Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Güncel Gönderiler: Sanatta Yeterlik Tezleri
Toplam kayıt 486, listelenen: 361-380
-
Portre fotoğrafı üzerine
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)İnsanların portre geleneğini ele almaları, fotoğrafın icat edildiği yıllardan çok öncesine dayanır. Mısır ve Yunan medeniyetlerine ait mağara resimleri ve bulguları, bu düşünceyi doğrulamaktadır. Mısır'ın Fayyum Bölgesi'nde ... -
Fotoğraf sanatında kurgusal portre
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Kurgusal portre fotoğrafı iki ana dönemde ele alınabilir: Belirleyici bir rol üstlenmiş olan Öyküsel Viktorya Dönemi ve 20. yüzyılın analizci-sunumu ile çağdaş dönem. Çağdaş dönem, kavramsal ve postmodern anlayış ile ... -
Panoramik fotoğrafın anlatım dili
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Panorama, resim ve fotograf alanında ortaya konan üretimlerle olduğu kadar teknolojisindeki benzerliklerle de ayrıcalıklı bir daldır. Camera Obscura, Claude Glass gibi optik gereçlerin kullanımı ile katkı alan ve içeriğinden ... -
XXI. yüzyıl çağdaş fotoğrafta yaratım sürecine bakış
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Sanat alanındaki değişimlerle birlikte sanat eserini biçimlendirmek için geleneksel sanat anlayışının kurallarına uyma zorunluluğu ortadan kalkmıştır. Sanatçılar üslûp, malzeme ve tekniklerini kendileri oluşturmakta, yaratım ... -
Fotoğraf sanatında öz, anlam ve kurgusal süreç bağlamında still life
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Still life terimi, ilk olarak 17. yüzyılda Hollandalılar tarafından kullanılmış olsa da resim geleneği içinde antik çağdan beri nesnelerin betimlendiği bilinmektedir. Önceleri dinsel içerikli resimleri sembolik bağlamda ... -
Fotoğrafta acı kavramının tasviri üzerine ikonografik çözümlemeler
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Çalışmamın kapsamı; insan varoluşunun önemli bir parçası olan acının bir temsil biçimi olarak ikon olmuş ya da ikonlaştırılmış fotoğraflar, fotoğrafçılar ve konular üzerinden irdelenmesidir. İkonografi, günümüzde seküler ... -
Fotoğrafta zaman ve hareket
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Fotoğraf bağlamında Zaman ve Hız konularını incelemek, fotoğrafçılığın başlangıcından, emekleme dönemlerinden, günümüze değin geçen tarih içinde önemli kilometre taşlarına bakmayı gerektirir. Sanayi devriminden sonra ivme ... -
Estetik bir araç olarak siyah beyaz fotoğrafta baskı
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Bir ressam açısından paletindeki renkler nasıl bir önem taşıyorsa, fotoğrafçı açısından da beyazdan siyaha uzanan gri tonlar benzer bir önemdedir. Her disiplin kullandığı malzemenin doğasından kaynaklanan bir dile sahiptir. ... -
Fotoğraf mekan ilişkisi bağlamında nesne üzerinden dil oluşturma
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)20. yüzyılın başında yaşanan toplumsal olaylar ve teknolojik gelişmeler, insanoğlunun kendini ifade ediş biçimini etkilemiştir. Tüm bu gelişmeler aynı zamanda sanat nesnesine ve mekanına yaklaşım konusunda da farklı ... -
Türk sinemasında seyirci-sinema etkileşimi ve seyirci profili
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Türkiye'de seyirci-sinema etkileşimi 1896'da sinematografin gelişiyle başlamıştır. Osmanlı'nın son yıllarına rastlayan dönemde sinema seyircileri çoğunlukla azınlıklar ve Osmanlı üst sınıfına mensup kişilerdir. Cumhuriyet' ... -
Sanat ve yaşam arasındaki geçirgen çizgide dans eğitimi: kontak doğaçlama teknik, yöntem ve eğitim yaklaşımlarının amatör dansçılarda fiziksel, sanatsal ve psiko-sosyal gelişime katkısı
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu araştırma Kontak Doğaçlama teknik, yöntem ve eğitim yaklaşımlarının 1. Fiziksel, 2. Sanatsal, 3. Psiko-sosyal göstergelerine odaklanmaktadır. Bu vesile ile amatör dansçıların bu göstergeler aracılığı ile edindiği ... -
Kent kültürü ve Türk resim sanatına yansımaları
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmada Kent Kültürü'nün Türk Resim Sanatı'na Yansımaları araştırılarak örneklerle incelenmesi amaçlanmıştır Kent birçok insanın yaşamını devam ettirdiği yoğun bir yaşam alanı olarak yakınından bakanı bile hemen içine ... -
İskandinav sanatında görünü resmine simgesel yaklaşımlar
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)İskandinav toplumları kendilerine has özellikleriyle uygarlık tarihindeki en önemli, etkili topluluklardan olmuştur. Bu toplulukların bilinen en yaygın adı Viking'dir. Bu toplumlar Danimarka, Norveç, İsveç, Finlandiya, ... -
Evin belleği ve taşınma
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2007)Kutu gibi evlerde, kutu gibi yerlerde yaşanıyor. Eve duyulan bağlılık geçmişteki gibi değildir. Gün gelir bu düz çatılı kutu evler, bizim ya da bizden sonraki aile bireylerinin ihtiyaçlarını karşılayamayabilir, çeşitli ... -
Batı anlayışına dönük Türk resim sanatında desen’in işlevi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2005)[Abstract Not Available] -
Manuel Maria Ponce'un gitar eserleri ve Üçüncü Gitar Sonatı'nın incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma, Meksikalı besteci Manuel M. Ponce'un etkilendiği besteciler ve akımları, Meksika müzik dünyasındaki etkisini, Andrés Segovia ile olan dostluğunu ve bu dostluğun sonucu olarak bestelenmiş Gitar Sonatı III eserinin ... -
Sergei Prokofiev : üç sonat (op. 14, op. 28, op. 83)
(imar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Dokuz piyano sonatının gençlik dönemine ait İkinci ve Üçüncü sonatlarıyla, savaş döneminin yedinci sonatını incelediğimiz bu çalışmada Prokofiev'in iki görünümüne tanıklık ediyoruz:1- Anti-romantisizm ve yeniliğe eğilimi ... -
Heykelde ‘Tekinsiz’ etki
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın amacı, psikanalitik bir kavram olan 'Tekinsiz'(Unheimlich)in sanatın özünde temel olarak varolduğunu, ancak bazı özel biçim ve içerikler yoluyla kimi yapıtlarda daha belirgin ve hissedilir biçimde ortaya ... -
Üç boyutlu yüzeylerin teknik ve malzeme açısından giysi tasarımı ile görsel/dokusal ilişkisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2019)[Abstract Not Available] -
Türk sineması-seyirci ilişkisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2016)Türk sinemasının 2000'li yıllarda gösterdiği gelişme, pek çok kişi tarafından oldukça olumlu görülmektedir. Oysa ki günümüz Türk sineması detaylı olarak incelendiğinde sektörde çok dengesiz bir yapı olduğu görülmektedir. ...