı farklı boyutlara taşımış, sanat bu eksende dönüşmeye ve değişmeye ... -
Claude Monet’nin “Nilüfer Bahçesi” üzerine eserleri bağlamında farklı kültürlerdeki bahçe felsefelerinin resim sanatına etkileri
Aytekin, Can (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)`Bahçe' kelimesi bir çok dilde `sınırlanmış bir alan' anlamına gelir. Resim de ilk önce sınırlanmış bir alanla yani kadraja almakla işe başlar. Bahçelerin doğal ve üç boyutlu olduğunu söyleyerek buna itiraz etmek bizi ... -
Çağdaş sanat bağlamında fenomenolojik gerçekliğe bakış
Konak, Ceyhun (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Fenomenoloji, özün kendisi üzerine kurulan bir felsefe olmayıp öz görüsü üzerine, özü görüleyen bilinç üzerine kurulmuş bir felsefedir. Özü görüleyen bilincin en temel özelliği her zaman için belli bir şeyin bilinci ... -
Çağdaş sanatta yoksulluk
Akşit, Dürnaz (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu çalışma benim Arte Povera hakkındaki düş kırıklığımı açıklamamla başlıyor. Arte Povera metinlerini okuyunca çok heyecanlanmış; sanat eserlerini görünce `yoksul malzeme' olsa bile kulanımının çok çeşitli biçimlerde ... -
Çokluk kavramının resimdeki hareket bağlamında incelenmesi
Ülker, Derya (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019)Bu eser metni, hareket halindeki çoklukların imgelerine odaklanır. Bu fenomen, tarih boyunca kitle, güruh, halk, çokluk gibi isimler almış, son yıllarda küresel ağlar halinde dünyaya yayılmış ve sanal uzama genişlemiştir. ... -
Evin belleği ve taşınma
Rona, Lebriz (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2007)Kutu gibi evlerde, kutu gibi yerlerde yaşanıyor. Eve duyulan bağlılık geçmişteki gibi değildir. Gün gelir bu düz çatılı kutu evler, bizim ya da bizden sonraki aile bireylerinin ihtiyaçlarını karşılayamayabilir, çeşitli ... -
Gündelik durumların sanat yapıtına dönüştürülme sürecinin irdelenmesi
Kavcar, Evrim Özlem (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)"Gündelik Durumların Sanata Dönüştürülmesinde Sürecin İrdelenmesi" başlıklı bu çalışma, süreç odaklı bir sanatsal üretim tavrına odaklanır. Gündelik yaşamda tanık olunan durumların sanat yapıtı haline getirildiği bir ... -
İronik olarak yaratı sorunsalı yapıt-zaman-uzam-sanatçı
Akın, Emel (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)'İronik Olarak Yaratı Sorunsalı; Yapıt-Uzam-Zaman-Sanatçı' isimli bu eser metni, 'sanatın ölümü' üzerine odaklanan tartışmalara; günümüz sanatında yapıt-uzam-zaman-sanatçı ilişkisine ve yaratı sorunsalına 'ironik' bakış ... -
“Kullanıma yönelik seramik tasarımı” nda “ölçü” ögesinin işlevi
Zeytinoğlu, Emre ([y.y.], 1990)[Abstract Not Available] -
Nesne ve resim bağlamında sanatta gerçeklik
Maltaş, Mehmet Şah (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Sanatçı ben'i üzerinden varlığı (kendi varlığı dahil) kavrar. Yapma etme eylemi ve bu eylemin sanatsal bir forma dökülmüş durumu (sanat eseri) üzerinden hem kendisine hem de kainata yaklaşır. Bu nedenle sanatçının eseri ... -
Prehistoriyadan günümüze kadın temsiliyeti ve günümüz seramik sanatındaki yorumları
Kurucu, Ekin Akalın (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2019)[Abstract Not Available] -
Resim sanatında ekspresif bedenin melankoli kavramı ile ilişkilendirilmesi
Türk, Nesli (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017)Sanatın ve felsefenin odak noktasında yer alan kavramlar olarak beden ve ilahi hastalık melankoli, çağlar boyunca çeşitli dönüşümlere uğramış, yüceltilmiş ve alaşağı edilmiştir. Bütün bu değer biçmeler, sanatsal tezahürlerde ... -
Resimde belleğin oluşturduğu imgelerin gerçeklik ile ilişkisi
Özkan, Özlem (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bellek geçmişi kendisinde olduğu gibi saklayan istenildiğinde hiçbir değişime uğratmadan tekrar ortaya çıkaran bir kasa değildir. İlk somut deneyimden hareketle son ana kadar zenginleşen ve hep bir ?şimdi? de hareket eden ... -
Sanat yapıtında bütünlüğü oluşturan belleğin tekrar öğesi ile ilişkisi
Baydar, Ş. Neşe (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003)Bu çalışmada resimlerin üretim süreci ite metnin kurgulanması, bir koşutluk içinde geliştirilmiştir. Resimlerin oluşmasına kaynaklık eden birim biçim, dikey-yatay ve diagonal hareketlerin zenginliğine dikkat edilerek ... -
Türkiye’de kimlik inşasının güncel sanat yapıtları bağlamında incelenmesi
Güvensoy, Deniz (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu eser metni çalışmasında; 1980'den günümüze uzanan, otuz beş senelik zaman diliminde Türkiye Güncel Sanatı'nda kimlik olgusunu ele alan çalışmalar incelenmiş, yer aldıkları tarihsel dönemin siyasal ve sosyokültürel yapısı ... -
Yıkıntı ve şiddet imgelerinin estetik bağlamda sanat yapıtına taşınması
Erden, Burcu (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2016)Bu çalışmada şiddet ve yıkıntı imgelerinden seyirlik birer görüntü olarak duyulan haz ve bu imgelerin sanat yapıtlarında ele alınması incelenmiştir. Şiddet kavramı açıklanmaya çalışılırken sübjektifliği üzerinde durulmuş, ...