Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Bölüm "Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı" için listeleme
Toplam kayıt 18, listelenen: 1-18
-
Anadolu liselerinde görev yapan öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşımı uygulamaya yönelik öz-yeterlik inançlarının incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Yapılandırmacılık, son yıllarda ülkemiz eğitim sistemi içinde eğitimsel bir dönüşümü gerçekleştirmek üzere işe koşulmuştur ve bu anlayışın uygulanmasında en önemli rol öğretmenlere düşmektedir. Öğretmenlerin yeterlik ve ... -
Bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde ters yüz öğrenme modelinin öğrenenlerin akademik başarılarına, motivasyonlarına ve teknolojiyle kendi kendine öğrenme düzeylerine etkisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde ters yüz öğrenme modelini kullanmanın öğrenenlerin akademik başarılarına, motivasyonlarına ve teknolojiyle kendi kendine öğrenme düzeylerine etkisini incelemeyi ... -
Eğilim ve üstbilişsel deneyimlerin problem çözme becerisine etkisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)İçinde bulunulan zamana uygun yaşayabilmek ve anda olanları yakalayabilmek, zamanın beraberinde getirdiği değişim ve dönüşümün farkında olarak bunlara uyum sağlayabilmeyi gerektirir. Her çağın beraberinde getirdiği ... -
Eğitimsel nörobilime ilişkin öğretmen eğitiminin özyeterliklerine ve ders tasarımlarına etkisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Eğitimsel nörobilim alanı, beynin bilgiyi nasıl işlediği, öğrenme ve hafızanın nasıl oluştuğu ve motivasyon, dikkat ve duygu gibi faktörlerin öğrenmeyi nasıl etkilediği gibi soruları araştırır. Bu alandaki araştırmacılar, ... -
Farklılaştırılmış Öğretim Uygulamasının 7. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Öğrenme Yaklaşımları Ve Akademik Başarılarına Etkisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırma, matematik dersinde farklılaştırılmış öğretim uygulamasının 7.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve matematik öğrenme yaklaşımlarına etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma öntest-sontest kontrol ... -
Görsel sanatlar öğretmenlerinin teknolojiyi derslerine entegre etme düzeyleri ile derse yönelik uygulamalarının değerlendirilmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı; özel ve devlet okullarında görev yapmakta olan görsel sanatlar öğretmenlerinin teknoloji entegrasyon düzeylerini belirlemek ve teknolojiyi derslerinde nasıl kullandıklarını ortaya çıkarmaktır. Çalışmada ... -
İlkokul İngilizce öğretmenlerinin program okuryazarlık becerileri: Resmi ve işlevsel program bağlamında bir inceleme
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Eğitim programları, eğitim öğretim faaliyetlerinde gerçekleştirilen uygulamaların ve öğrenen yaşantılarının tümünü kapsamaktadır. Öğretmenler, uygulayıcı olarak programlarla etkileşim halinde çalışmaktadırlar; bu sebeple ... -
Meslektaş koçluğunun dijital öykülemeye dayalı öğretim uygulamalarına yansımaları
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Meslektaş koçluğu, öğretmenlerin mesleki gelişimlerinde iş birlikli öğrenmeyi temele alarak öğretmenlere meslek hayatları boyunca onları yalnız bırakmayacak bir öğretmen arkadaşın varlığını hissettiren mesleki öğrenme ... -
Okuma çemberlerinin lise öğrencilerinin sosyal duygusal öğrenme beceri düzeylerine etkisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Eğitim sisteminden beklenen, öğrencileri bilişsel, sosyal, duygusal ve fiziksel olarak destekleyerek onların bütünsel gelişimlerini sağlamasıdır. Eğitimciler, öğrencilerin bu hedeflere ulaşmalarını sağlamak için çeşitli ... -
Ortaokul 6 ve 7. sınıfa devam eden üstün yetenekli öğrencilerin üst bilişsel farkındalıkları, problem çözme becerileri ile öz yeterlik algı düzeylerinin incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Çalışmanın amacı, ortaokul 6 ve 7.sınıfa devam eden üstün yetenekli öğrencilerin üst bilişsel farkındalıkları, problem çözme becerileri ile öz yeterlik algı düzeylerini belirlemek, belirlenen bu düzeylerin; cinsiyete, okul ... -
Ortaöğretim İngilizce Öğretmenlerinin Mesleki Profesyonellikleri İle İngilizce Özyeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Araştırmanın amacı ortaöğretim İngilizce öğretmenlerinin öz yeterlilik algıları ile mesleki profesyonellikleri arasındaki ilişki düzeyini belirlemektir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden olan ilişkisel tarama modeli ... -
Öğretmenlerin özel öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilere yönelik değerler eğitimi öğretimi hakkındaki görüşleri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Değer kavramı, içinde bulunulan kültürün bir yansıması olarak hayatımızı şekillendirmemizde rol üstlenen toplumsal kuralları içinde barındırır. Değerler eğitimi ise bireyin yaşamını kolaylaştıracak istisnaları içerisinde ... -
Öğretmenlerin program okuryazarlığı yeterliliğinin okul iklimine etkisinde program liderliği algısının aracı etkisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Etkili okullar, öğrencilerin akademik başarılarına odaklanırken sosyal, duygusal ve kişisel gelişimlerini de destekleyen bir öğrenme ortamı sağlarlar. Etkili bir öğrenme ortamında, öğretmenler program okuryazarlığı ... -
Sanat eğitimi kapsamında eğitim fakültesi güzel sanatlar ana bilim dalı lisans programlarına ilişkin akademisyen görüşleri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı; Eğitim Fakültelerinin Müzik Öğretmenliği ve Resim-İş Öğretmenliği Ana Bilim Dallarının 2018 sonrası lisans programlarında yapılan değişiklikler ve değişen lisans programlara ilişkin öğretim üyelerinin ... -
Sosyal bilgiler ders kitaplarında çokkültürlülük ve öğretmenlerin ders kitaplarındaki çokkültürlülüğe ilişkin görüşleri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırma 5. 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarında çokkültürlü öğelerin mevcut durumunu ortaya çıkarmayı ve İstanbul ili Beyoğlu ve Şişli ilçelerinde devlet ve azınlık okullarında görev yapan sosyal bilgiler ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özyeterlik Algıları Ve Teknoloji Destekli Öğrenme Görevi Tercihleri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Teknolojinin hızla gelişmesi, eğitim alanında da kaçınılmaz bir dönüşümü beraberinde getirmiştir. Bu dönüşümün merkezinde ise eğitim ortamlarının düzenlenmesinden sorumlu olan öğretmenler bulunmaktadır. Öğretmenlerin, ... -
Sınıf öğretmenlerinin farklılaştırılmış öğretim tasarımını uygulama ve yetkinlik düzeyleri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Farklılaştırılmış öğretim, son yıllarda hem dünyada hem de Türk eğitim sistemi içerisinde öğretim programlarının niteliğini artırmak ve öğrencilerin kendilerini gerçekleştirmesini sağlamak amacıyla işe koşulmuştur. Bu ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Öğretmenlerin mesleki becerilerini geliştirebilmeleri, belirledikleri kariyer hedeflerine ulaşabilmeleri, çağın gerektirdiği bireyleri yetiştirebilmeleri için kendi öğretim metotlarını sürekli olarak sorgulamaları, öğretim ...