Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Güncel Gönderiler: Sanatta Yeterlik Tezleri
Toplam kayıt 486, listelenen: 321-340
-
Heykel sanatında bir tema olarak “korku”
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Çoğu zaman toplumsal bir karakter de kazanan korku olgusunun temelinde, insan yaşamına ilişkin tehditler barındıran doğa ve onun bilinemezliğine karşı gelişen tepkilerle, toplumsal düzenin yarattığı sistemlerin içerdiği ... -
Çağdaş sanat bağlamında fenomenolojik gerçekliğe bakış
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Fenomenoloji, özün kendisi üzerine kurulan bir felsefe olmayıp öz görüsü üzerine, özü görüleyen bilinç üzerine kurulmuş bir felsefedir. Özü görüleyen bilincin en temel özelliği her zaman için belli bir şeyin bilinci ... -
Epistemoloji ve analitik felsefe bağlamında kavramsal sanat analizi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Tez formatında bir sanat çalışması olarak gerçekleştirilen bu inceleme, kavramsal sanatın doğasının epistemik bilgi ve analitik (çözümsel) felsefe ile ilişkili olduğunu göstermeyi amaçlamaktadır. Ayrıca çalışma, bu türden ... -
Fotoğrafın icadından sonra sanat alanında görüntü ve temsil sorunsalı
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)19. yüzyıldaki sanayileşmenin ve endüstrileşmenin hızlı gelişimi ve bu durumun günlük yaşantıya olan etkileri doğayla kurulan ilişkilerin yeniden yorumlanması/ kurulması zorunluluğunu da beraberinde getirmiştir. Bu dönemde ... -
Heykel için tractatus: heykel sanatının grameri üzerine bir deneme
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu çalışma “dile indirgenemeyen hiçbir şeyin anlaşılamayacağı” görüşünden yola çıkarak, heykelin doğa ve deneyim bileşiğini yorumlama aracı olan bir dil gibi yapılandığını öne sürmektedir. Dolayısıyla heykel dilinin, her ... -
Gündelik durumların sanat yapıtına dönüştürülme sürecinin irdelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)"Gündelik Durumların Sanata Dönüştürülmesinde Sürecin İrdelenmesi" başlıklı bu çalışma, süreç odaklı bir sanatsal üretim tavrına odaklanır. Gündelik yaşamda tanık olunan durumların sanat yapıtı haline getirildiği bir ... -
Merkez simgeselliğin heykelde yansıması
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Sanat yapısı gereği simgeseldir. Aklın kavramlarıyla sanatı anlamlandırma çabası sezgisel olanı sınırlamak olacağından sonuç sınırlı bir bilgiden öte geçmeyecektir. Sanat hakkında bir anlayışa ulaşmak için insanı, diğer ... -
Maskede ifade: dünya maske geleneklerine ifadeye katkıları açısından bir bakış
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Maskeler yüzü örten nesnelerdir. Yeni yüz kazandırır ve kimlik değiştirir. İnsanın kendini dönüştürme eğilimine bağlı olarak tarihin her aşamasında bulunmuşlardır. Maskeler başlarda büyüsel, dinsel anlamlar taşırken zamanla ... -
Açık alan heykelinde plastik çözümlemelere etkisi açısından izleyici-yapıt ilişkisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Açık alan için üretilen heykeller duyulara hitap edecek şekilde üretilmeleri ile daha iyi yaşanabilir kamusal alanlar yaratmada etkin bir rol üstlenebilirler. Bir kamusal açık alan heykeli çevresi ile kurduğu ilişkilerden ... -
Bir yaşam öyküsünün plastik yorumu -Mozart- (1756-1791)
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Yasam öyküsü, bilinen anlamıyla tanımlayacak olursak, yasanmış bir sürecin özetinin kaleme yada filme alınmasıyla belgelenmesi ve yorumlanmasıdır. Bir yasam öyküsünü yorumlamanın çeşitli yöntemleri vardır, romanlar, görsel ... -
Tarihten günümüze Batı Anadolu uygarlıkları heykel sanatında taşın işlenişi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Anadolu, bin yıllara yayılan bir zaman dilimi içinde çeşitli uygarlıklara dayanan zengin bir tarihsel birikimi toprakları içinde barındırmıştır. Bu zengin kültür mirasının önemli yanlarından biri mermer kültürünün dünyaya ... -
Arkitektonik heykel
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Arkitektonik heykelin tanımı çeşitli literatürde , 'mimari üslup ve tekniklerle yapılmış, mimari biçime ilişkin ya da ona benzer nitelikteki oluşumlar' diye karşımıza çıkmaktadır. Başka bir deyişle, heykelin bulunduğu ... -
Grafik tasarım bağlamında kitap nesnesi ve nesne olarak kitap
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu tez çalışmasında amaçlanan, grafik tasarım bağlamında, kitap nesnesi ve nesne olarak kitap arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Çalışma, kitabın tarihte benzersiz bir nesne olarak ortaya çıkışından, matbaa teknolojisi ... -
Çağdaş grafik tasarımda fotoğrafın iletişimsel konumu
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Fotoğraf, icadıyla birlikte insanların yaşama ve sanata olan bakış açlarını değiştirmiştir. Gerçeğin birebir yansıdığı kağıtlar, geçmişte kalan dondurulmuş bir an'ı betimlerken oluşturduğu inandırıcılık, öncelikle gazete ... -
Türkçenin özgün dil motifinin, frekanslarının araştırılması ve bu araştırmaya dayalı bir metin fontu tasarımı
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma, okunaklı bir yazı karakteri ve okunabilir bir metin için gerekli olan mikro tipografik parametreler ile ilgilidir, alfabenin yanısıra metnin yazıldığı dilin de, mikro tipografik parametreleri etkileyen bir unsur ... -
Grafik tasarım lisans programlarında temel hareket eğitimi ders önerisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Yirminci Yüzyılın son çeyreğindeki büyük teknolojik gelişmeler, her alanda iletişimi yeni baştan şekillendirmiş ve özellikle görsel iletişim, küreselleşen Dünya'da daha da önem kazanmıştır. Teknolojik ilerlemelerin bir ... -
“Görmek okumak” grafik tasarım üzerine biçimsel okumalar
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Tasarımın konuya ve konuyu ele alış durumuna göre değişiklik göstermesinden dolayı bu kitapta, doğruları anlatmanın en iyi yolu uygulanmış işler üzerinden tek tek gidilerek geliştirilen okuma düzenidir. Okuyucu kitapta bir ... -
Grafik tasarım öğelerinin kent dokusu içinde yer alış biçimleri: İstanbul örneği
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmada öncelikle 21.yüzyılda İstanbul'da yaşanan değişim ve dönüşümün yarattığı çevre sorunları karşısında "Kentlerin düzenlemesinde grafik tasarımdan ne gibi katkılar gelebilir? Kent ve görsel tasarım ilişkisi nasıl ... -
“Ekranlar için sayısal tipografi” mecra ile ilişkisi bağlamında sayısal ortamda tipografi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu tez çalışmasında amaçlanan; mecra ile ilişkisi bağlamında, yazının tarihsel süreç içerisinde nasıl biçimlendiği ve -yeni bir mecra- olarak sayısal ekranın tipografiye ne gibi etkilerinin olabileceğinin araştırılmasıdır. ... -
Bir iletişim aracı olarak ekslibris ve işlevi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Ekslibrisler kitapların ilk sayfasına yapıştırılan ve kitabın kime ait olduğuna dair bilgi veren, boyutları kitabın içinde kullanılması amacıyla baskı alanı 13 cm kareyi geçmeyen küçük iletişim araçlarıdır. Kitap sahibi ...